۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴

برانکو: برای هر دو جام تلاش می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به تمجید از حریف تیمش در هفته اول پانزدهمین دوره لیگ برتر پرداخت.
کد خبر : ۲۵۱۵۰۸
صراط: برانکو ایوانکوویچ پیش از آغاز تمرین امروز (یکشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پیش از هر چیز به تیم پدیده تبریک می‌گویم چون این تیم در مصاف با پرسپولیس جنگید، بازی کرد و در نهایت به یک امتیاز رسید. 

وی افزود: در مورد تیم خودمان هم باید بگویم از روش بازی که بازیکنان ارائه دادند، راضی هستم. می‌دانیم دیدارمان با پدیده در هفته نخست لیگ بود و هفته اول غافلگیری‌های خاص خود را دارد، مخصوصاً در لیگ ایران. بازیکنانم در مصاف با پدیده محکم، با جان و دل و اراده‌ای محکم بازی کردند.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: در این بازی دو گل زدیم و چهار پنج موقعیت خوب را برای گلزنی پدید آوردیم. چند حرکت زیبا و با کیفیت هم داشتیم که می‌توانست به چهار گل منجر شود. متأسفانه با دو اشتباهی که انجام دادیم نتوانستیم به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنیم. تیم پدیده هم نتوانست به غیر از دو گلی که به ثمر رساند، یک موقعیت و شانس جدی گلزنی روی دروازه ما ایجاد کند.

برانکو تأکید کرد: آنچه در حال حاضر اهمیت دارد این است که ما برای دیدار آینده خود می‌توانیم از طارمی، عالیشاه و نورمحمدی استفاده کنیم. ضمن اینکه مایکل اومانیا و جری بنسون نیز می‌توانند در سفر به اهواز تیم را همراهی کرده و در صورت نیاز بازی کنند. این دو بازیکن حدود 10 تا 15 روز از تمرینات دور بودند و نیاز به زمان دارند تا شرایط خود را به مرز ایده آل رسانده و با تیم هماهنگ شوند.

وی با تأکید بر اینکه تیم استقلال خوزستان حریف قدرتمندی برای پرسپولیس خواهد بود، افزود: حریف روز پنجشنبه ما تغییرات زیادی را در ترکیب خود نسبت به فصل گذشته ایجاد کرد و شمار  قابل توجهی از نفرات این تیم جوان هستند، نفراتی که می خواهند خود را مقابل پرسپولیس نشان دهند. مسلماً این جوان‌ها شوق و ذوق زیادی برای دیدار مقابل پرسپولیس خواهند داشت، همانطور که در بازی با سپاهان نیز حریف بسیار سختی برای قهرمان لیگ بودند.

برانکو در واکنش به اشتباهات مدافعان پرسپولیس در دیدار مقابل پدیده خراسان اظهار داشت: من هیچ وقت در رسانه‌ها از بازیکنان خاصی نام نمی‌برم. طبیعی است که هر بازیکنی اشتباه کند و نمی‌شود او را متهم کرد. کلاً در فوتبال اشتباه برای هر بازیکنی پیش می‌آید و من گله‌ای از هیچ بازیکنی ندارم، بلکه به تمام شاگردانم ایمان دارم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش نسبت به فصل گذشته تغییر تاکتیک داده است، گفت: تفکرات تاکتیکی من تغییر نکرده  اما طبیعی است که در شرایط فعلی همه بازیکنان من در یک سطح از آمادگی نباشند. خودتان می‌دانید نیمی از بازیکنان پرسپولیس 10 تا 15 روز مانده به آغاز فصل در تمرینات آمادگی تیم حاضر شدند. طبیعتاً آنها نیاز به زمان بیشتری دارند تا به آمادگی لازم برسند. در  فوتبال تیمی که حمله می‌کند دو برابر تیمی که دفاع می‌کند، انرژی‌اش مصرف می‌کند و اینکه بازیکنان ما در دیدار قبل فشار زیادی را در دقایق بازی تحمل کردند، طبیعی است.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود بابک حاتمی در دیدار مقابل پدیده عملکرد ضعیفی داشته و اینکه چرا در پست دفاع چپ از بازیکن تخصصی استفاده نشده است، عنوان کرد: بازهم تأکید می‌کنم که در مورد بازیکن خاصی حرف نمی‌زنم، هرچند بابک حاتمی در دیدار مقابل پدیده خیلی خوب عمل کرد. از طرف وحید حیدریه در تمرینات عالی کار می‌کند اما او هشت روز مانده به شروع فصل در تمرینات تیم حاضر شد و قبل از آن هم 40 روز استراحت کرده بود. طبیعی است که حیدریه نیاز به بازی‌های دوستانه و تمرینات بیشتری داشته باشد تا بتواند کیفیت واقعی خود را نشان دهد. ما او را برای پست دفاع چپ آوردیم و به موقع از او استفاه خواهیم کرد.

برانکو در واکنش به اینکه عنوان می‌شود تیم او در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و درصد موفقیت این تیم پایین است، گفت:‌ بازهم مجبورم جمله‌‎های تکراری خود را بر زبان بیاورم. فصل پیش وقتی کارم را در پرسپولیس شروع کردم، هدف اولم این بود که تیم در لیگ برتر بماند، چراکه شرایط چندان مناسبی در جدول مسابقات نداشتیم. هدف دوم ما صعود از گروهمان و رفتن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بود. هدف سوم نیز که خیلی برای هواداران اهمیت داشت، پیروزی در دربی بود که خوشبختانه توانستیم به تمام این اهداف برسیم.

وی افزود: بعد از رسیدن به این اهداف برای فصل بعد برنامه ریزی کردیم که متأسفانه زمان زیادی را از دست دادیم. در فصل نقل و انتقالات نتوانستیم محمد نوری را حفظ کنیم. وضعیت اومانیا نیز تا یک روز مانده به شروع فصل نامشخص بود. خیلی از مشکلات حل نشدنی باقی مانده بود که در اواسط فصل نقل و انتقالات حل شد و همین مسئله ما را دچار مشکل کرد، چرا که نتوانستیم شماری از بازیکنان خود از جمله نوروزی، طارمی، نورمحمدی و ... را از ابتدای تمرینات در اختیار داشته باشیم. هفت هشت روز مانده به شروع لیگ محسن مسلمان و حیدریه به تیم ما اضافه شدند. در جذب ماریچ تأخیر به وجود آمد و این مسئله باعث شد ما 10 روز دیرتر او را به خدمت بگیریم. ضمن اینکه شماری از نفرات ما از جمله حیدریه، فاطمی و رحمتی جوان هستند و در پرسپولیس به دنبال نشان دادن خود خواهند بود.

برانکو تأکید کرد: دیدید که ایمان صادقی پنج روز مانده به شروع فصل در تمرینات حاضر شد. اومانیا و بنسون هم یک روز مانده به دیدار برابر پدیده قرارداد خود را با باشگاه امضا کردند. ما زمان زیادی را در فصل نقل و انتقالات از دست دادیم اما همچنان یک هدف خواهیم داشت و آن هم نبرد برای قهرمانی و صعود به لیگ قهرمانان آسیاست. اینکه می‌گویم قهرمانی، نه فقط در لیگ بلکه در جام حذفی نیز تلاش خود را برای قهرمانی انجام خواهیم داد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کند تیمش در صورت عدم نتیجه گیری در دیدارهای آینده با اعتراض هواداران مواجه شود، گفت: تا جایی که من به یاد دارم هواداران از عملکرد تیم در بازی با پدیده راضی بودند، چرا که دیدند بازیکنان ما در زمین نهایت تلاش خود را برای پیروزی انجام دادند. من اعتراضی از روی سکوها ندیدم چون تلاش بازیکنان ما برای همه مشهود بود.

وی گفت: ما به دنبال کسب نتیجه هستیم و طبیعی است که همه برد بخواهند تا با هر موفقیت ما شادی کنند.  همه تلاشی که انجام می‌دهیم به خاطر هواداران است چون آنها مهمترین فاکتور برای ما هستند. باز هم تکرار می‌کنم نیاز به زمان داریم.

برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از اعضای هیئت مدیره باشگاه در امور فنی تیم دخالت می‌کنند، تأکید کرد: من اولین باری است که چنین چیزی را می‌شنوم.  اجازه دخالت در کارم را به هیچ‌کس نمی‌دهم و کار خودم را می‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که  نمی‌ترسید در صورت نتیجه نگرفتن قبل از اینکه فصل تمام شود یا حتی 4 تا 6 ماه دیگر برکنار شوید، تصریح کرد: به هر حال در فوتبال موقعیت‌های متفاوتی وجود دارد اما به نظر من استمرار مدیریت مهمتر است. من فکر می‌کنم در  یک سال اخیر 4 بار مدیریت عوض شده و اگر اشتباه نکنم از زمانی که من آمده‌ام سه بار باشگاه پرسپولیس به فروش گذاشته شده است. پیش آمدن چنین وضعیت‌هایی باعث می‌شود جلوی کارهای عادی گرفته شود.

برانکو  افزود: طاهری سرپرست باشگاه یک روز قبل از شما در تمرین حضور پیدا کرد. به هر حال اداره کردن باشگاه آن هم در فوتبال ایران و باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس کار چندان آسانی نیست. طبیعی است که باید باشگاه از نظر ساختاری دارای ثبات بوده و ثبات مالی داشته باشد. طبیعی است که یک اسپانسر نظر دهد کدام مربی یا بازیکن بیاید و یا کدام یک از آنها بروند. در این بین مهمترین موضوع موضع‌گیری باشگاه است که اگر به خوبی سازماندهی شده باشد این اظهارنظرها تأثیرگذار نخواهد بود.

سرمربی پرسپولیس گفت: مربیان و بازیکنانی که در تیم پرسپولیس حضور دارند هر کدام یک تاریخچه پشت‌شان دارند. خود من 30 سال تجربه، نتایج خوب و موفقیت را دارم که بخشی از آن در فوتبال ایران بوده است احتمالاً به خاطر همین نتایج است که سرمربی پرسپولیس شده‌ام طبیعی است که در پرسپولیس بمانم و دوست دارم 6 سال در این تیم بمانم. آیا شما فکر می‌کنید شوخی می‌کنم که دوست دارم 6 سال بمانم. اگر تیم پرسپولیس خوب کار کند و پیشرفت کند دیگر نمی‌توان یک مربی را به خاطر یک تساوی و یا یک باخت برکنار کرد.

برانکو افزود: شما نگاه کنید بایرن مونیخ سوپرجام فوتبال آلمان را از دست می‌دهد اما تیم منچستریونایتد پیشنهاد 25 میلیون پوندی به وی می‌دهد این واقعیت فوتبال است. ما حتی نباید یک بازیکن را به خاطر یک اشتباه کنار بگذاریم. من می‌خواهم از شما سوالی بپرسم که آیا هیچ کس تا به امروز می‌تواند مدعی شود که حتی یک اشتباه نکرده است.

منبع: تسنیم