۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه:

عزت ایران از رشادت شهداست نه مذاکره

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که آمریکا صحنه‌گردان اصلی تمام جنگ‌های علیه جامعه بشری و جهان اسلام است، گفت: مذاکرات چه تصویب شود و چه نشود ملت ایران دست از مبارز با استکبار بر نمی‌دارد.
کد خبر : ۲۵۱۱۶۳
صراط: مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که آمریکا صحنه‌گردان اصلی تمام جنگ‌های علیه جامعه بشری و جهان اسلام است، گفت: مذاکرات چه تصویب شود و چه نشود ملت ایران دست از مبارز با استکبار بر نمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی پنج‌شنبه شب در مراسم بزرگداشت اربعین شهدای مدافع حرم شهیدان علی امرایی، حسن غفاری و محمد حمیدی که با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و حجت‌الاسلام فلاحیان عضو مجلس خبرگان رهبری، غلامرضا بوبورثانی جانشین سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) و جمعی از فرماندهان و مسئولان این سپاه در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: شهدای دوران دفاع مقدس دو قسم بودند، قسم اول افرادی بودند که ابتدای حرکت جهادی آن‌ها با هجرت آغاز می‌شد و از یک استان و شهر برای دفاع از اسلام و انقلاب به شهر دیگری هجرت کرده و به جهاد می‌پرداختند و قسم دوم شهدایی بودند که در همان شهر خود بر اثر موشک، تهاجمات دشمن و ... به فیض شهادت نائل می‌آمدند.

وی با بیان این‌که اکثر شهدای مدافع حرم اهل هجرت بودند، گفت: اکثر شهدای مدافع حرم قبل از ورود به عرصه جهاد مهاجرت کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که شهدای مدافع حرم برای خدا هجرت کردند، افزود: شهدای مدافع حرم از منزل و سرزمین خود گذشته و به سرزمین دیگر هجرت کرده و وارد عرصه جهاد شدند و همه هدف و تلاش آن‌ها این بود که وارد جنگ با دشمنان اسلام شوند.

وی جهاد شهدای مدافع حرم را در دو بعد دانست و خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام هم به جهاد با گروه‌های تروریستی همچون داعش و ... پرداختند و هم در راه مقابله با طراحان و صحنه‌گردانان این جنایت جهاد کردند.

* صحنه‌گردان اصلی مبارزه با انسانیت و بشریت استکبار جهانی است

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: حاضران در جنایات امروز کشورهای منطقه همانند گرو‌های تروریستی داعش و تکفیری‌ها و ... خودشان گرفتار یک داغ هستند.

وی استکبار جهانی را صحنه‌گردان اصلی جنگ در سوریه، یمن، عراق، لبنان، بحرین و ... دانست و افزود: استکبار جهانی صحنه گردان اصلی همه جنگ‌هایی است که امروز علیه جامعه بشری و جهان اسلام شکل می‌گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جهاد شهدای مدافع حرم جهاد در دو بعد است. از یک سو جهاد با جانیان و از سوی دیگر جهاد با صحنه‌گردانان و طراحان اصلی مبارزه با انسانیت و بشریت است.

* جنگ مجاهدان فی سبیل‌الله جنگ با استکبار است/ ترس دشمنان انقلاب اسلامی از تشکیل بسیج جهان اسلام است

وی با تاکید بر این‌که جنگ مجاهدان فی سبیل‌الله جنگ با استکبار است، گفت: تمام هراس دشمنان اسلام از تشکیل بسیج جهان اسلام است. ترس از انسانهایی که برای دفاع از اسلام آن هم اسلام ناب محمدی (ص) وارد عرصه شده و از اسلام ناب دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: هدف و جهت مجاهدت و مبارزه این مجاهدان هم دفاع از اسلام و هم دفاع از حرم و حریم اسلام است.

* تبیین شخصیت، هجرت، جهاد و دفاع شهدای مدافع حرم/تاکید بر مقام ویژه شهدای حرم

وی بیان داشت: باید هم شخصیت شهدای مدافع حرم و هم هجرت، دفاع و جهاد آنان برای جامعه اسلامی و امت اسلام تبیین شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدای والامقام مدافع حرم یک مقام ویژه دارند. مقام این عزیزان از شهدای دفاع مقدس بالاتر است و اجر آن‌ها دو برابر شهدای جنگ تحمیلی است.

وی افزود: اجر آن‌ها هم به‌واسطه حماسه‌ای است که امروز ایجاد می‌کنند و هم نگرانی است که استکبار از حرکت امروز آن‌ها شکل گرفته است.

* دشمنان به این واقفند که ملت ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستند/رئیس جمهور آمریکا دو سال پیش به پایبندی ملت ایران به فتوای ولی فقیه اذعان کرد

حجت‌الاسلام شیرازی تاکید کرد: دشمنان اسلام و انقلاب همواره بر این واقف هستند که ملت ایران به‌دنبال سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نیستند. رئیس جمهور آمریکا دو سال پیش در سازمان ملل اعلام کرد فتوای رهبر انقلاب در ارتباط با سلاح اتمی حرام دانستن آن است و می‌دانیم این فتوا در ایران عمل می‌شود و ایرانیان به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستند.

وی افزود: همچنین دیگر مسئولان آمریکا نیز چندین بار این موضوع را مطرح کردند و اعلام کردند ملت ایران به این فتوا اعتقاد دارند.

هدف استکبار عدم ورود ایران به میدان دفاع از مجاهدان و مظلومان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که هدف استکبار در حرکات روسای آمریکا مشهود است، عنوان کرد: همه هدف استکبار این است که ایران وارد میدان دفاع از مجاهدان و مظلومان نشود. آن‌ها می‌خواهند ملت ایران از مردم مظلوم یمن، سوریه، لبنان، عراق برای مقابله با تروریست حمایت نکند.

وی تشکیل بسیج جهان اسلام را آرمان و آرزوی امام خمینی (ره) دانست و تاکید کرد: هدف استکبار این است که حرکت عظیم جهانی تشکیل بسیج جهان اسلام شکل نگیرد و آرزوی امام راحل محقق نشود تا آن‌ها بتوانند به اهداف خودشان برسند.

* وحشت دشمن از روحیه مقاومت و شهادت طلبی است

حجت‌الاسلام شیرازی با تاکید بر این‌که وحشت دشمن از روحیه دفاع از جبهه مقاومت و روحیه شهادت طلبی است، گفت: آن چیزی که دشمنان از آن می‌ترسند روحیه حمایت از مظلومان، دفاع از جبهه مقاومت و روحیه شهادت طلبی است.

وی افزود: اعتقاد انسان‌های وابسته به خدا به قیامت است و همین اعتقاد انسان‌های وابسته به خدا دشمنان را به وحشت انداخته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهدای مدافع حرم با اعتقاد به قیامت وارد عرصه جهاد شدند و توطئه و حرکات دشمنان را خنثی کردند.

* شهدای مدافع حرم با تفکر راه خود را انتخاب و از حقانیت اسلام ناب دفاع کردند

وی با بیان این‌که مجاهدت شهدای مدافع حرم مبارزه با استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و کفر جهانی و دفاع از مظلوم است، اظهار داشت: این شهدای والامقام با این هدف از همه دنیای خود عبور کردند و در راه اسلام ناب به مجاهدت پرداختند.

حجت‌الاسلام شیرازی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم جوانان تازه به سن تکلیف رسیده نبودند که بگوییم احساسات به آن‌ها غلبه کرد و وارد این عرصه شدند بلکه آن‌ها با فکر راه را انتخاب کردند و با توجه وارد میدان شدند تا از حقانیت اسلام ناب محمدی (ص) دفاع کنند.

وی با اشاره به پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نخستین سالگرد شهادت شهدای مکه گفت: امام خمینی (ره) سال 1367 هجری خورشیدی پس از پذیرش قطعنامه که با یکمین سالگرد شهادت شهدای مکه مصادف بود یک پیامی صادر کردند که هم به‌مناسبت سالروز شهادت شهدای مکه و هم به‌مناسبت پذیرش قطعنامه بود. معمار کبیر انقلاب اسلامی در این پیام برای نخستین بار به‌طور مبسوط از اسلام ناب و اسلام ناب محمدی سخن به میان آوردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آن روز شاید برای خیلی‌ها روشن نبود که منظور امام خمینی (ره) از اسلام آمریکایی چیست.

* داعش ماهیت اسلام آمریکایی را ترسیم کرد/تلاش استکبار برای نابودی اسلام ناب

وی با بیان این‌که امروز داعش ماهیت اسلام آمریکایی را به تصویر کشید، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با داعش اسلام آمریکایی را ترسیم کرد تا به‌واسطه آن اسلام ناب را نابود کند.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: امام خمینی (ره) به درستی اسلام ناب را دریافت و با تمام وجود برای پیاده شدن این اسلام تلاش کردند.

وی افزود: امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی (ص) که در راس آن ولی فقیه قرار دارد را احیا کردند تا برای جهان اسلام الگو شود که بشریت با الگوگیری از آن راه اسلام را بیابند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان اسلام از این موضوع مطلع شدند و با تمام وجود وارد میدان شدند و جنگ نرم را در مقابله با آن طرح ریزی کردند تا به‌واسطه آن جلوی توسعه مسیری که ولی فقیه ترسیم کردند را بگیرند.

* شهدای جهان اسلام بار دیگر توطئه‌های استکبار را نقش بر آب کردند

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام چاره‌ای جز مشابه سازی نیافتند و تمام برنامه‌ریزان استکبار تاکید کردند باید ولی فقیه، عاشورا و مکتب دیگری در مقابل اسلام ناب شکل دیم که بتوانیم جلوی پیشرفت و توسعه اسلام ناب را بگیریم و همین هدف سبب شکل‌گیری داعش شد. دشمن با ایجاد داعش به‌دنبال مقابله با اسلام ناب است. اسلامی که امام خمینی (ره) آن را ترسیم کرده و مقام معظم رهبری و ملت بصیر ایران اسلامی مروج آن هستند.

حجت‌الاسلام شیرازی عنوان کرد: امروز شهدای والامقام ایران اسلامی، سوریه، عراق، افغانستان و .... با مجاهدت خود و با روحیه بلند شهادت طلبی این طرح استکبار را نیز با شکست روبرو کردند.

*دشمنان هرگز نمی‌توانند چراغ اسلام ناب را خاموش کنند

وی با بیان این‌که این‌طور نیست که دشمنان بتوانند جلوی اسلام ناب را بگیرند و این چراغ را خاموش کنند، گفت: خون‌هایی که برایی اسلام و حرکت عظیم بسیج جهان اسلام ریخته می‌شود مانع پیروزی استکبار می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: علی‌رغم تلاش‌ها و تبلیغات استکبار در سایت‌ها و رسانه‌هایشان مبنی بر این‌که جوانان امروز ایران روحیه مجاهدت و ایستادگی دوران دفاع مقدس را ندارند، شهدای والامقام مدافع حرم این تبلیغات دشمنان اسلام را نیز خنثی کردند و به جهانیان نشان دادند که جوانان امروز با جوانان دوران دفاع مقدس هیچ تفاوتی ندارند.

وی با بیان این‌که نسل اول، دوم، سوم و چهرام انقلاب اسلامی در مقاومت و ایستادگی پای اسلام و آرمان‌ها هیچ تفاوتی ندارند، خاطرنشان کرد: جوانان امروز با همان ایمان و تقوای دوران آغازین شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و با همان ایمان و معنویت ایستاده‌اند.

* شهادت از آن اولیاءالله است

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به ویژگی‌ها، سیره و منش شهیدان امرایی، غفاری و حمیدی عنوان کرد: جز دوستان خداوند متعال وارد میدان جهاد نمی‌شوند و شهادت از آن اولیاء الله است.

وی افزود: جز اولیاءالله نمی‌توانند به مقام والای جهاد فی سبیل‌الله و توفیق شهادت در راه خدا دست یابند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه والای شهدای مدافع حرم گفت: جایگاه و مقام خانواده معظم شهدا نیز کمتر از شهادت نیست. صبر، پایداری و ایستادگی آن‌ها در مسیری که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کردند و شهدایی که برای دفاع از اسلام و حفظ حرم و حریم اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام جان خود را تقدیم کردند ارزشمند است.

* روسای قوا بدانند عزت امروز ایران به‌واسطه رشادت و مجاهدت شهدا است نه مذاکره

حجت‌الاسلام شیرازی خطاب به روسای قوا عنوان کرد: مسئولان و روسای قوا توجه کنند هرچه عزت، اقتدار و عظمتی که امروز ایران اسلامی و شما مسئولان در جهان و منطقه دارید مرهون رشادت، مجاهدت و ایثار شهدا است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: بنا به آیات قرآن کریم خداوند متعال به خاطر جهاد عزت می‌دهد. خدا به خاطر مذاکره عزت نمی‌دهد.

* مبارزه با کفر و استکبار به ملت ایران عزت می‌دهد/ ملت بصیر ایران هیچ‌گاه دست از مبارزه با استکبار و حمایت از مظلوم بر نمی‌دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: آنچه به ملت ایران عزت می‌دهد مبارزه با کفر و استکبار است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و تجلیل معظم‌له از تلاش‌های تیم مذاکره کننده بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بیان فرمودند مذاکرات چه به تصویب برسد یا نرسد ملت ایران دست از مبارزه بر نمی‌دارد و از ملت‌های مظلوم دفاع می‌کند.

* قدرت ظاهری استکبار و تروریست‌ها هیچ خللی در اراده ملت ایران ایجاد نمی‌کند

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان این‌که ملت ایران تنها تسلیم یک قدرت است و آن هم قدرت خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: ملت غیور ایران اسلامی از استکبار و هم‌پیمانانش نمی‌ترسد و قدرت ظاهری استکبار و تروریست‌ها در اراده ملت ایران هیچ خللی ایجاد نمی‌کند.

وی با تاکید بر این‌که راه ملت بصیر ایران راهی است که امام خمینی (ره) آن را احیا کرد و آن راه راهی است که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) ترسیم کرد، گفت: ملت بیدار، هوشیار و همیشه در صحنه ایران اسلامی از دشمنی نمرودها و ابوجهل‌های زمان همانند آمریکا و داعش و ... هیچ هراسی ندارد و با تمام قوا در برابر ظلم و ستم می‌ایستد و همواره دفاع از مظلوم را اولویت خود می‌داند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان فرمودند بنا به آیات قرآن کریم مبارزه با کفار و مستکبران تعطیلی بردار نیست.

* شهدا درس قرآن را در جامعه عملی کردند

وی با بیان این‌که شهدا به درستی درس‌های قرآن کریم را در جامعه عملی کردند، گفت: شهدای والامقام در دفاع از اسلام جان و مال و همه هستی خود را در راه اسلام و ارزش‌ها تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام شیرازی در پایان افزود: امروز به واسطه این مجاهدت‌ها، ایستادگی و ایثار شهدا والامقام انقلاب اسلامی و مدافع حرم باید دست خانواده شهدا را ببوسیم و خادمی آن‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که اگر مجاهدت آن‌ها نبود امروز اثری از اسلام و حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نبود.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط شهدا مذاکره