۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷

اولین پیام رهبر جدید طالبان افغانستان

«ملا اختر محمد منصور» رهبر جدید گروه طالبان افغانستان امروز در اولین پیام صوتی خود هر گونه صلح با دولت افغانستان را رد کرد.
کد خبر : ۲۵۱۳۷۶
صراط: «ملا اختر محمد منصور» رهبر جدید گروه طالبان افغانستان امروز در اولین پیام صوتی خود هر گونه صلح با دولت افغانستان را رد کرد.

به گزارش آناتولی، رهبر جدید گروه طالبان افغانستان امروز هرگونه مذاکره صلح میان این گروه و دولت افغانستان را رد کرد.

وی در پیام صوتی ۳۳ دقیقه ای خود که برای اصحاب مطبوعات ارسال شده است، از تمامی اعضاء این گروه خواست تا تأسیس دولت تحت امر طالبان در سراسر  افغانستان به مبارزه های خود ادامه دهند.

ملا اختر محمد منصور در این پیام مدعی شد: ما به تبلیغاتی از قبیل مذاکرات صلح یا مسائل مرتبطی از این ذست توجه نمی کنیم. جهاد ما تا استقرار دولت اسلامی در افغانستان ادامه خواهد داشت.

امروز در اطلاعیه ای که از سوی طالبان منتشر شد، آمده بود که شورای رهبری طالبان در نشستی «ملا اختر محمد منصور» که دوست نزدیک و مورد اعتماد «ملاعمر» بوده است را به رهبری انتخاب کرده و با وی بیعت کرده اند.

شورای رهبری طالبان همچنین «هیبت الله آخوندزاده»، رئیس پیشین دادگاه‌های گروه طالبان و «سراج الدین حقانی»، رئیس شبکه حقانی را به عنوان معاونان وی برگزیدند.

ملا اختر منصور در زمان حکومت طالبان بر افغانستنان وزیر هوانوردی بود و پس از فروپاشی این حکومت استاندار قندهار در سیستم طالبان شد.

پیشتر گفته شده بود که وی از چهره های میانه رو و مدافع مذاکره است و لذا پیش بینی شده بود که انتخاب وی روند گفتگوهای صلح را تسریع می کند.

منبع: مهر