۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

گرمای ۶۷.۵درجه‌ای ماهشهر صحت دارد؟

اخیراً مطلبی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و برخی از سایت‌ها مبنی بر رکوردشکنی گرم‌ترین روز جهان توسط بندر ماهشهر ایران منتشر و همچنان بازنشر می‌شود.
کد خبر : ۲۵۱۹۱۰

صراط: به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

اخیراً مطلبی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و برخی از سایت‌ها مبنی بر  رکوردشکنی گرمترین روز جهان توسط بندر ماهشهر ایران منتشر و همچنان بازنشر می‌شود.

مطلب فوق را در ادامه می‌خوانید: «ساکنان بندر ماهشهر روز پنجشنبه بسیار گرمی را پشت سر گذاشتند به طوری که با وجود رطوبت شدید، دمای هوا 154 درجه فارنهایت احساس می‌شد؛ گروه هواشناسی واشنگتن پست دمای واقعی هوا را در این بندر 109 درجه فارنهایت با رطوبت 90 درصد گزارش و بالاترین شاخص دمایی را که تاکنون ثبت شده است 155 تا 160 درجه فارنهایت اعلام کرد».

**واقعیت**

باید یادآور شد یک روز پس انتشار این مطلب نشریه واشنگتن پست، مدیرکل هواشناسی خوزستان ادعای فوق را تکذیب کرده است؛ کوروش بهادری با اشاره به خبر نشریه واشنگتن پست و بازنشر آن توسط برخی رسانه‌ها اظهار داشته است: دمای 67درجه سانتی‌گراد در بندرماهشهر غیر واقعی بوده و بالاترین دمای خوزستان در روز جمعه مربوط به شهرستان آبادان با 51درجه سانتی‌گراد است.

وی با ابراز تعجب از مخابره این خبر افزود: بالاترین دمای جهان که تا کنون مخابره شده 54 درجه سانتی‌گراد بوده است.

منبع: فارس