۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

واکنش به زنده‌زنده سوختن کودک فلسطینی

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به جنایت اخیر چند صهیونیست افراطی، اعلام کرد که تنها محکوم کردن لفظی این جنایات کافی نیست باید اقدامات عملی اتخاذ شود و افراد جنایتکار نیز بازخواست شوند.
کد خبر : ۲۵۱۱۶۰
صراط: ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز جمعه به زنده‌ زنده سوختن یک کودک فلسطینی در آتش چند یهودی تندرو واکنش تندی نشان داد.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز جمعه رژیم صهیونیستی را مسئول اصلی این جنایت زشت دانست که طی آن چند شهرک‌نشین افراطی با آتش زدن منزل یک فلسطینی، سبب شهادت کودک شیرخواره و زخمی شدن والدین این کودک شدند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی رئیس تشکیلات خودگردان در این زمینه گفت: «اگر پافشاری دولت اسرائیل بر تداوم شهرک‌سازی و حمایت از شهرک‌نشینان نبود، این جنایت رخ نمی‌داد».

وی با بیان این مطلب افزود: «سکوت جامعه بین‌الملل در قبال این جنایات و فرار تروریست‌ها جانی از مجازاتشان سبب  شد "دوابشه"  شیرخوار مانند "ابوخضر" سوزانده شود».

ابوردینه تأکید کرد: «این جنایت در رأس پرونده‌های خواهد بود که برای بازخواست افراد شرکت کننده در این جنایت به دادگاه جنائی بین‌الملل تسلیم خواهد شد؛ جنایتی که عرق شرم بر جبین جاری می‌کند».

سخنگوی رسمی رئیس تشکیلات خودگردان در پایان تصریح کرد: محکومیت لفظی این جنایات توسط جامعه بین‌الملل دیگر مورد قبول نیست و باید اقدامات عملی در این زمینه اتخاذ شود که به بازخواست مجرمین و پایان اشغال‌گری بیانجامد.

خبرگزاری «آناتولی» در توضیح این جنایت گزارش داد که پس از آتش زدن منزل یک فلسطینی در شهرک «دوام» واقع در جنوب شرق «نابلس» توسط چند یهودی تندرو، کودک شیرخواره فلسطینی به شهادت رسید و والدین این کودک نیز در پی آتش‌سوزی زخمی شدند.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند: چند شهرک‌نشین یهودی به شهرک دوما یورش بردند و پس از پرتاب موتولوف به منازل فلسطینیان یک خانه را کاملا سوزاندند.

به گفته این شاهدان، شهرک‌نشینان صهیونیستی پس از ارتکاب این جنایت پا به فرار گذاشتند.

مسئولان بیمارستان دولتی «رفیدیا» در نابلس نیز اعلام کردند که جسد یک کودک شیرخوار از شهرک دوما به این بیمارستان رسیده است و والدین وی نیز دچار سوختگی درجه دو و درجه سه شده‌اند.

این در حالی است که «موشه یعالون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با محکوم کردن ظاهری این جنایت، این مسئله را «یک اقدام تروریستی» عنوان کرد.
منبع: فارس