۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

حدادعادل: مقابل تضعیف اسلام متحد شویم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز روشنفکرانی که در کشورهای اسلامی تحصیلات عالی دارند دیگر مانند 100 سال پیش فکر نمی‌کنند و ما امروز نگاهی انتقادی به تمدن غرب داریم و این موضوع بسیار مهم است.
کد خبر : ۲۵۱۳۰۳
صراط: مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اسلام ساختگی داعش در تضاد با اسلام ناب است، گفت: جوامع مسلمان در برابر سناریوی تضعیف اسلام توسط سکولار باید وحدت داشته باشند.

غلامعلی حدادعادل ظهر امروز در اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان جهان اسلام که در تالار شورای شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که امروز شما پزشکان جهان اسلام در ایران حضور دارید و امیدوارم این جلسات در مشهد ادامه یابد و در این زمان کوتاه دوست دارم در ارتباط  با فعالیت‌های ایران در طول 4 دهه گذشته صحبت کنم.

وی افزود: بسیاری از روشنفکران و کسانی که با آموزش جدید آشنا شدند، عقیده داشتند که کلید خوشبختی در دستان کشورهای غربی است و مردم و کشورهای اسلامی باید از غرب تقلید کنند و در ایران بعضی روشنفکران تصور می‌کنند که باید همه چیز را از غرب تقلید کنیم و خوشبختی ما در تقلید از غرب صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز روشنفکرانی که در کشورهای اسلامی تحصیلات عالی دارند دیگر مانند 100 سال پیش فکر نمی‌کنند و ما امروز نگاهی انتقادی به تمدن غرب داریم و این موضوع بسیار مهم است.

حداد عادل با بیان اینکه امروز مسلمانان جهان مایل به مدیریت اسلامی در کشورهای خود هستند، بیان کرد: این چیزی است که رهبر عالیقدر انقلاب نیز با عنوان موضوع سبک زندگی اسلامی از آن یاد می‌کنند.

وی یادآور شد: تلاش فزاینده‌ای در تمام کشورهای اسلامی دیده می‌شود تا فرهنگ اسلامی را به عنوان یک نرم‌افزار از جامعه ایرانی معرفی کنند و در این راستا این تغییر بسیار بزرگ تجربه خوبی برای سایر کشورهای اسلامی در قرن فعلی است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: سکولار همیشه به دنبال تبلیغ در کشورهای اسلامی بوده تا زندگی اجتماعی و دین را از هم جدا کرده و آنچه که در حال حاضر در جهان معاصر می‌بینیم این است که سکولار به دنبال تضعیف اسلام سیاسی و اجتماعی در بلاد اسلامی است.

حدادعادل اظهار کرد: آنچه که در خاورمیانه نظیر داعش به وجود آمده به این دلیل است تا تصویر اشتباهی از اسلام و کشورهای اسلامی به جهانیان ارائه دهند در حالی که اسلام معرفی شده توسط داعش و سایر جریان‌های افراطی و تندرو با اسلام ناب در تضاد است.

وی تاکید کرد: 37 سال از پیروزی جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد که 300 هزار شهید و بیش از یک میلیون مجروح در طی این انقلاب و به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم به انقلاب اسلامی شده و البته از این نکته نباید غافل شد که پیروزی انقلاب اسلامی برای ما راهی طولانی بوده و پایان‌ناپذیر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر پایان‌ناپذیر انقلاب اسلامی نخستین وظیفه ما حمایت از ستون‌های بنیادی انقلاب و همچنین حمایت از ولایت فقیه به عنوان مفهوم اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است.

حدادعادل یادآور شد: وظیفه دیگر این بوده که نسل جدید را با هدف و ایده‌های انقلاب آشنا کنیم تا بتوانند از این انقلاب در آینده حمایت کنند.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی پزشکان جهان اسلام در مشهد اظهار کرد: این گردهمایی می‌تواند نقش مهمی را در زمینه اتحاد میان جامعه پزشکی مسلمانان فراهم کرده و تجربیات خود را در اختیار هم بگذارند اما شرط اصلی این بوده که به نتایج و دستاوردهای این گردهمایی جامه عمل پوشانده شود و جنبه عملیاتی پیدا کند.
منبع: فارس