۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
تمجید ابومازن و کارشکنی صهیونیستها

یک فوتبال تاریخی در فلسطین +واکنشها

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به مسابقه فوتبال میان تیمی ازغزه با یک تیم کرانه باختری آن را پیروزی برای فلسطین توصیف کرد.
کد خبر : ۲۵۳۵۴۴
صراط: بازی برگشت مسابقات جام باشگاه های فلسطین بین تیم های الشجاعیه از غزه و الاهلی از کرانه باختری برگزار شد.

به گزارش صراط، در چارچوب مسابقات جام باشگاههای فلسطین، بازی برگشت بین دو تیم شجاعیه از غزه و الاهلی الخلیل از کرانه باختری در حضور صدها تماشاچی فلسطینی با نتیجه دو بر یک به نفع میزبان در ورزشگاه حسین بن علی شهر الخلیل برگزار شد.

در این دیدار تیم الاهلی با برتری 2 به یک به مقام قهرمانی لیگ فلسطین دست یافت.

دیدار رفت دو تیم در غزه با تساوی بدون گل به پایان رسید. آخرین بازی بین دو تیم غزه و کرانه باختری به دلیل سیاست های اشغالگران 15 سال پیش انجام شده بود.

ورزشگاه حسین بن علی الخلیل پر از تماشاچی های فلسطینی بود که بیش از همه از برقرای ارتباط بین دو منطقه غزه و کرانه باختری خوشحال بودند.

مسابقه با سرود ملی فلسطین آغاز شد و تماشاچی ها پلاکاردهای حمایت از وحدت فلسطینیان را در دست داشتند.

فوتبالیست‌های فلسطینی محاصره نوار غزه را شکستند

کارشکنی صهیونیستها، پیش از این مسابقه دو تیم را به تعویق انداخته بود. با این حال، مقامات فلسطینی اعلام کردند بازیکنان فوتبال نوار غزه موفق شدند روز چهارشنبه از نوار غزه محاصره شده خارج شوند تا برای برگزاری دیداری نمادین راهی کرانه باختری شوند.

ابتدا قرار بود مسابقه برگشت روز یکشنبه در هبرون کرانه باختری برگزار شود، اما به دلیل مزاحمت‌های امنیتی ماموران رژیم اشغالگر قدس این مسابقه به تعویق افتاد، به هنگام خروج تیم 37 نفره شجاعیه از نوار غزه ماموران امنیتی صهیونیستی از 4 نفره از اعضای این تیم خواستند که تن به بازجویی‌های امنیتی بدهند، اما فدراسیون فوتبال فلسطین و باشگاه شجاعیه این شرط را نپذیرفتند و به همین جهت مسابقه به تعویق افتاد.

در این راستا، 'جبریل الرجوب' رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین، تاکید کرد: ما انجام هرگونه بازجویی از بازیکنان را رد می کنیم و خواستار تضمین امنیت عبور ومرور کلیه هیئت های ورزشی از غزه بدون دخالت امنیتی اسرائیل هستیم . تمامی ترددها باید براساس قوانین فدراسیون جهانی فوتبال 'فیفا' باشد.

این مقام فلسطینی افزود: عدم صدور مجوز لازم جهت تردد ورزشکاران از سوی مقامات رژیم اشغالگر، تبعیض نژادی محسوب می شود .

با این وجود، روز چهارشنبه ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی باز هم برخواسته خود پا فشاری کردند و پس از آن که سه بازیکن شجاعیه را به مدت دو ساعت بازجویی کردند، اجازه خروج این تیم از نوار غزه را صادر کردند.

بازیکن شجاعیه پس از ورود به سرزمین‌های اشغالی به زیارت مسجد الاقصی رفتند.

تمجید ابومازن

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به مسابقه فوتبال میان تیمی ازغزه با یک تیم کرانه باختری آن را پیروزی برای فلسطین توصیف کرد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز