۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
قابليت چادرهاي جلابيب

پوشش پيشنهادی به بانوان در حج +تصاویر

معنويت حج آنقدر دلپذير است كه هر وقت مي شنويم كسي از دوستان يا آشنايانمان قرار است به حج مشرف شود چنان حس خوبي در وجود مان متراكم مي شود كه گويي اين بهره معنوي براي خود ما اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر : ۲۵۲۹۵۰
صراط: حج تنها يك فريضه ديني نيست بلكه بستر انسان سازي است، دانشگاه است، دانشگاهي كه قرار است هر انسان مسلماني حداقل يك بار از آن فارغ التحصيل شود.

رفتن به حج هم نياز به مقدمات و ماخرات معنوي دارد و هم نياز به تدارك مادي تا بتواني از هر آنچه خداوند در آن سرزمين فراهم كرده است براي ارتقا انسانيت خود بهره برداري كني.

اين كه انسان از جهت معنوي مهيا باشد بسيار مهم است كه فعلا نمي خواهيم در اين نوشته به آن بپردازيم اما نمي توان از اسباب مادي اين سفر غاقل بود چرا كه اين سفر تقريبا براي اكثر كساني كه مشرف مي شوند تكرار ناپذير است.

آنچه در اين مجال مي خواهم به آن بپردازيم يكي از آسيب هاي سفر حج و ارايه پيشنهاد براي مسلط شدن به آن است.

پوشش در حج؛ نشانه فرهنگي هر كشور

پوشش در حج تعريف خاص خودش را دارد يعني كساني كه مي خواهند مُحرم شوند لازم است از پوشش مناسب آن با احكام خاص خودش تبعيت كنند.

در اين ميان نحوه پوشش مردان با زنان تفاوت هايي دارد. مردان، بايد تمام لباسهاى دوخته ـ حتى لباسهاى زير و كوچك ـ را از تن درآورند و دو تكّه لباس غير دوخته بر تن كنند كه يكى را مانند لنگ بر كمر مى بندند و ديگرى را بر شانه مى اندازند.

بانوان، مى توانند لباس دوخته بپوشند و بيرون آوردن آنها و پوشيدن دو تكه پارچه غير دوخته بر آنان واجب نيست. زن مُحرم نبايد تمام يا قسمتى از صورت خود را با نقاب و روبند و مانند آن بپوشاند.

پائين انداختن چادر يا جامه اى كه بر سرافكنده، تا مقابل بينى بلكه چانه، براى رو گرفتن از نامحرم اشكالى ندارد ولى احتياط آن است كه با دست يا چيزى ديگر آن را دور نگه دارد كه به صورت نچسبد.

اينها بخشي از دستورات دين در ايام حج است. اما آنهايي كه به حج مشرف شده اند حتما تصديق مي كنند كه كشورهاي مختلف بنا بر فرهنگ ملي خود لباس هاي متحد الشكلي براي بانوان در نظر گرفته اند كه هم هنجارهاي فرهنگي منطقه خود را مد نظر داشته و هم آرامش و پاسايش براي حج گذار فراهم كرده است.

پوشش بانوان ايراني در حج

بانوان ايراني معمولا از پوشش چادر مقنعه و مانتو و كفش و جوراب سفيد استفاده مي كنند . اگرچه اين تركيب بسيار خوب و مناسب است اما در طول سه روز ايام تشريق كه لازم است بانوان در مسيرهاي مشخص پياده روي كرده يا بيتوته كنند همواره با مشكلاتي مواجه بوده و اصطلاحا دست و پاگير است.

كشيده شدن چادر در ازدحام ، مشكلات انجام اعمالي مثل رمي جمرات با چادر معمولي، پارچه هاي سفيد بي كيفيت و نازك و حمل وسايل اضافي مثل كيف و...ازجمله مشكلاتي است كه به خصوص براي سالخوردگان مسايلي را به همراه دارد.

فقدان تنوع در محصولات حج

در هر حا حاضر در بازار محصولات مربوط به حج و زيارت چند نوع محصول مربوط به احرام بانوان موجود است اما آنچه جلب توجه مي كند فقدان تنوع محصولات و كم توجهي به حلاقيت در حوزه پوشاك حج است . با همه اين حرف ها محصولات توليدي شركت پوشش برتر جلابيب براي احرام بانوان بسيار زيبا متفاوت و محجوب است تا آنجا كه تمام ويژگي هاي برجسته شدن به عنوان نمونه حجاب برتر بانوان در حج را داراست .

قابلت هايي متناسب با فرهنگ ايراني اسلامي

خانم كريمي زاده طراح چادر جلابيب مي گويد: " يا ايها النبي قل لازواجك و بناتك و نساء المومنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلك ادني ان يعرفن فلا يوذين و كان الله غفورا رحيما"،"اي پيامبر به همسرانت، دخترانت و زنان مؤمن بگو جلباب‌هاي خود را فرو افكنند تا به خوبي شناخته شوند و مورد آزار و اذيت قرار نگيرند و خداوند بخشنده و مهربان است."

اين آيه جرقه طراحي جلابيب را در ذهنم را روشن كرد. در حال حاضر زنان با مسئوليت مادري و اشتغالي كه در خارج از منزل دارند، احتياج به يك حجاب كامل در چارچوب دين و همراه با عرف جامعه و در عين حال داراي خصوصيات و ويژگي‌هايي كه آسودگي‌هايي را براي او ايجاد كند، دارند.

قابليت چادرهاي جلابيب

ارايه شبه مقنعه ومقنعه سرخود كاملا دوخته شده به جلباب، داراي قابليت تنظيم اندازه صورت، مكاني مجزا جهت دسترسي به تلفن همراه، داراي جيب هاي مخفي تعبيه شده بر پايين قفسه سينه، امكان وضو گيري بدون در آوردن جلباب از بدن، داراي جيب هاي مخفي تعبيه شده بر جلوي جلباب ،‌ داراي آستين مخفي تلسكوپي، داراي آستين ساق دست، داراي زيپ مخفي تعبيه شده بر روي آستين ساق دست،‌ داراي بندينك سر آستين جهت حفظ كامل پوشش مچها، ظاهري شبيه به چادر هاي معمولي با گشادي مناسب وبدون بدن نمايي و قابليت روگيري توسط شخص در همه مدل ها از جمله ويژگي‌هاي اين چادر اسلامي به شمار مي‌آيد.

پوشش پيشنهادی به بانوان عازم حج +تصاویر

پوشش پيشنهادی به بانوان عازم حج +تصاویر

پوشش پيشنهادی به بانوان عازم حج +تصاویر

پوشش پيشنهادی به بانوان عازم حج +تصاویر

جلباب احرام؛ سهولت، پوشش

جالب است كه جلباب احرام علاوه بر آنچه گفته شد با طراحي موثر سهولت و پوشش مناسب در مناسك حج با مقنعه سرخود و ويژگي هاي كاربردي مختص حج را براي زايران بيت الله به ارمغان آورده است. پيشنهاد مي كنيم كساني كه امسال به حج مشرف مي شوند از اين نمونه چادر استفاده كنند تا هم از روح معنوي حاكم براين محصول بهرمند شوند هم در سايه آرامش رواني آن فريضه حج را براي خويش ماندگار كنند.

منبع: پايگاه اطلاع رساني حج
برچسب ها: صراط پوشش حج