۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳

کمپین حمایت از اجرای حکم مهدی هاشمی

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور از تشکیل کمپین خودجوش با رویکرد حمایت از اجرای حکم مهدی هاشمی با امضای 570 نفر از اعضای این اتحادیه خبر داد.
کد خبر : ۲۵۱۵۵۸

صراط: علی پهلوان امشب در هجدهمین کنگره سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: متاسفانه سال تحصیلی گذشته و همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، فشار زیادی به تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌های کشور وارد شد.

وی عمده این فشارها را از سوی دو وزارت علوم و بهداشت دانست و تصریح کرد: ایجاد اختلاف در میان تشکل‌های سیاسی دانشجویی و نبود نمایندگی این تشکل‌ها در میان دانشجویان از جمله مهم‌ترین مشکلات سال تحصیلی گذشته بود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور با اشاره به اینکه تشکل‌های سیاسی مختلفی در دانشگاه‌ها از سال 68 فعالیت خود را آغاز کردند، افزود: با بازدیدهایی که از برخی دفاتر اتحادیه در سراسر کشور انجام دادیم به این نتیجه رسیده‌ایم که از لحاظ برآیند و هدف کاری، فعالیت مشخص سیاسی انجام نمی‌شود که این امر یک ضعف بزرگ است.

پهلوان با تاکید بر اینکه در صورت ارائه بودجه از سوی دو وزارت علوم و بهداشت، کارگاه‌های تخصصی این کنگره تا دو ماه دیگر برگزار می‌شود، بیان کرد: در حوزه آموزش، اتحادیه فعالیت‌هایی همچون مطالعات مختلف سیاسی، جلوگیری از بسته شدن نشریات دانشگاهی تشکلی، هماهنگی اساتید برای دفاتر مختلف با رویکرد فعالیت‌های سیاسی مدون و منظم، برگزاری همایش‌های مختلف سراسری، دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی در قم را انجام داده است.

وی ضرورت توجه به برگزاری دوباره دوره‌های جامع آموزش اسلامی را مهم‌ترین وظیفه مسئولان در دانشگاه‌ها و حوزه‌های سیاسی دانست و گفت: در جامعه امروز که دشمنان تلاش می‌کنند با تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) به اهداف شوم خود برسند، برگزاری این دوره‌ها می‌تواند اندیشه امام خمینی (ره) را به جوانان انقلابی منتقل کند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور از تشکیل کمپین خودجوش با رویکرد حمایت از اجرای حکم مهدی هاشمی با امضای 570 نفر از اعضای این اتحادیه خبر داد و افزود: تجمع در مقابل سفارت فرانسه و دفتر سازمان ملل از جمله نکاتی است که برای نخستین بار همراه با دانشجویان، جمع زیادی از مردم نیز به صورت خودجوش و غیرقابل پیش‌بینی در آن شرکت کردند.

پهلوان خاطرنشان کرد: برگزاری سلسله نشست‌هایی با شخصیت‌های مطرح سیاسی همچون محمود احمدی‌نژاد، رحیم‌پور ازغدی، جلیلی، قدیری ابیانه، کوچک‌زاده، دانشجو و ده‌نمکی با رویکرد انتقال دیدگاه‌ها در یک سال گذشته برگزار شد.

وی از چاپ 6 شماره از نشریه «موج» و پخش آن در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره شهید آیت و بازخوانی ارکان نظام جمهوری اسلامی نیز از جمله سایر فعالیت‌هایی است که در یک سال گذشته انجام شده است.

منبع: فارس