۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱

همه گاف های این زیباکلام «عجول»!

اظهارنظرهای متعدد صادق زیباکلام باعث شده که هر از چندگاهی گاف‌هایی بدهد که حداقل از یک استاد علوم سیاسی بسیار بعید است.
کد خبر : ۲۵۱۵۷۶

صراط: مصاحبه‌ها، یادداشت‌ها و اظهارنظرهای صادق زیباکلام او را به چهره فعال این روزهای رسانه‌های اصلاح‌طلب تبدیل کرده و شاید به همین خاطر می‌توان او را مرد شماره یک رسانه‌های اصلاح‌طلب نامید.

زیباکلام یک روز برای روزنامه اصلاح طلب آرمان یادداشت می‌نویسد، فردای آن روز با روزنامه آفتاب یزد گفت و گو می‌کند، روز دیگر در سرمقاله روزنامه شرق اظهاراتش منتشر می‌شود و دیگر روزنامه‌های این جریان نیز به فراخور از نظریه های او بهره می‌‌برند.

اما همین اظهارنظرهای متعدد صادق زیباکلام از وی چهره‌ای جنجالی‌ای ساخته که هر از چندگاهی گاف‌‌های بزرگی می‌دهد، گاف‌هایی که برخی از آن‌ها بین المللی هم شده مانند نامه‌ای که به سفیر سوئد نوشته بود.

* صلح نوبل در سوئد!

زیباکلام سال گذشته در اشتباهی بزرگ که البته از استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران بسیار بعید بود به جای آن که از سفیر نروژ به عنوان نماینده کشوری که کمیته صلح نوبل وابسته به پارلمان آن ها است درخواست کند تا علی مطهری را در فهرست جایزه صلح نوبل قرار دهد، از «پیتر تجلر»، سفیر سوئد چنین درخواستی را مطرح کرد! تا مدت ها به نقل محافل و مجالس تبدیل شود.

همه گاف های این زیباکلام «عجول»! 

* هجمه به قالی باف با بنرهای خیالی!

اما اشتباهات صادق زیباکلام به اینجا ختم نمی شود؛ وی در تازه ترین گاف خود، هفته گذشته هم‌نوا با روزنامه‌های اصلاح‌طلب شرق و  آفتاب یزد با استناد به یک طرح گرافیکی که هیچ گاه روی بنرهای شهری پایتخت نقش نبست نامه‌ای سرگشاده به قالی باف نوشت و هرچه دل تنگش خواست در نقد قالی باف بیان کرد.

همه گاف های این زیباکلام «عجول»!

طرح گرافیکی که اصلاح طلبان آن را دستمایه هجمه به قالی باف قرار دادند

همه گاف های این زیباکلام «عجول»!

گزارش روزنامه شرق با استناد به طرحی که اصلا چاپ نشد

 همه گاف های این زیباکلام «عجول»!

مطلب روزنامه آفتاب علیه شهردار تهران با استناد به یک طرح خیالی

وی در بخشی از نامه‌اش به شهردار تهران نوشت: «به نظرمی رسد جنابعالی مصمم هستید تا برای چندمین باربخت و اقبال خودتان را برای احراز کرسی ریاست جمهوری بیازمایید. همه این بیلبورد بازی ها بعلاوه تلاش و تقلاهای دیگرتان ازجمله انتقاد تند از تیم مذاکره کننده هسته ایی در بحبوحه مذاکرات، موضع گیری های بی وقفه علیه اصلاح طلبان، توهین به "فتنه گران" حمله و انتقادهای مداوم از دولت آقای روحانی جملگی درجهت برآوردن آن آرزوی دیرینه تان می باشند».

* هسته‌ای می‌خواهیم چه کار!

گاف ها و اظهارنظرهای شاز زیبا کلام به همین دو مورد ختم نمی‌شود؛ این نظریه پرداز اصلاح طلبان چندی پیش در اظهار نظری خواستار برچیده شدن تجهیزات و امکانات هسته ای شده و عنوان کرده بود: «هسته‌ای چه گلی به سر ملت زده است».

* اسرائیل را به رسمیت می‎‌شناسم!

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مناظره ای در سال 92 نیز اظهار داشته بود که کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد، چرا که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است!

* مشکلات هسته ای ما به خاطر جمله امام خمینی(ره) است!

زیبا کلام سال گذشته در میزگردی که برای بررسی 10 سال مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 در دانشگاه تهران برگزار شده بود، مشکلات هسته ای را به گردن جمله امام خمینی (ره) انداخت که فرموده بودند «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»!

* جمهوری اسلامی مدیون رضاشاه است!

تئوریسین اصلاحات که از قضا علاقه زیادی به رضاشاه دارد، بارها این ابراز علاقه را بروز داده و حتی معتقد است جمهوری اسلامی ایران مدیون دو شخصیت تاریخی؛ آقامحمدخان و رضاشاه است!

باید دید این چهره عجول اصلاحات که علاقه زیادی به حملات «واکنش سریع» دارد بازهم در روزهای آینده اشتباهاتی از این دست را انجام میدهد؟

منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۴
۴
۶
چرا اين زيبا كلام كه اين همه عناوين را باخود يدك مي كشد ودر برابر شعارها برعليه اجانب ودشمنان مانند مرگ برامريكا توسط مردم ابرو درهم كشيده وبه زمين وزمان بد وبيراه مي گويد.چرا جرات وشجاعت يك عذرخواهي ساده را از كساني كه به انها تهمت مي زند را ندارد مانند قاليباف وياسر جبرائيلي و.....