۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

زمان سخنرانی تازه اوباما درباره توافق

رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد تا روز چهارشنبه هفته جاری در «دانشگاه آمریکا» در واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 سخنرانی کند.
کد خبر : ۲۵۱۵۹۸
صراط: رئیس‌جمهور آمریکا در نظر دارد تا روز چهارشنبه هفته جاری در «دانشگاه آمریکا» در واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 سخنرانی کند.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تلاش‌های خود برای ترغیب نمایندگان کنگره کشورش برای رأی دادن به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در صدد است روز چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه آمریکا (American University) در واشنگتن سخنرانی کند.

بنا به گزارش «بوستون گلوب»، اوباما در هفته‌های اخیر تلاش‌های خود در حمایت از برجام را تشدید بخشیده است و نشست‌های خصوصی و عمومی با نمایندگان کنگره اظهاراتی را درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 مطرح کرده است.

از طرف دیگر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اوایل هفته، آمریکا را به سوی خاورمیانه ترک کرد تا به همپیمانان عربی واشنگتن در منطقه درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اطمینان دهد.

کری روز یکشنبه در سفر خود به مصر تأکید کرد که اجرای توافق هسته‌ای ایران و 1+5 به امن‌تر شدن منطقه تا حد زیادی کمک می‌کند.

دولت اوباما در حالی تلاش می‌کند تا جلسات توجیهی زیادی برای کنگره برگزار کند و افکار عمومی آمریکا را آماده پذیرش توافق با ایران کند که جمهوری‌خواهان کنگره تلاش می‌کنند با جلب حمایت دموکرات‌ها بتوانند دو سوم اکثریت آراء کنگره علیه توافق هسته‌ای را به دست آورند تا اوباما نتواند آن را وتو کند.

ایران و 1+5 در 14 ژوئیه (23 تیرماه) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به یک جمع‌بندی رسیدند و یک هفته بعد، سازمان ملل و اتحادیه اروپا این توافق هسته ای را مورد تأیید قرار داد.

کنگره آمریکا 20 ژوئیه (29 تیرماه) متن توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را دریافت کرد تا در یک بازه 60 روزه آن را مورد بررسی و رأی‌گیری قرار دهد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اوباما توافق