۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹

وام ویژه احمدی‌نژاد برای دریاچه ارومیه

احمدی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش به شیوه آبیاری در بخش کشاورزی اشاره و اعلام کرد: کشاورزان این استان به طور نامحدود هر چقدر برای ایجاد آبیاری تحت فشار تسهیلات نیاز داشته باشند با سود بسیار اندک و در حد قرض الحسنه وام خواهند گرفت.وی صرفه جویی در مصرف آب را اقدامی ارزشمند دانست که هم موجب ذخیره سازی آب در منابع زیر زمینی شده و در عین حال دریاچه ارومیه احیا می شود.
کد خبر : ۲۵۳۷۱

رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه گفت: کشاورزان آذربایجان غربی به طور نامحدود هر چقدر برای ایجاد آبیاری تحت فشار تسهیلات نیاز داشته باشند با سود بسیار اندک و در حد قرض الحسنه وام خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح فاز اول راه آهن مراغه به ارومیه که امروز دوشنبه در ایستگاه راه آهن شهرستان میاندوآب برگزار شد، آذربایجان غربی را قطعه ای درخشان از هویت و تاریخ و عظمت ملت ایران عنوان کرد و گفت: این ملت مومن، دلداده به پیامبر (ص) و برای حفظ ارزش های اسلامی ایستادگی کردند و آنچه از مردم آذربایجان به ثبت رسیده عزت و فداکاری است.

وی در ادامه به پروژه های افتتاح شده در این مراسم اشاره کرد و گفت: روند ساختن این استان پرشتاب بوده و در مسیر درست قرار گرفته است و تمامی 4 پروژه راه اندازی شده بسیار مهم و ارزشمند است.

احمدی نژاد به احداث مرکز ساخت واکسن تب برفکی اشاره کرد و گفت: این بیماری کشتار وسیعی در دام ایجاد می کند و ساخت این واکسن کمک می کند تا دام ها از آسیب این خطر مصون و تولیدات دامی استان روز افزون تر شود.

رئیس جمهور آذربایجان غربی را یکی از مراکز تولید محصولات دامی عنوان کرد که می تواند زمینه صادرات گوشت و دیگر محصولات دامی را فراهم کند.

وی ظرفیت تولید این واکسن را بیش از نیاز کشور عنوان کرد و گفت: واکسن های تولیدی این مرکز نیز قابلیت استفاده در کشور و بیش از آن قابلیت صادرات دارند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به پروژه دوم به بهره برداری رسیده در رابطه با توسعه نیروگاه ها اشاره کرد و گفت: ظرفیت تولید برق امروز در کشور به 62 هزار مگاوات رسیده است که خود آن افتخاری برای کشور به شمار می رود که تولید 24 هزار مگاوات آن محصول تلاش های اخیر است.

وی با اشاره به وضعیت برق در کشور طی چند سال گذشته گفت: یادمان نمی رود که چندین سال قبل چقدر خاموشی برنامه ریزی شده در کشور بود ولی امروز ظرفیت تولید برق به گونه ای است که با کمک و همکاری مردم می توانیم صادر کننده اول برق در منطقه باشیم.

رئیس جمهور در ادامه به پروژه کارخانه سیمان که در مراسم امروز افتتاح شد اشاره کرد و گفت: در سال 85 و 86 شاهد بحران در سیمان کشور بودیم و مردم می خواستند در کشور سازندگی کنند ولی با کمبود و فقدان سیمان روبرو بودند اما امروز ظرفیت تولید کشور از مرز 72 میلیون تن عبور کرده و ما در سال گذشته توانستیم 7 میلیون تن از این میزان را صادر کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: امسال صادرات سیمان بیش از 7 میلیون تن خواهد بود.

احمدی نژاد استان آذربایجان غربی را نیز یکی از قطب های تولید سیمان در کشور دانست که بیش از میزان مصرف خود سیمان تولید می کند و ظرفیت صادرات سیمان به دیگر کشورها را دارد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح فاز نخستن راه آهن مراغه - ارومیه نیز گفت: ارتباطات یکی از زیر ساخت های اصلی پیشرفت بوده و در بین سیستم های حمل و نقل راه آهن ارزشمندترین آنها به شمار می رود، هر کجا راه آهن می آید تولید، سرمایه گذاری و آبادانی می آورد.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد تا دهه فجر سال آینده دو فاز باقیمانده از این پروژه به انجام رسیده و قطار مشهد از تهران و سپس از این مسیر به ارومیه برود.

احمدی نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنانش به شیوه آبیاری در بخش کشاورزی اشاره و اعلام کرد: کشاورزان این استان به طور نامحدود هر چقدر برای ایجاد آبیاری تحت فشار تسهیلات نیاز داشته باشند با سود بسیار اندک و در حد قرض الحسنه وام خواهند گرفت.

وی صرفه جویی در مصرف آب را اقدامی ارزشمند دانست که هم موجب ذخیره سازی آب در منابع زیر زمینی شده و در عین حال دریاچه ارومیه احیا می شود.

رئیس جمهور در ادامه به پروژه های مختلف در حال اجرا در این استان اشاره و اظهار امیدواری کرد با پشتیبانی دولت در همه جای استان پروژه های در حال ساخت هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

محمود احمدی نژاد در ادامه سخنانش در مراسم بهره برداری از 4 پروژه استان آذربایجان غربی، ساختن ایران را بزرگترین عبادت دانست و گفت: امروز ایران در کانون توجه آنان بوده و نقطه امید مردم جهان است که جایگزینی برای فرهنگ و شکل زندگی بهتر به جهانیان عرضه کند.

وی با تاکید بر اینکه هر اندیشه ای بنا باشد ماندگار شود نیازمند ادامه الگویی علمی و عملی است تصریح کرد: باید ما نشان دهیم که می توانیم کمال عزت و آزادگی را به ملت ها ارائه کنیم و همچنین به رفیع ترین قله ها برسیم.

وی این امر را مستلزم بهتر شدن عملی زندگی مردم دانست و گفت: ملت ایران توان و شایستگی این را دارد که الگویی علمی و متعالی به بشریت ارائه کند.

رئیس جمهور در عین حال تصریح کرد: دشمنان ما نمی خواهند این اراده و توان ملت ایران نمایان شده و از این توانمندی متعالی در ایرانیان نگران هستند.

وی گفت: آنها بازی های سیاسی تبلیغاتی و فشارهای گوناگون را در دستور کار خود قرار داده اند تا ایران به قله های افتخار نرسد ولی ماموریت تاریخی ما آبادانی و حل مشکل ایران و ارائه الگویی تازه به جهان است.

احمدی نژاد در ادامه فقر، عقب افتادگی، عدم عمران، تبعیض و بداخلاقی را برای ایران امروز عیب عنوان کرد و گفت: ایران باید الگوی آبادانی و اخلاق در جهان شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز همه شیطان های عالم جمع شده اند تا مانع برافراشته شدن پرچم توحید از ایران بشوند و به همین خاطر هیچ کس نباید در زمین شیطان بازی کند.

وی در ادامه بالاترین مقام در کشور را خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: همه این عناوین پوچ بوده و در واقع خدمتگزاری است که انسان را بالا می برد و عزت حقیقی در خدمتگزاری به ملت است.

رئیس قوه مجریه با اعلام اینکه امروز فرصت خدمت و آبادانی مهیاست ، گفت: امروز هر کس دلسوز ملت است تمام وقت برای ساختن ایران تلاش کند.

وی افزود: 5 سال است دشمنان با اعمال تحریم ها تلاش می کنند مانع پیشرفت ما بشوند ولی تنها در موضوع برق و سیمان اثبات کردیم که چه اتفاقی در حال وقوع است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: مجموع خودروهای کشور در سال 84 ، شش میلیون دستگاه بود ولی امروز تعداد خودروها از مرز 13 میلیون گذشته و یک میلیون خودرو فرسوده نیز جایگزین شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: تنها در سال گذشته یک میلیون و 600 دستگاه خودرو شماره گذاری شده است که تنها 50 هزار دستگاه آن وارداتی است.

وی در ادامه با اعلام اینکه تولید خودرو در سال گذشته 10 درصد افزایش یافته، تصریح کرد: این اتفاقات در شرایطی افتاده است که کشور تحریم بوده است اگر موانعی بر سر راه ما نبود می دیدید چه اتفاقی می افتد، به واقع آنها از همین موضوع می ترسند.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه همه با هم باشند، گفت: اگر همه با هم باشیم سرعت پیشرفت کشور چند برابر می شود

رئیس جمهور افزود: کشور ما مشکلی ندارد بلکه به زور می خواهند برای آن مشکل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: ما می توانیم همه معادلات جهان را به نفع توحید و عدالت تغییر دهیم و هر کسی خللی در این مسیر ایجاد کند در خدمت دشمنان است.