۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

تمام بن لادن هایی که مردند+تصاویر

سقوط جت خصوصی برخی از اعضای خانواده بن لادن در جنوب غربی لندن، بار دیگر، اسامه بن لادن را در صدر اخبار جهان قرار داد.
کد خبر : ۲۵۱۳۳۴
صراط: این هواپیما در نزدیکی فرودگاه "بلک بوش" در جنوب بریتانیا، در پارکینگ بزرگ فروش خودرو سقوط کرد و منفجر شد. سفارت عربستان پس از این حادثه در بریتانیا اعلام کرد هواپیمای خصوصی که برفراز منطقه ای در بریتانیا سقوط کرد حامل اعضای خانواده اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده بوده است.

تعداد اعضای خانواده بن لادن هم زیاد است و هم اینکه ثروت افسانه ای نیز در اختیار دارند، اما تعدادی از آنها پیش از این نیز در حوادث هوایی، به کام مرگ رفته اند. 

اسامه بن لادن قبل از اینکه در سال 2011 توسط نیروهای آمریکایی کشته شود، یکی از 50 فرزند محمد بن عود بن لادن بود. بن لادن پدر، در اوایل دهه 1930 از کشور یمن به عربستان سعودی وارد شد تا برخی از پروژه های ساخت و ساز را برعهده بگیرد. 

به لطف افزایش ثروت عربستان در نتیجه فروش نفت در طول دهه های بعد، دلارهای نفتی روانه پروژه های بلندپروازنه سعودی ها شد. محمد بن لادن، پیمانکار کوچکی بود که توانسته بود در برخی از پروژه ها لیاقت خود را به خاندان سلطنتی نشان دهد و به این خاندان نزدیک شود. با توجه به این موقعیت، پروژه های بزرگتری به وی واگذار شد و شرکت پیمانکاری بن لادن در پادشاهی عربستان به مرور زمان به یکی از بزرگترین کمپانی های ساخت و ساز در خاورمیانه تبدیل شد. 

تمام بن لادن هایی که مردند+عکس

محمد بن لادن، سمت چپ تصویر

با مرور زندگی شخصی محمد، او چهار زن را اختیار کرده بود. یکی از زن های وی، علیا قانوم بود. علیا از اهالی لازقیه سوریه، زنی زیبا و بسیار باهوش بود. او مادر اسامه بن لادن است که او را در سال 1957 به دنیا آورد. محمد بن لادن در سال 1967، بر اثر حادثه هوایی جان خود را از دست داد و اسامه ده ساله بدون پدر شد. 

سلیم، فرزند ارشد محمد نیز در سال 1988، در حالی که یک هواپیمای کوچک و سبک وزن را در آمریکا هدایت می کرد با خطوط برق فشار قوی برخورد می کند و می میرد. پس از او، بردار دیگر بن لادن ها، در ساختار خاندان بن لادن، جای او را به عنوان رئیس خاندان می گیرد. 

تمام بن لادن هایی که مردند+عکس

سلیم فرزند ارشد محمد بن لادن که در یک سانحه هوایی مرد. 

همچون دیگر خاندان های ثروتمند در کشورهای حوزه خلیج فارس که در کشورهای آمریکایی و اروپایی پراکنده هستند. اعضای خانواده بن لادن نیز به همین صورت پراکنده اند. برخی از اعضای خاندان همچنان در عربستان و کشورهای منطقه حضور دارند اما تعداد زیادی از آنها در آمریکا و کشورهای اروپای غربی زندگی می کنند. 

برخلاف آنچه تصور می شود، ثروت و دارایی های این خانواده بعد از مرگ بزرگترین فرد خاندان، تقسیم نمی شود اما مبالغی به صورت منظم و مدیریت شده به اعضای فامیل پرداخت می شود. اغلب این مبالغ بسیار قابل ملاحظه هستند. 

تمام بن لادن هایی که مردند+عکس

برخی از اعضای خاندان بن لادن

همچنین گزارش شده که خواهر بن لادن یکی از قربانیان حادثه دیروز بوده اما براساس شواهد و مدارک، او خواهر ناتنی بن لادن بوده و مادر بن لادن تنها یک فرزند داشته است. 

 

تمام بن لادن هایی که مردند+عکسچ

تمام بن لادن هایی که مردند+عکس

تمام بن لادن هایی که مردند+عکس