۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸

عربستان: وقایع 11 سپتامبر تقصیر ما نبود

وکیل آمریکاییِ دولت عربستان مدعی شد که ریاض هیچ ارتباطی با حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 ندارد.
کد خبر : ۲۵۱۵۰۶
صراط: "مایکل کِلوگ" که در پرونده حملات 11 سپتامبر از عربستان سعودی دفاع می کند، به قاضی این پرونده گفت که دولت ریاض هیچ نقشی در حملات نداشته است و نام عربستان باید از لیست متهمان حذف شود.

خانواده های سه هزار قربانی حملات تروریستی 11 سپتامبر 2011 شهرهای نیویورک و واشنگتن از برخی طرف ها و در رأس آنها عربستان سعودی شکایت کرده اند.

روزنامه سعودی الحیات امروز یکشنبه به نقل از کلوگ نوشت: هیچ مدرکی دالّ بر اطلاع قبلی مقامات عربستان از حملات 11 سپتامبر یا حمایت آگاهانه آنان از عاملان این حملات وجود ندارد.

وکیل دولت عربستان افزود: شاکیان عربستان که خواستار دریافت غرامت هستند، هیچ مدرک موثقی برای اثبات دست داشتن این کشور در حملات 11 سپتامبر ارائه نکرده اند و فقط به شایعات و گفته ها و شنیده ها استناد می کنند.

وکیل مدافع سعودی‌ها اعلام کرد: کشورهای خارجی در آمریکا از مصونیت قضایی برخوردار هستند و شاکیان پرونده حملات 11 سپتامبر هیچ مدرکی برای لغو این مصونیت ارائه نکرده اند.

یک قاضی آمریکایی 9 سال پیش دستور داده بود که نام عربستان از لیست متهمان پرونده حملات 11 سپتامبر حذف شود و اعلام کرد که این کشور از مصونیت قضایی برخوردار است، ولی قاضی یکی از دادگاه های استیناف فدرال، در دسامبر 2013 دستور داد که نام عربستان بار دیگر در لیست متهمان گنجانده شود.

پانزده نفر از 19 نفری که در ربودن هواپیماهای مسافربری و حمله به برج های تجارت جهانی در 11 سپتامبر 2001 دست داشتند، عربستانی بودند.
منبع: العالم