۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
تام کاتن:

توافق باید به نفع ما و به ضرر تهران باشد

یک سناتور تندروی جمهوریخواه آمریکا با ادعای لزوم راهبری کشورش در عرصه جهانی از تشدید تحریم‌ها، حمایت از مخالفان و تقویت گزینه نظامی علیه ایران دفاع کرد.
کد خبر : ۲۵۱۳۸۱

صراط: «تام کاتن» سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس آمریکا در کنفرانس ملی دانشجویان محافظه کار آمریکا گفت: «ایران هسته‌ای خطرناک‌ترین تهدید علیه آمریکا است.»

پایگاه «بریت بارت» بدون اشاره به زمان این سخنرانی به نقل از وی نوشت: «ما منافع و ارزش‌های مشترکی (با ایرانیان) نداریم... هرگونه توافقی که برای منافع ما مضر نباشد، برای منافع ایران مضر خواهد بود.»

سناتور جمهوریخواه آمریکا در ادامه سخنرانی‌اش افزود: «ایران دشمن همیشگی و سرکش ماست و (طبق توافق هسته‌ای) ایران منافع اقتصادی، سیاسی و نظامی به جیب زده و از مجازات مصون خواهد ماند.»

وی در ادامه با رد فرضیات «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا درباره اینکه نتایح مذاکره با ایران شاید منتهی به یک توافق یا یک جنگ منجر می‌شد ،در عوض از تشدید فشار تحریم‌ها، حمایت از مخالفان حکومت ایران و تقویت گزینه نظامی دفاع کرد.

تام کاتن علاوه بر سخنرانی، در مصاحبه با بریت بارت هم خود بر لزوم انتقال اصول و مبانی آمریکا به نسل جوان تاکید کرد و افزود : «وظیفه ما رهبری در عرصه جهانی است. وقتی ما تاریخ خود را با جوانان به اشتراک می‌گذاریم، آن‌ها چرایی ضرورت رهبری ما در عرصه جهانی را درک خواهند کرد.»

کاتن با دفاع از رویکرد نظامی‌گری آمریکا و در پاسخ به رشد بی تفاوتی نسبت به وقایع خارجی و امنیت ملی در بین جوانان آمریکا با ذکر عدم نگرانی خود در این زمینه گفت: «بهترین و درخشانترین دوره ما همواره متکی به تلاش‌های ارتش آمریکا بوده است. آن‌هایی که در خط مقدم خدمت کرده‌اند این که چرا ما می‌جنگیم را درک می‌کنند.»

وی در خاتمه «چین در حال رشد» و «روسیه تهاجمی» را از جمله تهدیدهای فزاینده خطرناک علیه آمریکا نام نهاد.

منبع: فارس