۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

پشت‌پرده کثیف "بیبی انیشتین" چیست؟

کودکان 8 تا 16 ماهه ای که این فیلم‌ها را دیده بودند، به ازای هر یک ساعت تماشای این فیلم‌ها در روز 6 تا 8 کلمه کمتر از سایر کودکان که این فیلم‌ها را تماشا نکرده بودند، می‌دانستند!
کد خبر : ۲۵۱۹۴۱
صراط: والت دیزنی شرکتی که پیشینه‌اش نشان می‌دهد تلاش دارد تا فرهنگ‌های مبتذل مانند همجنس گرایی را در میان جوامع مختلف ترویج کند، نرم افزاری را برای کودکان منتشر کرده است و می‌خواهد خردسالان ایرانی را نابغه تربیت کند!

والت دیزنی شرکتی آمریکایی است که با انیمیشن‌های تولیدی خود برای رده‌های سنی مختلف تلاش کرده است با هدف قراردادن خردسالان و کودکان از سنین پایین، فرهنگ کشورهای هدف خود را تحت تأثیر قرار دهد تا در آینده سربازانی را برای گسترش فرهنگ منحوس غرب از جمله همجنس گرایی تربیت کند.

این شرکت با شناسایی نقاط ضعف فرهنگ‌های مختلف محصولات را روانه آن کشورها می‌کند و با رنگ و لعابی که به محصولات خود می‌دهد باعث می‌شود خردسالان استقبال زیادی از این انیمیشن‌ها کنند و خانواده‌هایی که نمی‌دانند در پشت پرده محصولات این شرکت چه می‌گذرد برای سرگرم کردن کودکان خود آن‌ها را برای فرزندان خود تهیه می‌کنند.

پشت‌پرده کثیف

این شرکت امروز مالک 14 شهربازی، شمار زیادی شبکه تلویزیونی از جمله ای‌بی‌سی، شبکه دیزنی، ای‌اس‌پی‌ان و ای‌بی‌سی خانوادگی، همچنین شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه والت دیزنی پیکچرز، پیکسار، مارول اینترتینمنت، لوکاس فیلم و هیولو است.

کمتر خانواده‌ای است که خردسالی در منزل داشته باشد و نام ‌هایی مانند میکی موس، دیو و دلبر، شیرشاه و علاءالدین را نشنیده باشد در این انیمیشن‌ها تصاویری وجود دارد که نه تنها برای کودکان مناسب نیست حتی در برخی موارد این شرکت پس از اعتراض‌های فراوان مجبور شده است برخی تصاویر را از انیمیشن‌های خود حذف کند.

 این شرکت با تولید انیمیشن‌هایی که رنگ و لعاب جذابی دارد نه تنها کودکان بلکه بسیاری از والدین را نیز جذب این کارتون‌ها می‌کند در حالیکه در پس پرده این انیمیشن‌ها نمادسازی‌هایی وجود دارد که چون از سنین پایین در معرض دید کودکان قرار می‌گیرد تأثیر گذاری آنها بسیار بیشتر از افراد بالغ است.

این انیمیشن‌ها و نشان دادن تصاویری که برای هیچ رده سنی مناسب نیست با عادی جلوه دادن مسائل خارج از عرف و خلاف شرع سعی در ترویج فرهنگ غرب و همجنس گرایی دارد که بسیاری از خانواده‌ها نیز ندانسته در دام این چهره‌ها و عروسک‌های جذاب گرفتار می‌شوند.

این شرکت آمریکایی در حالی خود را تولید کننده محصولات فرهنگی و انیمیشن برای کودکان معرفی کرده است که از سوی دیگر رسانه‌های غربی برخی فعالیت‌های فرهنگی کشورمان در جهت تربیت فرزندانی پایبند به اعتقادات و اصول اسلامی مانند راه اندازی مهد‌های قرآنی را به شدت مورد حمله قرار می‌دهند.

فریبا علاسوند عضو هیأت علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان کشور انقلاب جنسی که قدرت‌های صهیونیستی و غربی دنبال می‌کنند درباره کشورهای صاحب هویت و در کشورهای صاحب استقلال و روحیه عزت طلبی مطلبی نیست که هم اکنون بر کسی مخفی باشد

وی ادامه داد: وقتی سررشته بحث انقلاب جنسیتی را دنبال می‌کنیم به یک تشکیلات بسیار گسترده، با تفکر و با یک اتاق فکر راهبردی می‌رسیم که اعلام هم کرده‌اند که تنها راه برای تأثیر گذاری و تغییر هویت انقلاب اسلامی این است که ما مردم را که بدنه اصلی همراه با نظام جمهوری اسلامی هستند متحول کنیم چون حاکمیت که تغییر نمی‌کند و آنها 36 سال است که از هر طریقی تلاش کردند این جریان را تغییر دهند که موفق هم نبوده‌اند و مردم همیشه در صحنه بوده‌اند. بعد از رهبری داهیانه مقام معظم رهبری حضور همیشه مردم در صحنه بسیار مهم و مؤثر بوده است.

علاسوند افزود: بنابراین سیاست خود را در این قرار دادند که تفکر مردم را از آن خود کنند به خصوص به این نتیجه رسیدند که اگر زنان و بعضی مقوله‌ها مانند خانواده را هدف قرار دهند خیلی زودتر به هدف خود می‌رسند.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده اظهار داشت: برای تغییر یک نسل از نظر فکری، باورها، فرهنگ و اندیشه‌ها طبیعی است که می‌آیند و از زمانی‌که یک بچه سیگنال فهم از خود نشان می‌دهد یعنی از سن 2 و 3 ماهگی برنامه ریزی را شروع می‌کنند درحالیکه ما در این زمینه دچار یک اشتباه خیلی بزرگ هستیم که معمولا آموزش‌های خود را از مدارس در نظام آموزشی رسمی شروع می‌کنیم که بسیار دیر است.

علاسوند ادامه داد: سپس بچه‌ها را در سن 6 و 7 ماهگی تا یک و دو ساله را به برنامه ریزانی تحویل می‌دهند که برای مقاطع سنی بعدی برنامه ریزی می‌کنند، بنابراین طبیعی است که با زبان بچه کار می‌کنند ظرفیت بزرگ و جذاب والت دیزنی در این زمینه بسیار مفید است اگر انیمیشن‌های والت دیزنی را با سایر انیمیشن‌ها مقایسه کنید اصلا قابل مقایسه نیست و در واقع از ابتدا از نظر فرهنگی در ذهن افراد برندسازی می‌کنند و این افراد طبیعتا الگو را تا انتها خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه خانواده‌ها بچه را در اختیار دارند و از سن کودکی تا قبل از دبستان کودک در اختیار خانواده‌ها است و تمام مجاری فرهنگی در اختیار آنها است، این خانواده است که باید وضعیت را کنترل کند و الان در این مقاطع سنی خانواده‌ها باید آگاه شوند و این موضوع نیازمند آگاه سازی است چراکه در مسائلی مانند انرژی هسته‌ای، کمبود آب یا مقررات راهنمایی و رانندگی آنقدر کار کردیم که آنها به یک دغدغه ملی تبدیل شدند اما در مسائل فرهنگی اینگونه کار نکرده‌ایم و خانواده ها اگر آگاه شوند مطمئن باشید 50 درصد آنها رفتار خود را تغییر می‌دهند.

پشت‌پرده کثیف

اخیراً شرکت والت دیزنی مجموعه‌ای را با عنوان «بی بی انیشتین فارسی» منتشر کرده است که تبلیغات  آن در شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای چندین بار در یک روز پخش می‌شود و خانواده‌ها را ترغیب می‌کند برای اینکه کودکان آنها نابغه شوند از سنین پایین آنها را با این نرم افزار آشنا کنند این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها از بی اثر بودن این نرم افزارها اطلاعی ندارند و صرفا به دلیل آهنگ‌های شادی که در آن وجود دارد برای نوزادان خود آن را تهیه می‌کنند در حالیکه این شرکت در سال‌های اخیر غرامت زیادی را به تعداد زیادی از خانواده‌ها بابت خرید این نرم افزار پرداخت کرده است.

بسیاری از متخصصین تاکید دارند که نه تنها تماشای تلویزیون در این سن خوب نیست، بلکه احتمالا آسیب هم می‌رساند.

به گفته آکادمی متخصصان کودک آمریکا یا ای.ای.پی، تماشای تلویزیون برای کودکان زیر دو سال هیچ تاثیر مثبت شناخته‌شده‌ای ندارد و هرچند ممکن است برنامه‌های نوزاد یا نوپا سرگرم‌کننده باشد، اما نباید آن‌ها را به عنوان آموزشی فروخت و یا والدین نباید آن را به عنوان ابزار آموزشی فرض کنند.»

مقاله‌ای که در مجله پزشکی کودک چاپ شد، در نتیجه تحقیقاتی بود که روی یک‌هزار خانواده با کودکان بین 8 ماه تا 16 ماه، امتحان شده بود. این مقاله می گفت، 32 درصد از کودکان تلویزیون نگاه می‌کنند و 17 درصد از آنها حداقل یک ساعت از روز را جلوی تلویزیون سپری می‌کنند. آنها برای اینکه ببینند این برنامه ها همچون Baby Einstein روی رشد و یادگیری کودکان تاثیر می‌گذارند یا خیر، روی لغات تمرکز کردند. به طور متوسط، کودکان 8 تا 16 ماهه ای که این فیلم‌ها را دیده بودند، به ازای هر یک ساعت تماشای این فیلم‌ها در روز 6 تا 8 کلمه کمتر از سایر کودکان که این فیلم‌ها را تماشا نکرده بودند، می‌دانستند.

شرکت والت دیزنی که در سال 2006 در به خاطر اعتراضات صورت گرفته‌ واژه «آموزشی» را از عنوان این مجموعه فیلم‌های خود حذف کرده بود، سرانجام در سال 2009 پذیرفت که به خریداران آن غرامت بپردازد. غرامتی که طبق برخی برآوردها حدود 100 میلیون دلار بود.

در حالیکه تحقیقات نشان می‌دهد این گونه نرم افزارها تأثیری بر روی خلاقیت نوزادان و ضریب هوشی آنها در آینده ندارد اما جای تعجب است که این نرم افزار که توسط یک شرکت آمریکایی که سابقه آن کاملا بیانگر هدف اوست به راحتی در برخی فروشگاه‌های کودک به صورت حضوری یا آنلاین با قیمت‌هایی در حدود 30 هزار تومان به فروش می‌رسد و باید این سؤال را پرسید کشوری که برای تغییر فرهنگ و ارزش‌های کشورمان سالانه میلیاردها دلار بودجه هزینه می‌کند هم اکنون چرا دلسوز کودکان ما شده است و آیا با تولید چنین مجموعه‌ای می‌خواهد خلاقیت کودکان ایرانی را افزایش دهد؟
منبع: فارس