۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰

حكم جلب یک رئيس فدراسيون صادر شد

او همه جا اعلام مي‌كند كه من به خاطر پولم شكايت كرده‌ام؛ اما من آن پول را حتي با مبلغ ديركردش گرفته‌ام، خود پناهي خوب مي‌داند كه كجا آن را هزينه كرده‌ام، پس چرا بايد شكايت كنم. در برگه جلب ايشان نوشته شده است به اتهام افترا به 4 ماه حبس تعزيري محكوم است.
کد خبر : ۲۵۳۶۲

فارس: نايب رئيس سابق فدراسيون كاراته با اشاره به صدور حكم جلب براي پناهي گفت: شكايت من از رئيس فدراسيون كاراته به خاطر توهين و افترا بوده و من پولم را از فدراسيون گرفته‌ام.

محمود رشيدي در خصوص مسايل مختلف كاراته و اتفاقات رخ داده در اين فدراسيون مواردي را تشريح كرد كه اظهارات وي را در زير مي‌خوانيم:

*نايب رئيس بودم؛ اما يك ريال پول نگرفتم
زماني كه نايب رئيس فدراسيون كاراته بودم نه حقوق مي‌گرفتم و نه از امكانات فدراسيون استفاده مي‌كردم. حتي هزينه‌هاي تجهيز اتاق خود را نيز شخصاً تقبل كردم، اين مسائل را به خوبي اهالي كاراته مي‌دانند. نه يك سفر خارجي و حتي يك سفر داخلي با هزينه‌هاي فدراسيون رفتم. سفرهاي استاني بنده نيز با وسيله شخصي خودم صورت مي‌گرفت.

*اسپانسر قراردادش را فسخ كرد
من در زمان رياست بهزاد كتيرايي در فدراسيون كاراته بزرگ‌ترين جام را با حضور 20 تيم برگزار كردم. بيشتر هزينه‌هاي اين مسابقات كه نزديك 300 ميليون تومان بود از سوي آكادمي نخبگان پرداخت شد.بخشي از آن مربوط به فدراسيون بود كه ما با شركت پيشگامان امين-سينا به شماره ثبت 326241 به مدير عاملي محمد بيرامي و مجيد علي نژاد قراداد امضا كرديم. بعد از آن يك چك 60 ميليوني و 2 عدد چك 70 ميليون توماني برايمان صادر شد؛ اما اين شركت نتوانست به قراردادش عمل كند و در تاريخ 87.04.17 بدون كمترين ضرر و زياني آن را فسخ كرديم.

*100 ميليون تومان پول آوردم
بعد از اين اتفاق به دستور كتيرايي، رئيس فدراسيون وقت 100 ميليون تومان براي برگزاري اين مسابقات شخصاً پول وارد فدراسيون كردم كه در نهايت نزديك 30 ميليون آن به من برگردانده شد و 70 ميليون تومان ديگر آن باقي ماند. در زمان رياست عليرضا آهي در فدراسيون كاراته، درخواست كردم كه اين پول پرداخت شود؛ اما آنها تصميم داشتند كه نيمي از مبلغ را بپردازند كه مورد قبول من قرار نگرفت. در آن زمان ناچار به شكايت شدم؛ البته خود آقاي آهي نيز معتقد بود كه اگر شكايت كنم فدراسيون تمامي مبلغ را پرداخت مي‌كند. ايشان 2 بار در دادگاه حاضر شد.

*پناهي مي‌خواست 10 ميليون بدهد
پناهي، رئيس فدراسيون كاراته شده بود كه براي صدور راي در دادگاه حاضر شد و در دفاعيات خود از الفاظ زشت (به تاراج بردن حقوق بيت‌المال) استفاده كرد. پناهي از من خواست كه به جاي 70 ميليون تومان 10 ميليون بگيرم و رضايت بدهم. در آن زمان به او اخطار دادم كه اگر به خاطر اين نوع رفتارش شكايت كنم اين بار علاوه بر مبلغ اصلي بايد حق وكاله، تاخير و تاديه و نيم عرش دولت را نيز بپردازد كه مبلغي حدود 115 ميليون تومان مي‌شود.

*به جاي مصالحه توهين و افترا زد
جاي تعجب داشت كه پناهي به جاي اينكه با بنده در اين زمينه مصالحه كند در لايحه دفاعيه خود كه در تاريخ 89.4.2 به امضا خودش رسيده است، دست به توهين و افترا زد. من حتي با ايشان تماس گرفتم كه اين كلمات و جملات زشت را پس بگيرد و لايحه را اصلاح كند؛ وگرنه اين بار به خاطر اين مسائل شكايت خواهم كرد؛ اما اعلام كرد كه اين حق مسلم شماست و هركاري كه دلتان مي‌خواهد، انجام دهيد.

*شنيدم مشغول دام‌گستري است
در اين ميان مرتباً خبرهايي مبني بر اينكه پناهي در محافل فدراسيون با حضور پيشكسوتان به هتاكي درباره من مي‌پردازد و مشغول دام‌گستري براي من و كتيرايي است، مي شنيدم. باز هم به او تذكر دادم كه اين كارها شكل خوبي ندارد؛ اما متاسفانه حرف و عملش با هم يكي نبود. تا اينكه ناچار شدم علي رغم ميلم شكايت كنم.

*نسبت به توهين مبرا و افترا محكوم شد
دادگاه پناهي را نسبت به توهين مبرا كرد چون در آن مجالس من نبودم و تحقير نشده بودم؛ اما به خاطر افترا حكم 4 ماه حبس را برايش صادر كرد. دوباره به او تذكر دادم؛ اما همان الفاظ ضد و نقيض را ارائه داد تا اينكه دادگاه حكم تجديد نظر را تاييد كرد. اكنون كه از اين حكم مطمئن شده معذرت خواهي مي‌كند كه ديگر فايده‌اي ندارد، چون آبروي مرا به خطر انداخته است.

*من پولم را گرفتم چرا بايد شكايت كنم
او همه جا اعلام مي‌كند كه من به خاطر پولم شكايت كرده‌ام؛ اما من آن پول را حتي با مبلغ ديركردش گرفته‌ام، خود پناهي خوب مي‌داند كه كجا آن را هزينه كرده‌ام، پس چرا بايد شكايت كنم. در برگه جلب ايشان نوشته شده است به اتهام افترا به 4 ماه حبس تعزيري محكوم است.

*به پناهي گفتم كه به فدراسيون لطمه مي‌زند
رشيدي در پاسخ به اينكه آيا گرفتن حكم جلب رئيس فدراسيون به كاراته لطمه نمي‌زند، گفت: فدراسيون قائم به فرد نيست. هر شخصي نسبت به اعمال و رفتار خود مسئول است. پناهي با آبروي من بازي كرد. از 6 ماه پيش مدام به او مي‌گويم كه اگر به اين روند ادامه دهد به فدراسيون آسيب مي‌رساند؛ اما گوش شنوايي نداشت. من نه مي‌خواستم و نه مي‌خواهم كه به اين رشته لطمه اي وارد شود؛ اما يك شخص حقوقي بايد ادبيات درستي داشته باشد؛ اما متاسفانه پناهي به عنوان يك فرد حقوقي كه به خوبي با اين رشته آشنايي دارد، اين موارد را رعايت نكرد.

*حكم جلش صادر شده است
حكم جلب پناهي صادر شده است و بلافاصله اگر وارد فرودگاه شود او را مي‌گيرند. چون شنيده مي‌شود كه خارج از كشور است.

گفتني است عباس پناهي پيش از اين خبر صدور حكم جلب خود را شايعه دانسته بود.
خبرنگار خبرگزاري فارس بار ديگر با رئيس فدراسيون كاراته تماس گرفت تا در مورد اظهارات وي نيز مطلع شده و صحبت هاي وي را بازتاب دهيم،‌ اما يكي از تلفن‌هاي او در دسترس نبود و پاسخي به تماس ها داده نشد.
به نوشته فدراسيون كاراته او جمعه هفته گذشته راهي يونان شده و قرار است از آنجا به طور مستقيم به چين، محل برگزاري مسابقات آسيايي برود.