۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
مرتضوی:

جراحت‌های روح‌الامینی مربوط به قبل از بازداشت کهریزک بود/ باید مقصران اصلی که پشت صحنه اند پاسخگو باشند

سعید مرتضوی با بیان اینکه در ماجرای فتنه هم من و هم آقای روح‌الامینی زیان دیدیم گفت: جراحت‌های مرحوم روح‌الامینی مربوط به قبل از بازداشت کهریزک بود.
کد خبر : ۲۵۱۳۴۵

صراط: سعید مرتضوی در رابطه با پرونده کهریزک که موضوع دوم رسیدگی در این جلسه بود، گفت: در این خصوص ما مفصل دفاع کردیم که به این موضوع 8 بار رسیدگی شده است و قرار منع پیگیرد صادر شده است و این پرونده و شکایت اعتبار امر مختومه را دارد.

وی گفت: آقای روح‌الامینی در دادگاه و دادخواست خود به مصاحبه‌های آقای احمدی مقدم استناد کرده‌اند و خواستار حضور ایشان در دادگاه به عنوان گواه شدند و من نیز بر همین اساس به مصاحبه‌هایی از ایشان استناد کردم که گفته بودند کشته شدگان در کهریزک کتک نخورده‌اند بلکه در خیابان‌ها و محل فتنه کتک خورده‌اند.

مرتضوی گفت: دفاعیه ما هم همین بود که این افراد در اغتشاش و فتنه شرکت کردند و با پلیس درگیر شدند و دادیار به موضوع رسیدگی کرده است و ما نقشی د بد رفتاری و دستگیری نداشته‌ایم.

مرتضوی افزود: سازمان بازرسی کل کشور درخصوص آقای محسن روح‌الامینی نظریه‌ای داده است که براساس آن زخم‌ها و ایراد جراحات به بدن آقای روح‌الامینی مربوط به زمان کهریزک نیست بلکه مربوط به زمان قبل از اعزام به کهریزک است.

وی گفت: از آنجا که یکی از استنادات دادگاه نظریه‌های سازمان بازرسی است من به آن استناد کردم و گفتم زخم‌ها مربوط به قبل از 18 تیر است.

مرتضوی تاکید کرد: سران فتنه طوفانی در کشور برپا کردند که هم من و هم آقای روح‌الامینی خسارت دیدیم البته خسارت ایشان با توجه به از دست دادن پسرشان سنگین‌تر از من بود ولی من نیز دادستان تهران و مسئول امنیت بودم و قطعاً باید مقصران اصلی که پشت صحنه هستند پاسخگو باشند.

منبع: فارس