۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

آتش به جان مراتع طالقان افتاد

آتش سهل انگاری برای دهمین بار در سال جاری و ساعاتی پیش به جان مراتع طالقان افتاد و افزون بر شش هکتار از مراتع ملی و مرتعی این شهرستان را به تلی از خاکستر تبدیل کرد.
کد خبر : ۲۵۱۳۵۸
صراط: اتش سوزی وسیع در مراتع طالقان که از ساعت ۱۳ امروز موجب خسارت وسیع در بیش از ۶ هکتار شد با تلاش بی وقفه آتش نشانان و دوستداران محیط زیست پس از دو ساعت مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی البرز در تشریح این واقعه به مهر گفت: این آتش سوزی ساعت ۱۳ ظهر شنبه در دو نقطه از شهرستان طالقان به وقوع پیوست و طی آن شش هکتار از اراضی و مراتع شهرستان طعمه حریق شد.

سرهنگ اردشیر جابری در مورد علت آتش سوزی گفت: علت مشخصی را نمی توان اعلام کرد اما می توان گفت باغداران، دامداران و افراد بومی منطقه موجب آتش سوزی شدند.

وی با اشاره به اینکه آتش پس از دو ساعت در ساعت ۱۵ بعد از ظهر مهار شد، افزود: نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، مدیریت بحران و هلال احمر شهرستان در مهار آتش همکاری کردند.

طی چهار ماه، ۱۰ بار مراتع البرز در آتش سوخت

وی در پاسخ به دفعات آتش سوزی در مراتع استان طی ماه های اخیر گفت: در سه چهار ماه اخیر حدود ۱۰ مورد  آتش سوزی در مراتع استان به وقوع پیوسته است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت ادراه کل منابع طبیعی البرز مراتع شهرستان طالقان طی همین مدت هفت بار در آتش سوخته است.

مردم شماره تلفن ۱۵۰۴ را به خاطر بسپارند

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری البرز همچنین از مردم خواست از به پا کردن آتش در مکان های باز که موجب سرایت و دامنه دار شدن حریق می شود خودداری کنند زیرا امکانات برای مهار آن محدود است و در صورت نیاز به آتش به محل هایی که امکان کنترل و نظارت بیشتری وجود دارد، مراجعه کنند.

وی یادآور شد: شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ برای دریافت گزارشات مردمی از حریق و آسیب به منابع طبیعی پیش بینی شده و مردم در صورت مشاهده آتش سوزی حادثه را گزارش دهند.

در پایان به گفته فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز هنوز میزان خسارت این آتش سوزی برآورد نشده است.

منبع: مهر