۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

تظاهرات در کربلا در اعتراض به قطعی برق

صدها تن از شهروندان عراقی در اعتراض به بحران قطعی «برق»، در شهرهای بغداد، کربلا و بصره تظاهرات کردند.
کد خبر : ۲۵۱۴۴۸
صراط: صدها شهروند عراقی در اعتراض به بحران قطعی برق‌ و مشکلات ناشی از آن، روز شنبه (دیروز) در استان‌های کربلا و بصره تظاهرات کردند. شهرهای بغداد و نجف اشرف نیز جمعه گذشته شاهد تظاهرات مشابهی بود.

به گزارش روزنامه «البیان» امارات، شماری از شهروندان عراقی استان کربلا، با برگزاری تجمعی در خیابان «القبله»، خواستار تامین برق و مبارزه با فساد شدند. این تطاهرات در میان تدابیر امنیتی برگزار شد.

این گزارش حاکی است که اهالی شهر بصره نیز در نزدیکی ساختمان دولت محلی تظاهرات کرده و اجرای اصلاحات، بهبود خدمات برق‌رسانی و رونق بخشیدن به اقتصاد محلی را خواستار شدند.

سرلشکر «فیصل العبادی» فرمانده پلیس بصره به خبرنگاران گفت: تظاهرات‌کنندگان مجوز امنیتی لازم را دریافت کرده و اقدام به برگزاری تظاهرات مسالمت‌ آمیز کردند. ما نیز امنیت لازم برای آنها را مهیا کردیم.

بر اساس این گزارش، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق دو روز گذشته تنها چند ساعت پس از  برگزاری تظاهرات بغداد و نجف اشرف، جلسه فوق العاده‌ای به منظور پیگیری مشکلات خدمات برق‌رسانی در عراق برگزار کرد. تظاهرات کنندگان عراقی حل مشکل برق رسانی در کشور را خواستار شده بودند.

حیدر العبادی بر حق شهروندان در بیان دیدگاه‌هایشان و لزوم گوش فرا دادن به خواسته‌های شهروندان تاکید کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کربلا برق