۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

آیت‌الله یزدی: خطوط قرمز در برجام لحاظ شود

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ابعاد مختلف برجام باید مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد و خطوط قرمز نظام که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است باید در این توافق لحاظ گردد و امنیت ملی کشور حفظ شود.
کد خبر : ۲۵۱۹۶۱
صراط: رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ابعاد مختلف برجام باید مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد و خطوط قرمز نظام که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است باید در این توافق لحاظ گردد و امنیت ملی کشور حفظ شود.

فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد از دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد با آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

رهبر ادامه داد: در این دیدار ابتدا مرضیه وحید دستجردی، دبیرکل جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد ضمن تشکر از برپایی این جلسه، از خدمات و مجاهدات خالصانه آیت‌الله یزدی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و هم اکنون نیز در جایگاه رفیع و مهم ریاست مجلس خبرگان رهبری قدردانی کرد و با ستایش از دیدگاه روشن بینانه ایشان نسبت به نقش و منزلت زنان،‌ گزارش مختصری از وضعیت زنان، نقاط قوت و چالش‌ها به حضور ایشان ارائه کرد و با اشاره به رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری در ایجاد نهاد عالی فراقوه‌ای زنان خواستار تشکیل این نهاد شد.

رهبر اضافه کرد: وحید دستجردی هدف از تشکیل این جبهه را استفاده از ظرفیت گسترده حضور تأثیرگذار و جدی زنان در حوزه‌های اجتماعی،‌ تربیتی،‌ خانوادگی، علمی، تحقیقاتی، اخلاقی،‌ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی عنوان نموده و خاطر نشان کرد که با جهت‌دهی و سازمان‌دهی این ظرفیت عظیم، توانمند و کارآمد زنان می‌توان در وهله اول مشکلات و مسائل زنان و در نهایت معضلات و مسائل جامعه را حل و فصل نمود.

عضو جبهه متحد زنان اصولگرا و کارآمد گفت: وحید دستجردی از زنان و کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و کودکان خیابانی بعنوان اقشاری که قطعا حمایت کانون‌ها و تشکل‌های نیک اندیشانه و خیرخواهانه زنان به یاری آنان خواهد آمد مطالبی را اظهار و عنوان کرد که فعالیت‌های مشاوره‌ای،‌ اقدامات منجر به توانمندسازی و خوداتکایی زنان و تشویق زنان موفق و کارآمد، زنان کارآفرین و اقدامات نوع دوستانه و حمایتگرانه جزء اهداف این جبهه می‌باشد.

رهبر افزود: دستجردی در پایان اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از روش و سیره حضرت امام راحل عظیم‌الشان و مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای در تعظیم و تکریم زنان و ایجاد بستر مناسب جهت حضور بانوان در عرصه‌های مختلف کشور ما هر روز بیش از گذشته شاهد نیل زنان به سمت تعالی و ارتقاء عزت‌مندی و شکوفائی باشیم.

وی ادامه داد: سپس آیت‌الله یزدی ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش زنان و مردان با ایمان در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی و ضرورت تبیین جایگاه زنان در اندیشه اسلامی و دینی پرداختند و با تأکید بر ضرورت حضور در صفحه انقلاب و نقش پذیری زنان مؤمن و انقلابی با تأکید بر اهمیت 2 انتخابات پیش رو (خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی) فرمودند: اهمیت این 2 انتخابات فوق‌العاده زیاد است و تأکید فرمودند شرایط داخلی و بین‌المللی بگونه‌ای است که باید انتخابات به بهترین نحو برگزار گردد. رهبر ادامه داد: ایشان بااشاره به موضوعات مطروحه در پیرامون توافقات هسته‌ای گفتند که از اوامر و فرمایشات رهبری در جهت حفظ وحدت ملی باید بهره جست و ضمنا ابعاد مختلف برجام باید مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد و خطوط قرمز نظام که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است باید در این توافق لحاظ گردد و امنیت ملی کشور حفظ گردد.

رهبر خاطر نشان کرد: در انتها ایشان تأکید فرمودند خانم‌های نخبه و جوانان نخبه در جامعه زیاد هستند که تشکل شما می‌تواند در جهت جذب آنها تلاش نماید و تلاش شود زنان جامعه واقعیات و معانی اصیل مفاهیم اسلامی را درک و ترویج نمایند و تلاش نمائید افکار و عقاید ظرفی را از جامعه دور نمائید؛ همچنین وظیفه نخبگان جامعه در درجه اول همراهی با ولایت فقیه در درجه دوم همراهی با مراجع عظام و علماء و درجه سوم روشنگری اقشار مختلف است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط یزدی برجام