۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
القدس العربی خبر داد

تصمیم سعودی برای انحلال جیش‌الاسلام

بنا بر این گزارش، «احتمالا عربستان به سوی انحلال گروهک جیش الاسلام حرکت کند تا نقش این [گروهک] در مبارزه با ارتش سوریه را لغو کند».
کد خبر : ۲۵۱۵۹۳
صراط: روزنامه القدس العربی گزارش داد، پس از اینکه گروهک تروریستی «جیش الاسلام» که تحت حمایت مستقیم عربستان سعودی است نتوانست به اهداف این کشور در سوریه دست یابد به سرکرده این گروهک دستور داد که با ارتش سوریه آتش‌بس کند.

برخی از منابع خبری از تصمیم عربستان برای انحلال گروه تروریستی «جیش الاسلام» که تحت حمایت مستقیم این کشور در سوریه قرار دارد خبر دادند.

روزنامه «القدس العربی» به نقل از منابع آگاه حاضر در شهر «دوما» واقع در «ریف دمشق» گزارش داد که «یک شخصیت اطلاعاتی عربستانی بلندپایه و نزدیک به "خالد الحمیدان" رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان به زهران علوش سرکرده گروهک [تروریستی] جیش الاسلام-بزرگترین گروهک تندرو حاضر در ریف دمشق- دستور داده و از وی خواسته است که با ارتش سوریه آتش‌بس کند».

به گزارش این روزنامه، این شخصیت عربستانی از علوش «خواسته است که میزان درگیری مسلحانه با یگان‌های ارتش [سوریه] در روستاها و شهرک‌های غوطه شرقی را کاهش دهد» و این اقدام را در راستای «تلاش برای صلح» در شرایط کنونی دانسته است.

بنا بر این گزارش، «احتمالا عربستان به سوی انحلال گروهک جیش الاسلام حرکت کند تا نقش این [گروهک] در مبارزه با ارتش سوریه را لغو کند».

القدس العربی در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «پس از دستور عربستان، علوش در جریان نشستی که شامل سرکرده‌های ارشد تشکیلات جیش الاسلام و سایر تشکیلات همپیمان با آن بود گفت که بهتر است به سوی راهکار سیاسی با دولت سوریه حرکت کنیم».

در همین راستا، «ابو عدی» که یکی از سرکرده‌های جیش الاسلام است و در این نشست حضور داشت مطالب روزنامه القدس العربی را تأیید کرد و احتمال داد که مرحله آتی شاهد تلاش شخصیت‌هایی از دوما خواهیم بود تا به آتش‌بس با ارتش سوریه دست یابند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز