۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

۶کشته در تصادف اتوبوس تهران-بانه +تصاویر

صبح روز یکشنبه بار دیگر کابوس تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری در کردستان باعث مرگ شش نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر شد تا یکی از خونین ترین تصادف های چند سال اخیر در استان به ثبت برسد.
کد خبر : ۲۵۳۶۵۵
صراط: صبح روز یکشنبه بار دیگر کابوس تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری در کردستان باعث مرگ شش نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر دیگر شد تا یکی از خونین ترین تصادف های چند سال اخیر در استان به ثبت برسد.

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی پلیس راه کردستان، این استان حدود هفت سال است که در میزان کاهش تصادفات رانندگی در سطح کشور جایگاه خوبی داشته است ولی هر چند مدت یک بار تصادفی در این استان روی می دهد که متاسفانه عده ای را داغدار می کند.

تصادف اتوبوس های رانندگی و مرگ مسافران در جاده های این استان موضوع تازه ای نیست و این بار هم بار دیگر یک دستگاه اتوبوس در شهر سقز با یک دستگاه تریلی حامل آهن برخورد کرد و در محل وقوع حادثه شش نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

تصادف اتوبوس های مسافربری کردستانی ها موضوع تازه ای نیست چرا که دو سال قبل نیز به دنبال برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافران این استان در عوارض کرج باعث مرگ بیش از ۱۰ نفر شد.

فرمانده پلیس راه کردستان با اشاره به جزئیات حادثه امروز در شهر سقز اظهار داشت: در پی برخورد یک دستگاه تریلی با اتوبوس در حوالی شهر سقز در محل وقوع حادثه شش نفر کشته و ۱۶ نفر زخمی نیز به شدت شدند که وضعیت شماری از افراد زخمی وخیم اعلام شده است

رمضان نادری افزود: متاسفانه در این حادثه یکی از تیرآهن های خودرو تریلی وارد اتوبوس می شود و در این حادثه شش نفر کشته شده اند و ۱۶ نفر نیز زخمی شدند.

اقدامات درمانی به مصدومین با تمام توان آغاز شده است

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در پی تصادف صورت گرفته در منطقه جونیان سقز اقدامات درمانی از سوی تیم های بهداشتی و درمانی سقز آغاز شده است.

هومن قصری اظهار داشت: متاسفانه صبح امروز اتوبوسی حامل ۲۸ نفر از تهران عازم بانه بوده که متاسفانه در مسیر جونیان با یک دستگاه تریلی بر خورد کرد و در محل وقوع حادثه شش نفر کشته شدند.

وی بیان کرد: ۱۸ نفر هم مصدم در بیمارستان امام خمینی سقز هستند که متاسفانه بسیاری از آنها به دلیل صدمات شدید نیازمند عمل جراحی هستند.

قصری یادآور شد: تمام مسیر دیواندره و سنندج به لحاظ درمانی بسیج شده اند و امکانات و نیروها را به بیمارستان سقز انتقال داده اند تا به بهترین شکل ممکن به افراد زخمی خدمت رسانی شود.

وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه اتوبوس، آمبولانس از سنندج به سمت سقز اعزام شده تا مصدومینی را که نیازمند انتقال به مرکز هستند به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی سنندج انتقال دهد.

معاونت درمان علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به اعزام مجروحان این حادثه به شهرهای مختلف، تعداد دقیق سرنشینان اتوبوس مشخص نیست.

قصری اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت در محل حادثه پایدار شده است و تمام دستگاه های اجرایی در جمع آوری اجساد و انتقال مصدومین به بیمارستان کمک کرده اند.

اتوبوس های مسافربری سالم به مقصد نمی رسند

وقوع این تصادف در حالی است که همین سه سال قبل بار دیگر  یکی از اتوبوس های مسافربری کردستان در عوارضی کرج دچار حادثه شد و بیش از ۱۰ نفر نیز در این تصادف جان خود را از دست دادند.

همچنین رئیس اداره عملیات راهنمایی و رانندگی استان کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت تصادف رانندگی در این استان گفت: آمار افزایش ۳۴ درصدی تصادفات استان در پنج ماهه گذشته زنگ خطری برای استان بود.

جمال الدین هادی اظهار داشت: قبلا تصادفات خسارتی استان ۴۸ درصد بود و در حال حاضر ۷۵ درصد است و  این نشان از عدم دقت در رانندگی به خصوص درون شهری است.

کارشناسی های صورت گرفته از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نبودن زیر ساخت های مناسب جاده ای استان و عدم دقت رانندگان عامل افزایش تصادفات استان است.

وضعیت نامناسب جاده های استان کردستان از یک سو و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شده است که هر چند مدت یک بار حادثه ای رخ داده و علاوه بر کشته و زخمی شدن افرادی، خسارت های مالی زیادی نیز بر جای بگذارد.

۶کشته در تصادف اتوبوس تهران-بانه +تصاویر

۶کشته در تصادف اتوبوس تهران-بانه +تصاویر

۶کشته در تصادف اتوبوس تهران-بانه +تصاویر
منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز