۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

کری و لاوروف در دوحه دیدار می‌کنند

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به دیدار قریب الوقوع وزرای خارجه مسکو و واشنگتن در پایتخت قطر اعلام کرد که احتمالا دور بعدی مذاکرات حل بحران سوریه پیش از سپتامبر برگزار خواهد شد.
کد خبر : ۲۵۱۱۴۹
صراط: «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه از برگزاری قریب الوقوع نشست مسکو برای حل بحران سوریه خبر داد.

به گزارش وبگاه خبری «عاجل» سوریه، بوگدانوف شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات حل بحران سوریه می‌تواند پیش از سپتامبر آینده برگزار شود.

وی با بیان این مطلب افزود: روسیه، امریکا و «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در این رایزنی‌ها حضور دارند و امکان دارد [که این دور از مذاکرات] در جایی به جز مسکو برگزار شود.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: بعید نیست که این رایزنی‌ها [تحت عنوان] "مسکو-3" باشد ولی احتمالا بخشی از فرآیند گسترده تری خواهد بود و احتمال دارد که روسیه و آمریکا نیز حضور داشته باشند.

بوگدانوف همچنین تصریح کرد، شورای امنیت طی روزهای آتی تصمیمی اتخاد می‌کند که بموجب آن از پیشنهادهای دی میستورا درباره حل بحران سوریه حمایت خواهد کرد.

وی همچنین اعلام کرد که «سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در 3 آگوست در دوحه پایتخت قطر با یکدیگر دیدار خواهند کرد و احتمالا عربستان نیز به این مذاکرات خواهد پیوست.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که قرار است در دوحه با لاوروف دیدار کند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط لاوروف کری
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز