۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

۳ روش شکایت از ماموران بدرفتار مالیاتی

بر اساس گزارشهای دریافتی طی روزهای اخیر برخی مودیان از رفتار نامناسب برخی کارمندان مالیاتی مراکز مختلف گلایه و اعتراض داشتند، چندی پیش۲ رئیس شورای اصناف نیز از نحوه برخورد برخی ماموران مالیاتی با اصناف انتقاد کرد.
کد خبر : ۲۵۱۱۶۲
صراط: دادستان انتظامی سازمان مالیاتی گفت:‌ در صورت مشاهده رفتار نامناسب از برخی کارمندان مالیاتی با مودیان، برخورد قاطعانه صورت می‌گیرد.

داود آرضایی در مورد اعتراض برخی از مودیان نسبت به برخورد کارمندان سازمان امور مالیاتی در پاسخگویی به امور، اظهار داشت: تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان امور مالیاتی کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که مطابق با منشور حقوق مؤدیان مالیاتی و آیین اخلاق و رفتار حرفه‌ای کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور؛ کارکنان سازمان باید با نهایت حسن خلق، فروتنی، ادب، با اشتیاق امور مربوط به مودیان را انجام داده و در جهت تکریم ایشان و همچنین جلب رضایت ارباب رجوع از هیچ کوششی دریغ نکنند.

دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که مودیان مالیاتی چگونه می توانند نسبت به برخورد نامناسب برخی کارمندان اعتراض کرده و گزارش دهند گفت: چنانچه هر گونه رفتار نامناسبی از سوی کارمندان سازمان امور مالیاتی مشاهده شود، همان‌گونه که سابقاً نیز اطلاع‌رسانی شده است هموطنان می‌توانند به 3 روش نسبت به اعلام و ارسال شکایات خود از عملکرد کارمندان سازمان اقدام کنند.

وی با اشاره به مسیرهای قانونی برای شکایت و اعتراض یادآور شد: افراد می‌توانند به صورت حضوری به نمایندگان دادستانی انتظامی مالیاتی یا دفاتر حراست مستقر در ادارات امور مالیاتی مراجعه کنند.

به گفته آرضایی، روش دوم از طریق مکاتبه، دورنگار، تماس تلفنی (تلفکس 33967811 دادستانی انتظامی مالیاتی و تلفن 39903757 دفتر مرکزی حراست) و همچنین تماس با مرکز ارتباط مردمی سازمان به شماره 1822 است.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود:‌ همچنین مودیان می‌توانند با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباطات مردمی به آدرس www.intamedia.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه تضمینی دارد که این اعتراض‌ها و شکایت‌ها به نتیجه رسیده و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت گیرد، تصریح کرد:‌ در صورت اثبات هر گونه رفتار نامناسب کارمندان سازمان امور مالیاتی با مؤدیان، دادستانی انتظامی مالیاتی بدواً نسبت به تذکر و اعلام نارضایتی از عملکرد کارمند متخلف اقدام و در صورت تکرار به استناد بند (ب) ماده (264) قانون مالیات‌های مستقیم و سایر قوانین و مقررات ذی‌ربط شخص خاطی تحت تعقیب انتظامی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارشهای دریافتی طی روزهای اخیر برخی مودیان از رفتار نامناسب برخی کارمندان مالیاتی مراکز مختلف گلایه و اعتراض داشتند، چندی پیش۲ رئیس شورای اصناف نیز از نحوه برخورد برخی ماموران مالیاتی با اصناف انتقاد کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط مالیات شکایت