۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴

شهادت آقا معلم هنگام پاکسازی میدان مین

آقا معلم پس از بازنشستگی از آموزش‌ و پرورش، مجدداً به جنوب کشور و مناطق عملیاتی بازگشت تا با تخصصی که در امر خنثی‌سازی مین داشت، به پاکسازی میادین مین به جا مانده از هشت سال جنگ تحمیلی بپردازد.
کد خبر : ۲۵۱۵۰۳

صراط: شهید امیر اسدی در سال 1341 در شهر گنبد از توابع استان گلستان متولد شد.

دوره ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش به فراگیری علوم پرداخت؛ در همین دوران برای ادامه تحصیل در دوره دبیرستان عازم تهران شد و در سال پایانی برای اخذ مدرک دیپلم به گنبد بازگشت و با قبولی در تربیت معلم گنبد به ادامه تحصیل پرداخت.

وی با آغاز جنگ تحمیلی، گوش به فرمان رهبر عازم جبهه شد و در ایام امتحانات برگشت.

این شهید بزرگوار از ابتدا تا آخرین روزهای جنگ در جبهه حضور داشت؛ دست نوشته‌های شهید نشان از حضور ایشان در جبهه از تاریخ 13 مهر 60 الی 5 تیر 68 است.

ضمن شرکت در عملیات‌های مختلف، در سال 1361 بر اثر اصابت ترکش مین از ناحیه دست راست مجروح شده و همان سال در عملیات رمضان باز هم در اثر انفجار مین، از ناحیه پای چپ مجروح شد و به درجه جانبازی نائل گردید.

پس از جنگ نیز در فعالیت‌های سیاسی -اجتماعی حضور فعال داشت؛ نسبت به موضوعات روز دغدغه فراوان داشته اما همیشه یک نگاه را وجهه همت خود می‌دانست، اینکه باید در کار روحیه جهادی داشته باشد.

زمزمه شهادت طلبی باعث گردید که هر از گاهی به فکر انجام فعالیت‌های دفاعی امور دینی باشد.

پس از بازنشستگی از آموزش‌ و پرورش، مجدداً به جنوب کشور و مناطق عملیاتی بازگشت تا با تخصصی که در امر خنثی‌سازی مین داشت، به پاکسازی میادین مین به جا مانده از هشت سال جنگ تحمیلی بپردازد.

در نهایت در تاریخ 6 اردیبهشت 86 هنگام پاکسازی مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به بالاترین آرزوی خویش که شهات بود، رسید.

 بخشی از وصیت نامه شهید

بهترین دوران زندگی من دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار بسیجیان عزیز بود، لذا امیدوارم خداوند مرا با بسیجیان محشور گرداند و مرگ سرخ را که آرزوی هر بسیجی می‌باشد به این حقیر سراسر تقصیر عطا و حداقل اجر شهادت را عنایت کند.

خانواده عزیزم! اگر خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهید، گوش به فرمان ولایت باشید و فرامین رهبر معظم انقلاب را آویزه گوش قرار دهید تا فریب شیاطین را نخورید.

منبع: فارس
برچسب ها: شهادت معلم مین صراط