۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰

پایگاه‌اطلاعات جمعیتی‌کشور افتتاح‌شد

پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به طور رسمی افتتاح شد و در دسترس قرار گرفت.
کد خبر : ۲۵۳۷۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، با افتتاح این پایگاه، وقایع حیاتی جمعیت کشور شامل تولد، مرگ، ازدواج و طلاق به صورت آنلاین محاسبه و اطلاع رسانی می شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال کشور در این باره گفت:تمامی نمایندگان ثبت احوال در روستاها، مناطق عشایری، شهرها ، شهرستان ها و استان ها هر گونه تولد، مرگ، ازدواج و طلاق را به صورت آنلاین وارد این شبکه می کنند.

آقای پارسایی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: با افتتاح پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، می توان جمعیت کشور را در آن واحد به صورت دقیق مشخص و بیان کرد.

وی گفت: این پایگاه همچنین اطلاعات جمعیتی کشور را تفکیک و دسته بندی می کند.

آقای پارسایی افزود: به عنوان مثال، میزان رشد یا کاهش جمعیت، مرگ و میر، ازدواج و طلاق به صورت روزانه ، ماهانه و سالانه اعلام می شود.

وی با بیان اینکه تا پیش از این اطلاعات جمعیتی به صورت دستی، جمع آوری و وارد سامانه می شد، گفت: این شبکه هم اکنون قادر است ۵۰ گزارش جمعیتی را به صورت تفکیک شده در اختیار سازمان ها و ارگان های مختلف قرار دهد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال کشور گفت: بزودی اطلاعات و وضع مهاجرت افراد از یک محل به محلی دیگر و یا از شهری به شهر دیگر و همچنین هموطنان مقیم خارج از کشور نیز وارد این شبکه خواهد شد.

آقای پارسایی افزود: در این پایگاه همچنین اطلاعات مربوط به ترکیب سنی ازدواج، طول مدت زندگی ، وضع ولادت و دیگر وقایع حیاتی به صورت تفکیک شده بین زن و مرد و به صورت میانگین سنی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این شبکه از این پس تحولات جمعیتی کشور به صورت لحظه ای رصد و کنترل و اطلاع رسانی می شود، گفت: از این پس سرشماری جمعیت به صورت حضوری نخواهد بود.