۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

15 کلمبیایی در سقوط بالگرد کشته شدند

سقوط هلیکوپتر پلیس در منطقه «آنتیوکویا» کلمبیا 15 پلیس این کشور را به کام مرگ کشاند.
کد خبر : ۲۵۱۹۴۹
صراط: سقوط هلیکوپتر پلیس در منطقه «آنتیوکویا» کلمبیا 15 پلیس این کشور را به کام مرگ کشاند.

به نقل از«کورئو دل اورینوکو»، پلیس ملی کلمبیا اعلام کرد که روز گذشته در پی سقوط هلیکوپتر متعلق به پلیس این کشور در منطقه «آنتیوکویا» (شمال غرب کلمبیا) 15 پلیس جان باختند.

پلیس کلمبیا تصریح کرد که 15 نفر از نیروهای پلیس این کشور در حالی‌ که به منظور شرکت در عملیات حمله به باند موسوم به «کلان یوساگا»، باند قاچاقچیان مواد مخدر به منطقه اعزام شده بودند، متاسفأنه در منطقه «آنتیو‌کویا» دچار حادثه شده و کشته شدند.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که 2 پلیس دیگر که در زمان وقوع حادثه در هلیکوپتر مدل «بلک هاوک» پلیس این کشور حضور داشتند به‌ شدت زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافتند.

طی ماه‌های اخیر پلیس کلمبیا عملیات‌های متعددی در راستای دستگیری عوامل باند «کلان‌یوساگا» ترتیب داده اما همچنان موفق به دستگیری آن‌ها نشده است.

این باند خطرناک، مهمترین باند قاچاق موادمخدر در کلمبیا محسوب می‌شود که در پی جدایی 32 هزار شبه‌نظامی راست‌گرا از ارتش کلمبیا در دوران ریاست جمهوری «آلوارو اوریبه» رئیس جمهور سابق این کشور ایجاد شد.

روز جمعه گذشته 31 جولای (9 مرداد) نیز در پی حمله نیروهای پلیس به این اعضای این باند در منطقه «آگوستین کوداسی» منطقه‌ای مسکونی واقع در شهرستان «سزار»(شمال کلمبیا)، 11 نظامی جان خود را از دست دادند.
منبع: فارس