۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

داعش از احتمال مرگ الظواهری خبر داد

در پی اعلام خبر مرگ ملا عمر و رهبر گروه حقانی، این بار رهبران داعش از احتمال مرگ ایمن الظواهری، رهبر القاعده خبر داده‌اند.
کد خبر : ۲۵۱۳۰۱
صراط: پایگاه خبری الفجر نوشت: چند تن از رهبران داعش در پیامی که در پایگاه‌های اینترنتی وابسته به این گروه منتشر شده اعلام کردند: تایید خبر مرگ ملا عمر، رهبر طالبان بشارت دهنده خبر مرگ ایمن الظواهری است و این خود باعث می‌شود که "مجاهدین"در سراسر جهان با ابوبکر بغدادی(رهبر داعش) بیعت کنند.

این ادعای رهبران داعش از آنجا قوت می‌گیرد که شاخه‌های القاعده و جنبش‌های تروریستی وابسته به آن در سوریه، سومالی، مراکش، الجزایر و دیگر نقاط جهان در ماه‌های اخیر دچار سردرگمی شده و برخی از آنها به داعش پیوسته‌اند. این امر شبهات را درباره سرنوشت فرد شماره یک القاعده که از سال 2011 و در پی مرگ اسامه بن لادن، رهبری این گروه را در دست گرفت، افزایش داد.

ایمن الظواهری از بیش از دو سال قبل و از زمان اعلام تشکیل شاخه القاعده در شبه قاره هند به طور کامل مخفی شده و حتی پیام تصویری هم نداده است.

اخیرا نیز یک منبع در گفت‌وگو با شبکه خبری بی بی سی اعلام کرده که جلال الدین حقانی، بنیانگذار و رهبر شبکه حقانی مرده است.
منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز