۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

کوشکی: آژانس اطلاعات را به غرب می‌دهد

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: بدون تردید سازمان‌های بین‌المللی بر مبنای قدرت، نفوذ سیاسی و نظامی و اقتصادی کشورهای عضو آن عمل می‌کنند نه بر پایه مقررات و قانون.
کد خبر : ۲۵۱۵۹۴
صراط: کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه باید بر این مبنا که آژانس حتماً اطلاعات ایران را به غرب و صهیونیست‌ها ارائه می‌کند رفتارش را تنظیم کند، گفت: گزارش بازرسان آژانس در نهایت بر روی میز سازمان‌های اطلاعاتی غرب قرار خواهد گرفت.

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره گزارش احتمالی آمانو از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: نتیجه‌ای که بیش از یک دهه از روابط ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دست آورده‌ایم نشان دهنده آن است که توقع رعایت قانون از سوی آژانس توقع بسیار خوش‌بینانه‌ای است.

وی افزود: ساختار روابط بین‌الملل و ساختار سازمان‌های بین‌الملل بر مبنای قدرت شکل گرفته و آنچه در این سازمان‌ها حرف اول را می‌زند نفوذ و قدرت کشورهایی است که در این سازمان‌ها حضور دارند.

کوشکی اظهار داشت: اینکه ما توقع داشته و دلخوش به این باشیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مقررات را رعایت می‌کند و به قوانین و قول‌های ارائه داده به ایران پایبند است اشتباه محرزی است که باید از آن فاصله گرفت ضمن اینکه این انتظار نشان می‌دهد ما ساختارهای جهانی و سازمان‌های بین‌المللی را نشناخته‌ایم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: بدون تردید سازمان‌های بین‌المللی بر مبنای قدرت، نفوذ سیاسی و نظامی و اقتصادی کشورهای عضو آن عمل می‌کنند نه بر پایه مقررات و قانون.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: اگر آژانس با آمریکایی‌ها همکاری فوق‌العاده‌ای نداشته باشد باید تعجب کرد ضمن اینکه اگر آژانس علیه ایران وارد عمل نشود و منصفانه رفتار کند اتفاق نادری رخ داده و جای تعجب خواهد داشت.

وی  افزود: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برخلاف تعهدات، مقررات و اساسنامه خود در کمیته شورای روابط خارجی آمریکا حضور پیدا کرده و جزئیات توافق با ایران را افشا می‌کند ضمن اینکه اسرار محرمانه ایران را در اختیار صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قرار می‌دهد که اتفاق عادی در اقدامات روزمره آژانس محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس اینکه آژانس حتماً اطلاعات سری و توافق محرمانه ایران را به غربی‌ها و صهیونیست‌ها ارائه می‌کند رفتارش را تنظیم کند ضمن اینکه باید در این راه دقت کنیم که آیا اجازه بازرسی به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بدهیم یا ندهیم؟‌ همچنین بازرسان آژانس چه آمریکایی باشند و چه نباشند هم فرقی نمی‌کند زیرا در نهایت محصول گزارش بر روی میز سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیستی قرار خواهد گرفت لذا باید این امر را حتمی دانست.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط غرب آژانس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز