۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶

عفاف‌وحجاب‌درکشورکاملاسیاسی‌شده‌است

عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(ع) با انتقاد از عدم توجه دولت و مجلس به مسئله عفاف و حجاب گفت: مساله عفاف و حجاب در کشور کاملا سیاسی شده است.
کد خبر : ۲۵۳۵۷

حجت الاسلام حسن غفاری فرد در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از عدم توجه مراکز فرهنگی و نظارتی به مقوله عفاف و حجاب بیان داشت: ‌ این مراکز باید در این زمینه بایکدیگر تعامل داشته باشند و این درحالی است که تعامل این مراکز با یکدیگر تنها تعامل سیاسی است و در ظاهر بیان می‌کنند که مساله حجاب و عفاف برای آن‌ها مهم است اما در باطن در باره این مساله با یکدیگر کنار می‌آیند.

غفاری فرد افزود: به عنوان مثال مجلس و دولت برای مسائلی همچون نفت و گاز و دانشگاه آزاد و مسائلی از این قبیل دائما در حال تحرک هستند اما درباره تعیین تکلیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب هیچ اقدامی نشان نمی‌دهند.

بی توجهی به عفاف و حجاب به دلیل نیاز به آرای جوانان

وی ادامه داد: این عدم توجه به این دلیل است که بخش عظیمی از بدنه مجلس و دولت به دنبال آرای جوانان است و نیمخواهد خود را برای مساله عفاف و حجاب هزینه کند.

وی تاکید کرد: عم توجه به عفاف و حجاب از دور سوم مجلس تاکنون و از دوره کارگزاران تا دولت عدالتخواه همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور تاکنون نیم ساعت هم راجب عفاف و حجاب سخنرانی نکرده است

غفاری فرد با اشاره به برخی از تلاش‌های رئیس جمهور برای رفع محرومیت‌ها بیان کرد: من از جمله کسانی هستم که به احمدی‌نژاد رای داده و خواهم داد اما این انتقاد بر ایشان وارد است که شما تاکنون برای مساله حجاب و عفاف چه کرده‌اید و با توجه به تمام سخنرانی‌هایی که تاکنون داشته‌اید حتی نیم ساعت راجب عفاف و حجاب و برخورد با مظاهر بدحجابی سخنرانی نداشته‌اید.

هرینه شدن مراجع، روحانیت ، حزب الله و بسیج

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)  در ادامه عنوان کرد: همه این‌ها منتظرند تا مراجع، روحانیت، حزب الله و بسیجی‌ها خود را درباره موضوع عفاف و حجاب هزینه کنند تا بدین شکل این گروه‌ها در نظر جوانان به عنوان افرادی متحجر معرفی شوند.
 
وی در ادامه به تعریف مظاهر بدحجاب و بی‌حجابی پرداخت و گفت: ارزش‌ها در جامعه یا از منابع دینی سرچشمه دارند و یا منبع اجتماعی و با توجه به ملازمه تاریخی دین اسلام و فرهنگ اجتماعی کشور ما این دو با یکدیگر ارتباط نزدیکی داشته و مشترکات فراوانی دارند.

کم پوششی یکی از مظاهر بدحجابی

غفاری فردبا بیان اینکه مظاهر بی‌حجابی و بد حجابی در زن و مرد دارای ۳ عنصر کلیدی است گفت: ‌ کم پوششی یکی از مظاهر بدحجابی است که در آن مردان و زنان بخشی‌هایی از بدن مانند موی سر و بخشی از دستان خود را که در دین اسلام بر پوشش آن تاکید شده است عریان می‌کنند.

حجم نمایی در پوشش از مظاهر بدحجابی است

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)  در ادامه حجم نمایی در پوشش را یکی دیگر از مظاهر بدحجابی معرفی کرد و عنوان داشت: چنانچه به دقت به فرهنگ اصیل و تمامی اقوام ایرانی توجه شود لباس‌ها همه کاملا آزاد و بدون چسبندگی به بدن است اما امروز از لباس‌هایی استفاده می‌شود که گرچه بدن را می‌پوشاند اما به قدری تنگ است که کاملا بدن نما است.

وی بد پوششی به لحاظ نوع دوخت لباس‌ها را از دیگر مظاهر بی‌حجابی عنوان کرد و بیان داشت: دوخت برخی از لباس‌ها به شکل غیر متعارف است و در آن از تصاویر و یا اشکالی نامناسب استفاده می‌شود و حتی برخی از آن‌ها نیز به شکلی دوخته می‌شود که برخی از اندامهای بدن را عریان نشان می‌دهد.

رعایت عفاف و حجاب تنها مختص بانوان است

غفاری فرد در ادامه با تاکید براینکه پوشش تنها متعلق به بانوان نیست بیان کرد: مردان به دلیل وظایف خاصی که دارند و همچنین درگیر بدون آنان با مشاغل مختلف در پوشش از آزادی عمل بیشتری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برای مردان، عدم پوشش تنها برای سر و گردن است ابراز داشت: عدم پوشش برخی دیگر از اندام بدن مانند پا‌ها از زانو و یا آرنج به بالا و همچنین پوشیدن لباس‌های تنگ و نامتعارف نیز به نوعی برای مردان بدپوششی است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)  در ادامه تاکید کرد: ‌ باید به این نکته نیز توجه داشت که لذتی که برای مرد نسبت به زن در نظر گرفته شده است اقتدار او است نه زیبایی ظاهری و از سویی دیگر پوشش نامناسب آقایان نسبت به بانوان کمتر موجب تحریک می‌شود.