۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰
حاشیه‌های هفته نخست لیگ برتر

برق رفت/ بلندگوی ورزشگاه تبریز "هو" شد/ استقلال متحول شده و پرسپولیس بدشانس +جدول و تیم منتخب

هفته اول چندان هم آرام نبوده است. متوسط تقریبا 3 کارت در هر بازی یک هفته نسبتا فیزیکی و خشن را رقم زد.
کد خبر : ۲۵۱۲۲۶
صراط: پس از حدود سه ماه وقفه، لیگ برتر ایران با برگزاری 8 دیدار آغاز شد.

در هفته ای که گذشت 12 گل را شاهد بودیم که این به هیچ وجه امار امیدوار کننده ای برای 8 بازی نیست. اما در این 8 بازی تا بخواهید کارت زرد داشتیم. 23 کارت زرد در 8 بازی نشان می دهد هفته اول چندان هم آرام نبوده است. متوسط تقریبا 3 کارت در هر بازی یک هفته نسبتا فیزیکی و خشن را رقم زد. مروری کوتاه خواهیم داشت بر نتایج هفته اول لیگ پانزدهم:

تابلو نتایج هفته نخست

سیاه جامگان مشهد 1-2 استقلال تهران
سپاهان اصفهان 1-0 استقلال خوزستان
صبای قم 0-0 استقلال اهواز
سایپای البزر 0-0 گسترش فولاد تبریز
تراکتورسازی تبریز 0-0 نفت تهران
ملوان بندر انزلی 1-0 ذوب آهن اصفهان
پرسپولیس تهران 2-2 پدیده مشهد
فولاد خوزستان 2-2 راه آهن کریستال

اما در ادامه ترین های هفته را با هم بررسی خواهیم کرد:

زیباترین بازی هفته سیاه جامگان مشهد 1-2 استقلال تهران

بازی افتتاحیه لیگ برتر سریع و جذاب دنبال شد. در نیمه اول بارها و بارها آبی ها خلق موقعیت کردند و شاید اگر کمی با دقت بودند در همان 45 دقیقه کار تمام می شد. اما در نیمه دوم سیاه جامگان با انگیزه پیش آمد و حتی بازی را به تساوی هم کشاند؛ اما در نهایت این استقلال بود که باز هم گلزنی کرد و پیروز از نخستین بازی خود بیرون آمد.


پرگل ترین بازی هفته پرسپولیس تهران 2-2 پدیده مشهد
فولاد خوزستان 2-2 راه آهن شهر ری

کامبک استثنایی فولاد در حالی که تا اواسط نیمه دوم با دو گل از حریف خود عقب بود یک دیدار تماشایی را در اهواز رقم زد. همچنین دیدار پرسپولیس و پدیده علی رغم نیمه دوم سردش، یک نیمه جذاب داشت. ابتدا این پرسپولیس بود که با یک گل پیش افتاد اما خیلی زود و در عرض 4 دقیقه دو گل دریافت کرد. این پایان کار نبود و دقایقی بعد کاپیتان قرمزها با یک سوپرگل تیمش را به بازی بازگرداند.

همچنین سه تساوی بدون گل در تبریز، کرج و قم کم گل ترین بازی های هفته بودند. دیدار تراکتور نفت که همه از ان به عنوان بازی هفته یاد می کردند هم بدون گل به پایان رسید تا همه نگاه ها به دربی های هفته آینده موکول شود.


بهترین بازیکن هفته سجاد شهباززاده

شهباززاده در مشهد دو گل زد و البته دو گل هم نزد. اما عملکرد خوب وی در بازی نخست نشان از انگیزه های فراوان مهاجمی دارد که در دومین فصل حضورش در جمع آبی ها کاملا در تیم جا افتاده است. شهباز زاده که فصل پیش نیز 12 گل به ثمر رساند نشان داد که روند رو به رشدش را همچنان حفظ کرده و امسال نیز عزمش را برای رقابت در جدول گلزنان جزم کرده است.


خشن ترین بازی هفته صبای قم 0-0 استقلال اهواز
سپاهان اصفهان 1-0 استقلال خوزستان

دو دیدار و 12 کارت زرد. البته در دیدار سپاهان و استقلال خوزستان درگیری کوچکی هم رخ داد. اما جالب بود که طرفین درگیری خلعتبری و وریا غفوری، دو بازیکن تیم سپاهان بودند. در دیدار استقلال خوزستان و صبا نیز خشونت به وضوح در ساق های بازیکنان استقلال خوزستان دیده می شد. در این میان شاید داور می توانست به یکی از بازیکنان استقلال خوزستان کارت قرمز هم نشان دهد. هادی خنیفر هم ترک عادت نکرد و نخستین دیدار این فصل را نیز با کارت زرد آغاز کرد.


برترین مربی هفته رضا مهاجری

گرفتن یک امتیاز ارزشمند در نخستین تجربه سرمربی گری پدیده، آن هم در تهران قطعا آمار خوبی برای مهاجری است. شاگردان مهاجری یک بار هم پیش افتادند، اما نتوانستند این پیروزی را حفظ کنند و با اندوخته تک امتیازی راهی مشهد شدند.


ناکام ترین های هفته

یحیی گل محمدی و ذوب آهن قدرتمندش نتوانستند در اولین گام خود در انزلی امتیازی کسب کنند. شکست در مقابل حریفی که نه هنوز مالکش مشخص است و نه حتی درست و حسابی تمرین کرده، آن هم برای ذوب آهنی که به عنوان نخستین تیم تمریناتش را آغاز کرد نتیجه خوبی تلقی نمی شود. هر چند گل محمدی این شکست را گردن داور و زمین انزلی می اندازد اما باید گفت شکست ذوب آهن را به هیچ وجه نمی توان با این چیز ها توجیه کرد. حالا یحیی باید به هفته های آتی چشم بدوزد؛ خصوصا که دربی سپاهان در پیش است. 

البته ذوب آهن را باید بدشانس ترین تیم هفته نیز لقب داد. شاید اگر واکنش های استثنایی و البته بی دقتی مهاجمان تیم میهمان نبود، نتیجه جور دیگری رقم می خورد.


تیم هفته

پرویز کریمی از استقلال اهواز (با تقدیر از سید حسین حسینی از ملوان )، امین حاج محمدی از استقلال تهران، موسی کولی بالی از استقلال خوزستان، رامین رضاییان از پرسپولیس، ماتیاس چاگو از فولاد، حسین بادامکی از پدیده، احسان حاج صفی از سپاهان، هادی نوروزی از پرسپولیس، سجاد شهباززاده از استقلال، آرش افشین از ملوان انزلی

ترین‌های هفته نخست لیگ برتر؛ پروازِ شهباز!

به جا مانده از هفته نخست

1- استقلال متحول شده: شاید کمتر کسی از استقلالی که دو فصل پیاپی با شیوه تدافعی و نه چندان دلچسب بازی می کرد انتظار یک بازی زیبا و هجومی را داشت، اما پرویز مظلومی نشان داد که همچنان به فوتبال زیبا و شناور اعتقاد دارد.

2- این پرسپولیس بدشانس: شاید اگر ضربه سر کمندانی به تیر دروازه برخورد نمی کرد همه چیز عوض می شد، اما بازی یک بر صفر تبدیل به دو بر یک و نهایتا پرسپولیس با یک امتیاز از زمین خارج شد.

3- برق باز هم رفت: بار دیگر در ورزشگاه محل بازی سایپا و گسترش فولاد شاهد قطعی برق بودیم.

4- گواردیولای جسور: عبدالله ویسی که به گواردیولای وطنی معروف است در اصفهان جسورانه بازی کرد و در بازی که شاید حقش هم نبود مغلوب شد. شکست در گام اول همیشه سخت است اما استقلال خوزستان با این روند به مراتب از فصل گذشته خویش بهتر خواهد بود.

5- بلندگوی جنجالی: در تبریز گوینده ورزشگاه در نخستین بازی "هو" شد. این نشان می دهد تبریزی ها هنوز خاطرات تلخ فصل پیش را فراموش نکرده اند.

6- از سید حسین حسینی دروازبان ملوان، بیت سعید، هافبک استقلال خوزستان و روزبه چشمی از استقلال تهران می توان به عنوان پدیده های هفته یاد کرد.

جدول لیگ برتر پس از بازی‌های روز اول هفته اول

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1   استقلال 1 1 0 0 2 1 1 3
2   ملوان 1 1 0 0 1 0 1 3
3   سپاهان 1 1 0 0 1 0 1 3
4   پدیده مشهد 1 0 1 0 2 2 0 1
5   پرسپولیس 1 0 1 0 2 2 0 1
6   فولاد خوزستان 1 0 1 0 2 2 0 1
7   راه آهن 1 0 1 0 2 2 0 1
8   نفت تهران 1 0 1 0 0 0 0 1
9   استقلال اهواز 1 0 1 0 0 0 0 1
10   سایپا 1 0 1 0 0 0 0 1
11   گسترش فولاد 1 0 1 0 0 0 0 1
12   صبای قم 1 0 1 0 0 0 0 1
13   تراکتورسازی 1 0 1 0 0 0 0 1
14   سیاه جامگان 1 0 0 1 1 2 -1 0
15   ذوب آهن 1 0 0 1 0 1 -1 0
16   استقلال صنعتی 1 0 0 1 0 1 -1 0


برنامه هفته دوم لیگ برتر

 بزرگداشت روز خبرنگار (سالروز شهادت صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران)

پنجشنبه 15 مرداد 94

پدیده خراسان -– فولاد خوزستان – ساعت 18 – ورزشگاه ثامن مشهد

نفت تهران -– صبای قم – ساعت 19:30 – ورزشگاه تختی تهران

استقلال خوزستان -– پرسپولیس – ساعت 19:30 – ورزشگاه غدیر اهواز

 راه‌آهن کریستال -– سایپا –  19:30 – ورزشگاه اکباتان تهران

جمعه 16مرداد 94

گسترش فولاد تبریز -– تراکتورسازی تبریز- ساعت 18:30 – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

ذوب آهن اصفهان -– فولاد مبارکه سپاهان اصفهان – ساعت 19:30 – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

استقلال اهواز -– سیاه جامگان مشهد - ساعت 19:30- ورزشگاه تختی اهواز

استقلال تهران -– ملوان بندر انزلی - ساعت 19:30 - ورزشگاه آزادی

منبع: طرفداری

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز