۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

تلاش برای براندازی اسرائیل و تاسیس رژیمی افراطی‌تر!

این یهودیان صهیونیست به این نتیجه رسیده‌اند که آتش‌زدن مساجد کار قدیمی است و آنها به یک رویکرد گسترده‌تری نیاز دارند.
کد خبر : ۲۵۱۷۸۹
صراط: محققان اسرائیلی بر این باورند گروهی از شهرک‌نشینان راستگرای افراطی به دنبال بی‌ثبات کردن اراضی اشغالی و سرنگون کردن کابینه رژیم صهیونیستی و تاسیس رژیم بر مبنای قانون شریعت یهود هستند.

روزنامه «هاآرتص» در مطلبی درباره عاملان کودک‌سوزی جمعه گذشته نوشت، بازرسان این حادثه معتقدند عوامل راستگرای افراطی که مسئول این حادثه بوده‌اند وابسته به گروه ایدئولوژیکی هستند که مساجد و کلیساها و منازل فلسطینی‌ها را طی سال گذشته تخریب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، هسته اصلی این گروه متشکل از افرادی است که فعالیت‌های آنها در پایگاه‌های مرزی کرانه باختری متمرکز شده است اما اکنون در سراسر اراضی اشغالی از جمله منطقه سبز پراکنده شده‌اند.

این روزنامه اسرائیلی نوشت: برعکس گذشته، اکنون باور بر این است که این مهاجمان دیگر در تلاش نیستند تا کابینه و نیروهای امنیتی را از تخلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین بازدارند. این روزها، آنها اهداف بلندپروازانه بیشتری دارند؛ مانند بی‌ثبات کردن اسرائیل و سرنگون کردن کابینه رژیم صهیونیستی تا رژیم جدیدی بر مبنای قانون یهودی «هالاخا» که مجموعه قوانین شریعت یهود تاسیس کنند. محققان می‌گویند آنها می‌خواهند از خشونت سیستماتیک و مداوم در اراضی اشغالی استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، سال گذشته آژانس امنیت داخلی اسرائیل موسوم به «شین‌بت» و پلیس اسرائیل تغییر ایدئولوژیک میان این گروه از فرقه‌های یهودی خشن را که فعالان «برچسب قیمت» یا «جوان ستیغ» نام دارند، شناسایی کرده است.

این یهودیان صهیونیست به این نتیجه رسیده‌اند که آتش‌زدن مساجد کاری قدیمی است و آنها به یک رویکرد گسترده‌تری نیاز دارند.

واژه «برچسب قیمت» نخستین بار به اقدامات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان کرانه باختری در سال 2008 اطلاق شد که هدفشان جلوگیری از تخلیه شهرک‌های یهودی‌نشین بود. اهداف آنها، در کل، خودروها و منازل روستاهای فلسطینی بود و قصد آسیب زدن به افراد را نداشتند. اما در سال 2013، مهاجمان آسیب‌های زیادی به مساجد و کلیساها در کرانه باختری و اراضی اشغالی وارد کردند و همزمان نیز  تلاش کردند به اعراب نیز جراحت وارد کنند.

بر اساس این گزارش، تغییر ایدئولوژیکی در این گروه از یهودیان چارچوب جدیدی را برای حمله به فلسطینی‌ها و نهادهای مذهبی فراهم ساخته است. طبق اعلام آژانس‌های اطلاعاتی که این افراد را زیر نظر دارند، این افراد دارای دیدگاه ضدصهیونیستی هستند و حملات خشونت‌بار را توجیه می‌کنند از جمله حملاتی که اسرائیل را بی‌ثبات سازد،‌ نهادهای اجتماعی اسرائیل را تضعیف کند و انقلابی به وجود آورد که یک حکومت اسرائیلی جدیدی را به وجود آورد که مطابق با قانون یهودیت رفتار کند.

به نوشته «هاآرتص»، تغییر خطرناک دیگر این است که این یهودیان افراطی کشتار اعراب در طول حمله به خانه‌ها و نهادهای مذهبی را توجیه می‌کنند و مایلند تا با نمایش گذاشتن «از خود گذشتگی» خود از جمله پذیرفتن دوره‌های طولانی مدت زندان، اهداف خود را ترویج دهند. در حالی که سازمان‌های ترور یهودی در اوایل دهه گذشته به دنبال تیراندازی به خودروهای فلسطینی‌ها بودند، تروریست‌های یهودی جدید به دنبال اهدافی هستند که آنها را «انفجاری» توصیف می‌کنند؛ اهدافی مثل مسجد‌الاقصی، تخریب مساجد و کلیساها و حمله به غیریهودیان.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط اسراییل رژیم