۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

بیعتی که شهید بهشتی از قرائتی گرفت

این استاد قرآن گفت: سرمایه‌دارترین مردم کره زمین، معلمان هستند و 40 سال پیش شهید بهشتی از من بیعت گرفت تا معلمی را رها نکنم.
کد خبر : ۲۵۱۶۳۷
صراط: حجت‌الاسلام والمسمین قرائتی خطاب به مدیران آموزش و پرورش کشور گفت: سر صف تذکر دادن فایده ندارد؛ به مدیر مدرسه بگویید اگر با دانش‌آموزان به صورت خصوصی صحبت کند، اثر بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی امروز در دومین روز از سی و دومین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور که در برج میلاد در حال برگزاری است با اشاره به سوادآموزی اظهار داشت: 470 هزار والدین دانش‌آموز داریم که سواد ندارند؛ در سال گذشته 130 هزار نفر از آنها تحت پوشش قرار گرفتند و 340 هزار نفر مانده‌اند.

وی خطاب به رؤسای آموزش و پرورش یادآور شد: شما باید در این خصوص کمک کنید و معلمان شما به این مسائل آشنا هستند و پدر و مادر بیسواد به حرف معلم گوش می‌دهد و آموزش شما بهتر و حرف شنوی بیشتر است.

این استاد قرآن گفت: سرمایه‌دارترین مردم کره زمین، معلمان هستند و 40 سال پیش شهید بهشتی از من بیعت گرفت تا معلمی را رها نکنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به بحث اخلاق ادامه داد: حرف از یاد می‌رود اما اخلاق می‌ماند و افتخار کنید که خادم به نماز باشید و باید خود شما خادم مسجد شوید و دانش‌آموزان را به وسیله کارهای هنری، به نماز ترغیب کنید.

وی با اهمیت بر شمردن نماز اضافه کرد: نماز را در حاشیه نبینید و دبیرستان نمونه باید دبیرستانی باشد که مدیرش بیشتر در نماز شرکت می‌کند و به نماز دانش‌آموزان نیز نمره بدهید.

این استاد قرآن با بیان اینکه در حال حاضر میلیون‌ها لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم و باید هر دانش‌آموز و دانشجو حرفه‌ای یاد بگیرد، گفت: در اسلام، فارغ التحصیل نداریم؛ آموزش ضمن خدمت برای ارتقای رتبه و اجباری است و باید تصمیم بگیریم هفته‌ای یک کتاب از 52 کتاب شهید مطهری را بخوانیم.

وی افزود: اثر گفت‌وگوی چهره به چهره از سخنرانی عمومی بیشتر است و اگر به مدیر مدرسه بگویید با دانش‌آموزان به صورت خصوصی صحبت کند، اثر بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان داشت: سر صف تذکر دادن فایده ندارد و گفت‌وگوی چهره به چهره باید انجام شود و از سخنرانی خصوصی غافل نشوید.

وی اضافه کرد: اگر بچه‌ها را نمازخوان کنیم نسل آن‌ها نیز نمازخوان می‌شود و اعلام می‌کنم نماز، انسان را از غفلت بیرون می‌آورد و فلسفه آن، یاد خداست.

این استاد قرآن یادآور شد: باید نماز را در مدرسه ابتدایی ببریم و موانع را برطرف کرده و همه در نماز بچه‌ها شرکت کنند؛ نماز را به امور تربیتی و معلم دینی واگذار نکنید چرا که مسئول نماز همه ما هستیم و باید انجمن اولیا و مربیان در خصوص اهمیت نماز نیز صحبت کنند.
منبع: فارس