۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
در واکنش به تحریم‌های جدید

وزارت خارجه روسیه علیه آمریکا بیانیه داد

وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به بهانه بحران اوکراین را نشانه تلاش واشنگتن برای تشدید تنش‌ها با مسکو دانست و هشدار داد که این اقدامات بی‌جواب نخواهد ماند.
کد خبر : ۲۵۱۲۸۳
صراط: وزارت امور خارجه روسیه اعمال تحریم‌‌های جدید واشنگتن علیه مسکو به بهانه بحران اوکراین را تلاش آمریکا برای تشدید تنش‌ها با روسیه ارزیابی کرد.

بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به دلیل بحران اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن به دنبال تشدید تنش‌ها با مسکوست و چنین تحریکاتی نه تنها به روابط میان روسیه و آمریکا آسیب می‌زند، بلکه مانعی نیز در مسیر همکاری‌ها برای حل مشکلات جهان است و طبیعتا چنین اقداماتی بی‌جواب نخواهد ماند.

با ادامه تنش دیپلماتیک و اقتصادی میان واشنگتن و مسکو بر سر بحران شرق اوکراین، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز جمعه تحریم‌های جدیدی علیه روس‌ها وضع کرد.

غرب و روسیه از زمان روی کار آمدن دولت‌ غرب‌گرا در کی‌یف،  دچار تشنج در روابط دوجانبه شده‌اند.

اتحادیه اروپا و آمریکا پیش از این هم در سایه تنش‌های سیاسی با مسکو بر سر اوکراین، تحریم‌هایی را علیه اشخاص و شرکت‌های روس وضع کرده بودند که این اقدام با پاسخ تند روسیه و ممنوعیت ورود مواد غذایی از این کشورها روبرو شد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، 11 شهروند روس و اوکراینی در کنار شرکت‌هایی از این دو کشور در فهرست به روز شده تحریم‌های مرتبط با شبه جزیره کریمه دیده می‌شود. این تحریم‌ها بر اساس دستور اجرایی شماره 13685 باراک اوباما اعمال می‌شود.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط روسیه آمریکا