۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

تازه‌ترین گزارش از ذخایر نفت کشورها

ونزوئلا، عربستان، کانادا، و ایران بزرگ‌ترین دارندگان نفت جهان است و ایران با دارا بودن 157.3 میلیارد بشکه نفت در جایگاه چهارمین کشور جهان با بیشترین ذخایر نفت اثبات شده قرار دارد.
کد خبر : ۲۵۱۴۳۰

صراط: ونزوئلا، عربستان، کانادا، و ایران بزرگ‌ترین دارندگان نفت جهان است و ایران با دارا بودن 157.3 میلیارد بشکه نفت در جایگاه چهارمین کشور جهان با بیشترین ذخایر نفت اثبات شده قرار دارد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، ایران از لحاظ ذخایر اثبات شده نفتی در میان کشورهای جهان در جایگاه چهارم قرار دارد.

بر همین اساس ایران دارای 157.3 میلیارد بشکه ذخیره اثبات شده نفت در خاک خود است.

ونزوئلا با داشتن 297.7 میلیارد بشکه نفت بیشترین ذخایر نفت در جهان را دارد.

این کشور به شدت به درآمدهای نفتی خود وابسته است به گونه ای که 96 درصد از کل صادرات ونزوئلا را نفت تشکیل می دهد و درآمدهای نفتی معادل 11 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور و 40 درصد از کل درآمد دولت ونزوئلا را تشکیل می دهند.

به همین دلیل کاهش شدید قیمت نفت طی سال گذشته اقتصاد این کشور ا به شدت تحت تأثیر قرار داد و در حال حاضر ونزوئلا در حال تلاش برای یافتن متحدان جدید خارج از اوپک برای تثبیت قیمت نفت در بازار بین الملل است.

عربستان سعودی در جایگاه دوم بیشترین ذخایر نفتی جهان قرار دارد. ذخایر نفت عربستان معادل 268.4 برآورد شده است.

این کشور عربی یکی از اصلی ترین نقش آفرینان بازار جهانی نفت و اوپک محسوب می شود.

سومین کشور با بیشترین ذخایر نفت اثبات شده کانادا است. ذخایر اثبات شده نفت این کشور کمی بیشتر از ایران و برابر با 173.2 میلیارد بشکه برآورد شده است.

کانادا بزرگ ترین تأمین کننده نفت وارداتی آمریکاست، اما به تازگی اعلام شده است که ماسه های نفتی کانادا 20 درصد بیشتر کربن دارند، این بدان معنی است که در صورت عدم افزایش مصرف سوخت رانندگان آمریکایی، 20 درصد کربن بیشتر از سوختن بنزین کانادا حاصل خواهد شد.

عراق با مجموع ذخایر 140.3 میلیارد بشکه نفت در جایگاه پنجمین کشور با بیشترین نفت در جهان قرار دارد.

بودجه عراق به شدت به درآمدهای نفتی وابسته است به گونه ای که کاهش شدید قیمت نفت طی سال گذشته درآمدهای دولت این کشور را 30 درصد کاهش داده است.در سال 2015 عراق سهم قابل توجهی از تولید اوپک را به خود اختصاص داد.

کشورهای کویت، امارات، روسیه ، لیبی و نیجریه به ترتیب با 104، 97.8، 80، 48.47، و 37.14 میلیارد بشکه ذخایر نفت ذخیره شده در جایگاه های بعدی کشورهای با بیشترین ذخایر نفت قرار دارند.

منبع: فارس
برچسب ها: نفت صراط