۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰

طنز/بعداز اتمام‌مسئولیت می‌خواهید چه‌کنید؟

حال فرض کنید برخی از سیاستمداران یا فعالان فرهنگی، ورزشی و ... ایرانی بخواهند به این پرسش که «بعد از اتمام مسئولیتشان می‌خواهند چه کار کنند؟» پاسخ‌های حمامی یا غیرحمامی بدهند.
کد خبر : ۲۵۳۸۱


ولاديمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه در کنفرانس منطقه‌ای حزب حاکم «روسیه متحد» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وی پس از انتخابات چه خواهد کرد، گفت: سیاست به قدری کثیف است که پس از انتخابات ۲۰۱۲ باید به حمام بروم و آن را از روی بدنم پاک کنم!
 
حال فرض کنید برخی از سیاستمداران یا فعالان فرهنگی، ورزشی و ... ایرانی بخواهند به این پرسش که «بعد از اتمام مسئولیتشان می‌خواهند چه کار کنند؟» پاسخ‌های حمامی یا غیرحمامی بدهند.
 
آنچه در ادامه می‌خوانید، پاسخ احتمالی این افراد است:
 
احمدی‌نژاد: از سیاست خسته‌ام؛ می‌خواهم بعد از ریاست جمهوری توی باغچه خانه سبزي بكارم.
 
میرحسین موسوی: من که داشتم نقاشی‌ام را می‌کشیدم و مجسمه ام را می‌ساختم، من را به سیاست چه کار؟ (تذکر: شبیه چنین جمله ای را در مذاکره انتخاباتی از ایشان شنیدیم.)
 
مهدی کروبی: می‌خواهم در یک دوره آموزش زبان عربی ثبت نام کنم و بعد از گرفتن مدرک، مجدداً در انتخابات ریاست جمهوري نامزد شوم!
 
عزت الله ضرغامی: بعد از ریاست صداوسیما، می‌خواهم یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای به اسم «تو و من» راه اندازی کنم.
 
علی لاریجانی: بعد از ریاست مجلس می‌خواهم نماینده مجلس شوم و هر چه رئیس مجلس تذکر می‌دهد که نظم مجلس را رعایت کنم و ساکت باشم، من مدام حرف بزنم.
 
محمد خاتمی: می‌خواهم به گفت وگو فکر کنم؛ گفت وگوی تمدن‌ها، گفت وگوی بین سیاره‌ای، گفت وگوی کهکشانی و ...
 
علی دایی: می‌خواهم واقعاً از فوتبال خداحافظی کنم و به بسکتبال سلام کنم.
 
اسفندیار رحیم مشایی: پرسیدن ندارد؛ همه می‌دانند.
 
محمد باقر قالیباف: می‌خواهم بنشینم و این چند صدهزار نشریه‌ای که در قالب مجلات همشهری با پول عوارض نوسازی مردم چاپ کردم را سر فرصت بخوانم ببینم واقعاً حرف حسابمان چه بوده است؟
 
کفاشیان: هه هه هه! شما واقعاً فکر می‌کنید ممکن است من یک روزی بر کنار شوم؟ هه هه هه!
 
برلوسکنی: من سیاستمدار ایرانی نیستم، ولی با اجازه نویسنده این متن، دوست دارم به این سوال پاسخ بدهم. اما نه! با توجه به اینکه خانواده رد می‌شود، اجازه بدهید نگویم می‌خواهم چه کار کنم.
 
منبع: وبلاگ پارک ممنوع والا پنچر می شوید به قلم رضا احسان پور (شوخ)