۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

راهپیمایی بر ضد ملا عمر در کابل +تصاویر

گروهی از مردم افغانستان در شهر کابل با برگزاری راهپیمایی خواستار مجازات حامیان گروه تروریستی طالبان شدند.
کد خبر : ۲۵۱۷۳۸
صراط: ده‌ها نفر از شهروندان کابل پایتخت افغانستان علیه «ملا عمر» و آمریکا در کابل راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی معترضان خواستار به دادگاه کشاندن رهبری گروه طالبان و کسانی که حامیان ملا عمر می‌خواندند، شدند.

از سوی دیگر دولت افغانستان اعلام کرده که برگزاری هر نوع تجمعی که با هدف همسویی، همدردی و تبلیغ مکتب ملا عمر در این کشور دایر شود، ممنوع است.

«حسیب صدیقی» سخنگوی ریاست امنیت ملی این کشور در یک نوار تصویری که روی صفحه رسمی فیسبوک این ریاست منتشر شده، این تجمعات را هدف مشروع نظامی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ‌خواند.

وی گفت: دولت افغانستان به این نیروها دستور داده تا برای جلوگیری از برگزاری چنین تجمعاتی سریع، قاطعانه و همه‌جانبه اقدام کنند.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی از برگزاری مراسم سوگواری برای ملا عمر و بیعت با ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید گروه طالبان از سوی این گروه منتشر شده بود.

سخنگوی امنیت ملی افغانستان از ملا عمر به عنوان عامل جنگ و عقب‌ماندگی در تاریخ معاصر افغانستان نام برده و گفته است که او از زمان تاسیس گروه طالبان تا هنگام مرگ، به اشاره بیگانگان، مسئول قتل هزارها افغان بی‌گناه است.

صدیقی افزود: برگزاری چنین تجمعاتی جفا به ملت بزرگ افغانستان و توهین به خون هزاران شهید افغان است. او از مردم افغانستان خواسته است در این تجمعات شرکت نکنند.

هرچند گروه طالبان دلیل مرگ رهبر پیشین خود را بیماری عنوان کرده‌ است اما «تحریک اسلامی محاذ فدایی» که یک گروه جدا شده از طالبان است، ادعا کرده که ملا عمر به دستور ملا اختر محمد منصور و با خوراندن زهر کشته شده است.


منبع: ابنا