۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵

شکایت فلسطین به دادگاه لاهه

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در ارتباط با پرونده قتل نوزاد فلسطینی در حمله شهرک‌نشینان صهیونیست، به دادگاه جزایی بین المللی شکایت خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۱۷۰۵

صراط: به نقل از الجزیره، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در دفتر نمایندگی فلسطین در سازمان ملل در ژنو گفته که تشکیلات خودگردان هفته جاری با شکایت رسمی از اسرائیل در دادگاه جزایی بین المللی «لاهه»، درخواست محاکمه و مجازات عاملان زنده سوختن نوزاد فلسطینی می کند.

شهرک نشینان صهیونیست جمعه گذشته با پرتاب بمب آتش زا، دو منزل مسکونی فلسطینیان در نزدیکی شهر نابلس را به آتش کشیدند که در پی آن «علی سعد دوابشه» نوزاد 18 ماهه فلسطینی در آتش سوخت و چند نفر از جمله والدین و برادر چهار ساله‌ وی دچار سوختگی شدید شدند.

مردم فلسطین روز گذشته در اعتراض به این اقدام صهیونیست‌ها مقابل مسجد الاقصی تظاهرات کردند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

تعدادی از فعالان و خبرنگاران مصری نیز در محکومیت این حادثه، روز گذشته پرچم اسرائیل را در قاهره به آتش کشیدند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قرار است امروز برای دیدار و گفت‌و‌گو با نمایندگان اتحادیه عرب و گفت‌و‌گو با آنها در خصوص ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه، به مصر سفر کند.

سازمان‌ها و محافل جهانی و بین‌المللی از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا زنده سوزی این کودک شیرخوار فلسطینی را محکوم کردند.

منبع: فارس