۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲

موضع اقلیت‌مجلس درمورد هجمه‌به‌سپاه

عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هجمه به سپاه پاسداران مغاير با منافع و اقتدار ملي است، گفت كه اقدام رضاخاتمي براي هجمه به سرلشگرجعفري مورد حمايت اصلاح‌طلبان نيست.
کد خبر : ۲۵۳۶۵

 امير طاهرخاني نماينده مردم تاكستان و عضو فراكسيون اقليت(اصلاح‌طلبان) مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سؤالي درباره نامه هتاكانه يكي از اعضاي حزب منحله و غيرقانوني مشاركت به فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: با توجه به اينكه به دليل تعطيلات مجلس در حوزه انتخابيه حضور دارم از نامه آقاي خاتمي به سرلشكر جعفري مطلع نيستم.

وي با بيان اينكه بايد از هر اقدامي كه منجر به تضعيف اقتدار ملي و لطمه به منافع ملي مي‌شود، پرهيز كرد، گفت: هجمه به سپاه پاسداران كه طبق اصل قانون اساسي مدافع كيان انقلاب اسلامي است، مغاير با منافع ملي و اقتدار ملي است.

طاهرخاني با بيان اينكه اصلاح‌طلبان از هجمه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حمايت نمي‌كنند، گفت: اصلاح طلبان به سپاه پاسداران احترام مي‌گذارند و اين ارگان مقدس را بخشي از كشور مي‌دانند كه ذيل فرماندهي كل قوا فعاليت مي‌كند.

نماينده مردم تاكستان در مجلس شوراي اسلامي كه مي‌گفت ورود سپاه به كشمكش‌هاي سياسي به محبوبيت اين ارگان لطمه مي‌زند، گفت: سپاه پاسداران بايد به عنوان يك ارگان نظامي- فرهنگي رفتار و كردار خود را به طوري تنظيم كند كه از نقطه بالاتر تمامي جريان‌هاي سياسي را رصد كند نه اينكه وارد كشمكش‌هاي سياسي شود. از سپاه انتظار مي‌رود در صورت ائتلاف جريان سياسي با دشمن هشدار بدهد. حتي اگر اين جريان اصولگرا يا اصلاح‌طلب باشد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا سپاه پاسداران وظيفه ندارد با جريان‌هاي سياسي كه مرز مشخصي با دشمنان انقلاب اسلامي ندارند، برخورد و به آنها هشدار بدهد، گفت: اين موضوع را قبول دارم منتهي بايد براندازان را مقام معظم رهبري و قانون اساسي مشخص كند. يك فرد نمي‌تواند جرياني را برانداز خطاب كند.

طاهرخاني در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما به ياد نداريد كه مقام معظم رهبري جريان فتنه را عامل آمريكا و اسرائيل معرفي كرد با اين حساب انتظار نداريد كه سپاه پاسداران به جريان‌هاي سياسي براي اعلام برائت از جريان فتنه هشدار بدهد، گفت: سپاه بايد با تبعيت از ولي فقيه به جريان‌هاي سياسي برانداز هشدار بدهد اما اين هشدار نبايد به منزله ورود به كشمكش‌هاي سياسي باشد.