۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

"قرار" با موضوع وظایف مردان در شبکه افق

برنامه سبک زندگی «قرار» با موضوع حقوق و وظایف مردان در اسلام هفته آینده از شبکه افق پخش می شود.
کد خبر : ۲۵۱۱۷۹
صراط: «قرار» که برنامه اذان گاهی و سبک زندگی شبکه افق است این هفته را با موضوع «حقوق و وظایف مرد در اسلام» آغاز خواهد کرد.

در بخش نخست به وظایف پسران و فرزند ذکور بودن پرداخته می شود؛ اینکه یک پسر در خانواده دارای چه نقشی به ویژه در مقایسه با دختران است و همچنین پاسخ به این پرسش که چنانچه پدران در تامین معاش خانواده دچار گرفتاری شوند پسران چه نقشی دارند.

همچنین به موضوعات دیگری مانند وظایف پسران به ویژه پسر بزرگ تر پس از فوت پدر و نیز حقوق مساوی یا مشابه میان زنان و مردان نیز پرداخته می شود.

در میان برنامه هم گزارشی در مورد پسری که در کنار پدرش مشغول به کار است و از همین سن، نقش های بعدی خود در اجتماع را تمرین می کند به نمایش در می آید.

اما قسمت دوم که روز یکشنبه 11 مرداد پخش می شود به «وظایف همسری و پدری مردان» اختصاص خواهد داشت.

حق حضانت فرزندان، مهریه و نفقه و شرایط مردانی که تفکرات سنتی در خانواده دارند و همچنین تصورات اشتباه در این زمینه دارند در کنار اشتغال زنان و ارتباط آن با وظایف شوهری و پدری از جمله موضوعات مورد بحث در این قسمت هستند.

گزارش میان برنامه این قسمت از «قرار» نیز درباره مردی است که همسرش در بیرون از منزل مشغول اشتغال است ولی در عین حال خودش هم در کارهای خانه به همسرش کمک می کند.

سومین قسمت «قرار» با موضوع حقوق و وظایف مردان در اسلام نیز به ویژگی های خاص مردان مانند مردانگی و اینکه این واژه دقیقا چه معنایی دارد می پردازد.

جوانمردی و بررسی اختصاص داشتن آن به مردان و غیرت مردانگی و میزان آن در اسلام و رفتارهای نامناسب برخی مردان به بهانه غیرت داشتن از جمله موضوعات این قسمت هستند.

همچنین با اشاره به دوران دفاع مقدس به مسئله جهاد پرداخته می شود و اینکه آیا شهادت فقط مختص مردان است یا زنان هم می توانند وارد حیطه جهاد و شهادت شوند البته تاثیر روابط و نقش مردان در خانواده و جامعه بر روی مسائل اجتماعی در این قسمت مورد بحث قرار می گیرد.

گزارش میان برنامه سومین بخش «قرار» در این هفته نیز درباره آقای شاکری، از جوانانی که در دوران دفاع مقدس به جبهه ها رفته و از چند ناحیه به درجه رفیع جانبازی نائل می شوند خواهد بود.

حجت الاسلام والمسملین گمار در این سری از برنامه «قرار» که مهدی خداوردیان تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد به عنوان کارشناس مذهبی حضور می یابد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط قرار افق
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز