۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

واکنش صالحی به اظهارات زاکانی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: باید پرسید که اظهارات اخیر زاکانی در جهت ایجاد وحدت یا اینکه در جهت خدشه و لجن مال کردن افراد و کل دستاوردها بوده است.
کد خبر : ۲۵۱۸۵۳
صراط: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه چهارمین نشست گفتگوهای راهبردی که عصر امروز در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه اظهارات زاکانی نماینده مجلس در مورد اینکه شما گفته بودید که دعا کنید توافق به هم بخورد اظهار داشت: ما در مجلس و صحن علنی یا در کمیسیون شرکت کرده ایم و به جز این دو مکان در جای دیگری اظهار نظری نکرده ایم. نمی دانم که وی به چه استنادی این حرف را زده است و برایم خیلی سنگین بود.

صالحی گفت: زاکانی نماینده مجلس است و درباره اظهارات این نماینده محترم باید بگویم که وی باید با مسئولیت پذیری بیشتری سخن بگوید.

وی افزود: هیچ دوستی ای با زاکانی ندارم که توفیق آشنایی نزدیک با وی و گفتار دوستانه و درگوشی را داشته باشم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه شاید در خواب چیزی گفته باشم تصریح کرد: چرا باید زاکانی این حرفها را بزند. البته عده ای به من می گویند که تکذیبیه منتشر کنید اما اگر فردا اعلام کردند که صالحی دین خود را تغییر داده آیا من باید تکذیبیه منتشر کنم، خاطرنشان کرد: همان روزی که زاکانی این حرف را زد پسر ظریف هم در عروسی دکتر کری بود و همان روز هم عراقچی سخنانی را گفت که این حرفها در مورد این سه حرف؟... با اخلاق اسلامی سازگار نیست.

صالحی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده اند که موضوع هسته ای نباید ایجاد دو دستگی کند، یادآور شد: باید پرسید که اظهارات زاکانی در جهت ایجاد وحدت بوده یا اینکه در جهت خدشه و لجن مال کردن افراد و کل دستاورد بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: فرض کنید من که در این جریان حلقه کوچکی هستم مضمحل شدم چه اتفاقی رخ می دهد و چه دستاوردی به دست می آید، لذا نباید این حرف نامربوط زده شود.

وی ادامه داد: من هیچگاه سعی در پاسخ دادن و تکذیبیه ندارم و برخی افراد حرفهای نامربوطی درباره پلوتونیوم و تعداد سانتریفیوژ می زنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما درباره سانتریفیوژ نسل 1 توضیحات داده ایم افزود: ولی افراد می خندیدند و همین عده، بعدها همین حرف را تکرار می کردند. آیا باید هر حرف نامربوطی را پاسخ داد که اگر این گونه باشد صبح تا شب باید پاسخگوی این گونه موارد باشیم.

صالحی با بیان اینکه اگر قرار است نقدی صورت گیرد باید صحیح، عالمانه، خداپرستانه و قابل توجیه باشد خاطرنشان کرد: نبایداین گونه شود که هر کسی از ظن خود یار من شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: کسی که نصف علم را دارد از کسی که علمی ندارد خطرناک تر است زیرا وقتی فردی هیچ علمی ندارد هیچ گونه ادعایی نیز ندارد ولی کسی که نصف علم را دارد به اعتبار این میزان حرفهایی می زند که خطرناک است.

صالحی با بیان اینکه هم اکنون شرایط کشور در حالتی است که باید با دقت، فراست، حساسیت و هوشمندی هیچ بهانه ای را به دست دشمن ندهیم خاطرنشان کرد: نباید در میان مردم این تصور دوگانه را ایجاد کرد که این موضوع خلاف فرامین مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای خوبی را بدست آورده و توانسته فعالیت هسته ای خود را ادامه دهد و برای اولین بار در طول تاریخ به هیچکدام از قطعنامه های گذشته عمل نکند و حتی تمام قطعنامه ها را لغو کرده و فعالیت های  هسته ای خود را به پیش برده و تحریم ها را نیز بردارد.

وی ادامه داد: اگر نقد دقیق باشد به جان می خریم ولی صحبت نادرست صحیح نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به جلسه امروز شورای عالی امنیت ملی گفت: درباره جلسه امروز شورای عالی امنیت ملی در خصوص برجام نمی توانم مطالب داخلی این جلسه را بازگو کنم هر چند که متاسفانه شنیده ام که در رسانه ها صحبت هایی از داخل این جلسه منتشر شده بود که این امر صحیح نیست.

صالحی در پایان اظهار داشت: جلسات شورای عالی امنیت ملی محرمانه است و نتایج آن نیز محرمانه خواهد ماند تا زمانی که مسیر بررسی ها طی شده و رئیس این شورا نتایج را به مردم ابلاغ کند.

منبع: مهر