۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
سرافراز پس از نشست کمیسیون فرهنگی مجلس:

دولت بودجه ندهد، صداوسیما حق پخشی به فدراسیون فوتبال نمی‌دهد

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می‌گوید تا زمانی که دولت بودجه قانونی مربوط به حق پخش فوتبال را به صداوسیما ندهد، این سازمان اقدام به پرداخت آن از بودجه خود نخواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۱۱۸۲
صراط: رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می‌گوید تا زمانی که دولت بودجه قانونی مربوط به حق پخش فوتبال را به صداوسیما ندهد، این سازمان اقدام به پرداخت آن از بودجه خود نخواهد کرد.

محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما در خصوص اظهارات مقامات سازمان لیگ فوتبال مبنی بر برگزار نشدن این لیگ به دلیل عدم پرداخت حق پخش فوتبال، گفته بود: سازمان لیگ نمی تواند لیگ جدید را به خاطر عدم پرداخت حق پخش فوتبال برگزار نکند.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: سازمان صداوسیما تا زمانی که دولت طبق قانون بودجه مشخصی برای پرداخت حق پخش فوتبال به سازمان ارائه نکند، حق پخشی پرداخت نخواهد کرد.

براساس این گزارش، طی هفته های اخیر جلسات مشترک متعددی میان مسئولان سازمان لیگ فوتبال، فدراسیون فوتبال و رسانه ملی برگزار در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پرداخت حق پخش فوتبال از سوی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

طی این جلسات، مطالبه فدراسیون فوتبال برای فصل قبل 22.5 میلیارد تومان برآورد شد که ریاست سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال معتقد بودند باید حتما از سوی سازمان صداوسیما پرداخت شود.

بالاخره در جلسه نهایی تفاهم نامه ای میان این سه سازمان به امضا رسید که بر اساس آن مقرر شد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ادعایی درباره پرداخت حق پخش فوتبال از سوی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند و در قبال آن رسانه ملی موظف شد سازوکاری را برای امکان مشارکت فدراسیون فوتبال در تأمین محتوای خدمات (IP TV) که باعث کسب درآمد برای این فدراسیون می شود را تأمین کند.

آی پی تی وی (IPTV) سامانه ای است که در آن با استفاده از پروتکل اینترنت (IP) روی یک زیر ساخت شبکه با پهنای باند وسیع، برنامه های تلویزیونی به صورت دیجیتال ارائه می‌شود و با استفاده از این سیستم  کاربران با پرداخت هزینه ای برای شارژ، برنامه های دلخواه خود را دریافت می کنند.
منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴
۰
۰
بهتره این فوتبال ضعیف و پرحاشیه حذف بشه.