۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳

توصیه آیت الله آملی به اعضای کاروان نور

آیت‌الله جوادی آملی با توصیه اعضای کاروان نور به تبیین قرآن گفت: باید شما قاریان نگاهی فراتر از ثواب بردن از مناسک حج داشته و پیام قرآن را به جهانیان برسانید.
کد خبر : ۲۵۱۴۰۱

صراط: اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع 1394 با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

ماه رمضان و حج دو میهمانی خدا هستند

در این دیدار آیت‌الله جوادی آملی طی سخنانی با اشاره به برخی از پیام‌های قرآن کریم گفت: حج ما را به میهمانی خدا دعوت می‌کند. انسان در ماه رمضان و در ایام حج میهمان خداوند است، البته همه موجودات در هر زمان و مکان میهمان خدا هستند و حتی مار و عقرب هم میهمان خدا هستند. اما نوع این میهمانی‌ها تفاوت دارد.

علما در میهمانی خدا سوار بر بال ملائک هستند

وی با اشاره به تفاوت میهمانی خداوند گفت: در این میهمانی به برخی آب و نان داده می شود و به برخی علم و دانش. تفاوت این دو اینجاست که وقتی صحبت از علم و دانش است نام علما در کنار ملائکه برده می‌شود. این میهمانی نباید یک جانبه باشد، باید در این میهمانی شما هم چیزی به خدا بدهید تا او چند برابر شما را اجابت کند.

این استاد مفسر قرآن کریم شکسته شدن دل را دعوت‌نامه انسان برای خدا دانست و گفت: همان‌ طور که بیان شد میهمانی خدا یک طرفه نیست و شما هم باید خداوند را دعوت کنید، البته نیاز نیست برای خدا دعوت‌نامه بفرستید همین که دل بشکند دعوت‌نامه است و همین که شما وارد سرزمین وحی می‌شوید سند میزبانی شماست.

خدا با همه است اما میهمان همه نیست

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه خدا با همه است اما میهمان همه نیست گفت: خدا هم با موسی بود و هم با فرعون. این که خدا با ماست شأن آور نیست بلکه آن معیت که عند‌الله باشد شأن دارد و اگر قلبی بشکند این دعوت‌نامه است. البته اصل دعوت خدا از فقرا است با این که حج افراد مستطیع قبول است اما اصل دعوت برای فقرا است و دل‌های شکسته میهمان خدا هستند.

شما قاریان نگاهتان فراتر از ثواب‌ بردن از حج باشد/ پیام قرآن را جهانیان برسانید

مرجع عالیقدر جهان تشیع با توصیه اعضای کاروان نور به تبیین دین گفت: شما قاریان باید پیام قرآن را همه جهانیان برسانید، این که در ایام حج ثواب ببرید حداقل است و باید حج را زنده کنید و نگاهتان فراتر از ثواب بردن از مناسک حج باشد. مثلا طلبه‌ای که برای امام جماعت شدن وارد حوزه علمیه می‌شود فایده چندانی ندارد کسی بافایده است که از اول برای مجتهد شدن به حوزه برود.

با ابزاری که در دست دارید جامعه را به کنار سفره الله دعوت کنید

ایشان قرآن کریم را بهترین ابزار قاریان برای هدایت جامعه دانست و گفت: بدانید که ابزار خوبی در دست شماست و باید با این وسیله جامعه را به کنار سفره الله دعوت کنید.

منبع: فارس