۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

فرکی: محرم پاسخ تماس‌هایمان را نداد

سرمربی سپاهان گفت: در این مدت تلاش کردیم تا با محرم نویدکیا تماس بگیریم اما متاسفانه او جوابی به ما نداده است.
کد خبر : ۲۵۱۸۱۲
صراط: سپاهان اصفهان در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل خود بعدازظهر جمعه باید دربی اصفهان را مقابل ذوب آهن برگزار کند؛ دربی که اگرچه حساسیت دربی تهران را ندارد اما این دیدار هم برای فوتبال‌ دوستان اصفهانی دست کمی از دربی تهران نداشته و آن‌ها به خوبی اخبار و حواشی مربوط به این دیدار را پی‌گیری می‌کنند.

بر همین اساس به سراغ حسین فرکی سرمربی با اخلاق سپاهان رفته و در خصوص برگزاری این دیدار و سایر مسائل مربوط به تیم اصفهانی با او گفت‌ وگویی را انجام دادیم که متن آن‌را در زیر می‌خوانید:

دربی اصفهان امسال در هفته دوم برگزار می‌شود و شاید ناآمادگی و ناهماهنگی دو تیم در این هفته از رقابت‌ها کمی از حساسیت‌های این دیدار بکاهد.

به هر حال همین طور است این بازی در هفته های ابتدایی فصل برگزار می‌شود، جایی که تیم‌ها هنوز شرایط واقعی خود را پیدا نکرده‌اند اما به هر حال این قرعه‌کشی انجام نشده و این دیدار در همین هفته باید برگزار شود. با این حال دوست داریم این بازی در همین مقطع هم با کیفیت خوبی برگزار شود تا تماشاگران و هواداران دو تیم از تماشای آن لذت ببرند.

از لحاظ فنی این مسابقه (قهرمانان لیگ و جام حذفی فصل گذشته) را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به هر حال با وجود بازیکنانی که در دو تیم می‌بینیم، این موضوع می‌تواند سطح فنی بازی را بالا ببرد بخصوص اینکه این مسابقه نبرد قهرمانان فصل گذشته فوتبال ایران است و می‌تواند جذابیت و حساسیت‌های خاص خود را داشته باشد. البته یک بخش از این بازی هواداران هستند و دوست دارند تا تیم مورد علاقه‌شان برنده شوند. در هر صورت این دیدار از حساسیت‌های همیشگی خود برخوردار است.

اما جذابیت‌های آن کمتر از دربی تهران است.

درست است، دربی اصفهان متفاوت تر از دربی پایتخت دنبال می‌شود چون کم حاشیه‌تر است و معمولا می‌بینیم بازیکنان برای هم کری نمی خوانند. امیدوارم به هر حال با توجه به اهدافی که به دنبالش هستیم بتوانیم هر سه امتیاز مسابقه را از آن خود کنیم.

البته به نظر می‌رسد به پیروزی در این دیدار بسیار خوش بین هستید؟

همین طور است چون باید از همین ابتدا به فکر باشیم تا در ادامه فشارها، حساسیت‌ها و استرسمان کمتر شود. نباید از سوی دیگر هیچ حریفی را دست کم بگیریم بخصوص ذوب آهن که گل محمدی را به عنوان یک مربی فنی و با اخلاق در راس کار خود می‌بیند.

برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند که گل محمدی مربی برتر سال بود و عنوانی که به شما رسید را باید به یحیی می‌دادند. تا چه حد دربی اصفهان تحت تاثیر این موضوع برگزار خواهد شد.

اصلا به این مسائل توجهی ندارم و چیزی که مهم است این بود که یک انتخاب انجام شد و یک نفر به عنوان بهترین مربی انتخاب شد و برای من که یک مربی با تجربه و معلم نسبت به گل‌محمدی و منصوریان هستم،‌ آرزوی موفقیت برای این عزیزان است و امیدوارم این موضوع ارتباطی به بازی پیدا نکند. حتی پس از این انتخاب نیز در همان مراسم، منصوریان و گل‌محمدی اولین تبریک ر ا به من گفتند و اگر آن‌ها نیز به عنوان بهترین مربی فصل انتخاب می‌شدند نیز من هم این انتخاب را به آن‌ها تبریک می‌گفتم. با این حال یک بار دیگر تاکید می‌کنم که این موضوع ارتباطی به این دیدار ندارد چرا که ما برای تیم‌های خود در کنار رقابت رفاقت می‌کنیم و به یکدیگر احترام می‌گذاریم. در هر صورت باید سعی کنیم که فضای فوتبال را به سمت یک فضای خوب ببریم.

گویا در این دیدار نوید کیا و حدادی‌‌فر کاپیتان‌های دو تیم غایب هستند. یکی به خاطر مسائل نامشخص و دیگری به خاطر مصدومیت.

درست است و این دو بازیکن جایشان خالی است.

باقریان مدیرعامل جدید سپاهان گفته بود از بعد از اردوی ترکیه نویدکیا با سپاهان تمرین نکرده است. آیا واقعا از او خبری ندارید؟

خیر، من هم پس از بازگشت از ترکیه از محرم بی‌خبرم و تا وقتی با او صحبت نکنم، نمی‌دانم چه بگویم و امیدوارم بتوانم هرچه زودتر با محرم تماس بگیرم.

یعنی در این مدت هیچ صحبتی با او نداشتید. حتی باقریان گفته بود که محرم با سپاهان قرارداد ندارد؟

در خصوص قرارداد نویدکیا اطلاعی ندارم و باقریان بهتر می‌داند اما اینکه یک بازیکن بخواهد بدون قرارداد کار کند، این موضوع نمی‌تواند صحت داشته باشد چون محرم در ترکیه با ما بود و بازی هم کرد. در هر صورت هنوز صحبتی با او انجام نداده و منتظرم ببینم چه می‌شود و می‌خواهیم علت این غیبت‌ها را بدانیم. هرچند که در این مدت تلاش کردیم تا با او تماس بگیریم اما متاسفانه جوابی نداده است.

در این مورد با برادرش رسول صحبت نکردید؟

چرا با رسول هم صحبت کردم و از او خواستم تا در مورد وضعیت محرم با او صحبت کرده و در نهایت ببینیم چه می‌شود.

اما وضعیت محرم همچنان مبهم است و حتی برخی رسانه‌ها از خداحافظی او خبر داده‌ بودند.

واقعا نمی‌دانم چه بگویم و جواب این موضوع را باید محرم بدهد و اینکه آیا تصمیم خداحافظی دارد یا خیر، من در این مورد نمی‌توانم صحبت کنم.

گویا دیروز در جلسه‌ای با باقریان در مورد مسائل مالی بازیکنان با وی صحبت هایی را انجام دادید؟

درست است یک بخش از صحبت‌هایمان به این موضوع اختصاص دارد. هرچند که در زمان خلیلیان هم این صحبت‌ها مطرح بود. به هر صورت بچه ها ذی‌حق هستند و یک مقدار هم از سال گذشته طلب داریم هرچند که باشگاه هم در یک شرایطی قرار داشت که بازیکنان حوصله کردن چون سپاهان تیم بزرگی است. با این حال مطمئنا با جابه‌جایی های انجام شده در بخش مدیریت این روال طبیعی است. چون یک مدیر جدید به زمان نیاز دارد تا بتواند برخی از مسائل را دنبال کرده و آن‌ها را حل کند و یکی از آن‌ها به حق امضای مدیر مربوطه برمی‌گردد. مطمئنا مشکلات به زودی حل می‌شود هرچند که این مشکلات حاد نیست. از سوی دیگر بچه ها واقعا باتجربه هستند و با درک شرایط باشگاه هر طور شده است قصد کمک به سپاهان را داشته و دارند.

باقریان گفته بود به سپاهان آمدم تا این تیم را یک بار دیگر قهرمان کنم.

ان‌شاءالله، تلاش همه ما همین است و آرزوی مان این است که یک بار دیگر این اتفاق بیفتد.

برای برد دربی پاداشی در نظر گرفته‌اید؟

خیر، این بازی مثل همه بازی‌هاست هرچند که حساسیت‌هایی را به همراه دارد اما قرار نیست کاری را به خاطرش انجام دهیم.

در نهایت هم با تغییر زمان دربی اصفهان موافقت نشد؟

تغییر یک ساعت و نیمه زمان مسابقه بهترین تصمیم بود که با این جابه‌جایی این موضوع حل شده و هر دو دیدار دربی و فینال فوتسال‌ آسیا در راس مقرر و بدون مشکل برگزار خواهد شد.

منبع: فارس