۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

فانی: نمازخانه‌ها را کلاس درس کردند

وی افزود: در همان سال 48 هزار نیروی انسانی در ابتدایی برای ششم دبستان کمبود داشتیم و همین تعداد کلاس درس نیز نیاز داشتیم اما با تیغه‌ای که بین نمازخانه‌ها و انباری‌ها کشیدند، آنها را به کلاس درس تبدیل کردند.
کد خبر : ۲۵۱۷۸۸
صراط: وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ در زمانی که کلاس ششم ابتدایی به نظام آموزش اضافه شد، کمبود 48 هزار نیروی انسانی وجود داشت و برای تأمین فضای آموزشی، نمازخانه‌ها و انباری‌ها کلاس درس شد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در سومین روز از سی و دومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، به سوالات رؤسای ادارات مناطق کشور پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش که «حذف مجتمع‌های روستایی، مطالبه همگان است اما آیا ادغام آن سیاست استانی است؟»، اظهار داشت: وقتی شورای عالی آموزش و پرورش مجتمع‌های شهری و روستایی را بررسی کرد شرایطی را برای این مجتمع‌ها آورده است.

فانی افزود: بسیاری از این مجتمع‌های فعلی شرایط تشکیل مجتمع را ندارند و به تبع، در دستورالعمل پیوست پیش‌بینی آنها انجام شده است و اگر با مصوبات شورای عالی سازگاری دارد باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه برای مجتمع‌های حذف شده، معلم راهنما جایگزین می‌شود، تصریح کرد: با این کار بیش از 16 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش صرفه‌جویی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به کارگیری نیروی متوسطه در ابتدایی را کیفی‌بخشی می‌دانید، گفت: اینکه 4 سال پیش کلاس ششم به دوره ابتدایی اضافه شد باید از آن زمان پیش‌بینی می‌کردیم که این به هم ریختگی ساختار آموزشی، عوارض خواهد داشت.

وی افزود: در همان سال 48 هزار نیروی انسانی در ابتدایی برای ششم دبستان کمبود داشتیم و همین تعداد کلاس درس نیز نیاز داشتیم اما با تیغه‌ای که بین نمازخانه‌ها و انباری‌ها کشیدند، آنها را به کلاس درس تبدیل کردند.

وی ادامه داد: وقتی نظام آموزشی 6.3.3 مستقر می‌شود از این پس دوره متوسطه دوم سه کلاسه خواهد شد و به این معنا خواهد بود که یک چهارم نیروهای متوسطه دوم مازاد هستند که یا باید آنها همین طور ادامه دهند تا بازنشسته شوند و یا باید از این نیروها در دوره متوسطه دوم استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: افرادی که از دوره متوسطه دوم به ابتدایی بیایند به جای 5 روز 4 روز آموزش خواهند داشت و امتیاز حق شغل آنها از 1300 به 1500 افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه و در پاسخ به این پرسش که پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته چه زمانی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: کمیته‌ای پس از موضوع استیضاح در مجلس تشکیل شده است تا مطالبات فرهنگیان را پیگیری کند که یکی از مباحث آن، پاداش پایان خدمت بازنشستگان است.

فانی افزود: پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان شهریور 1393، به صورت کامل پرداخت شده است و 25 درصد از بازنشستگان بین شهریور تا اسفند 93 نیز پاداش خود را دریافت کرده‌اند اما برای پرداخت مابقی آن نیاز به یک هزار و 50 میلیارد تومان اعتبار داریم.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کلاس فانی