۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
آغاز طوفانی خیبر، پیکان و ماشین سازان

نگاهی به بازیهای هفته اول لیگ آزادگان

هفته نخست بازی های دسته اول لیگ آزادگان با حضور 20 تیم به صورت دوره ایی آغاز شد.
کد خبر : ۲۵۳۹۵۱
صراط: هفته نخست بازی های دسته اول لیگ آزادگان عصر دیروز با حضور 20 تیم به صورت دوره ایی آغاز شد.

تیم خیبر خرم آباد در اولین حضورش در لیگ دسته اول آزادگان در پر تماشاگرترین بازی مقتدرانه از سد تیم پارسه عبور کرد. این تیم زننده اولین گل لیگ در فصل جاری هم بود. 5 هزار تماشاگر شاهد برد شاگردان علی نیکبخت بودند.

در مهمترین بازی روز پیکان تهران با 3 گل از سد داماش عبور کرد و خونه به خونه بابل در خانه برابر فجر سپاسی مغلوب شد.

یزد ؛ گربه سیاه نساجی
فولاد یزد 1 – نساجی مازندران صفر
گل : مهران درویش (35)
نساجی مازندران همانند فصل قبل بازهم در یزد شکست خورد. نساجی که سال قبل برابر تربیت یزد شکست خورده بود در ابتدای لیگ در فصل جاری برابر فولاد مغلوب شد تا یزد گربه سیاه نساجی لقب بگیرد. قائمشهری ها در مصاف با فولاد بازی سردرگم و کسل کننده ایی را به نمایش گذاشتند و میثم بائو ؛ ستاره این تیم هم که از نیمه دوم وارد بازی شده بود نتوانست کار خاصی انجام دهد.

دربی کریمانه و بی دردسر
گل گهر سیرجان صفر – مس رفسنجان صفر
گل گهر و مس رفسنجان با ارایه بازی آرام و کم هیجان اولین دربی فصل را بدون گل به پایان بردند. نمایش دو تیم سرد و معمولی بود و با این اوصاف کارشان در لیگ سخت خواهد بود.

پیروزی شیرین شیرازی ها
خونه به خونه بابل صفر – فجر سپاسی شیراز 2
گل ها : ابراهیم صالحی (13 و 33)
همانطور که پیش بینی می شد مصاف تیم های خونه به خونه و فجرسپاسی ، دیداری جذاب و تماشایی از آب در آمد. دو تیمی که از مدعیان اصلی صعود محسوب می شوند و قطعاً در ادامه راه حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت. فجری ها در این دیدار به رغم مهمان بودند با تجربه تر نشان دادند و در همان دقایق نخست بازی توسط ابراهیم صالحی دروازه خونه به خونه را گشودند همین بازین 20 دقیقه بعد گل دوم خود و فجر را به ثمر رساند تا شیرازی ها در اولین گام صاحب 3 امتیاز شیرین شوند.

فتح خیبر
خیبر خرم آباد 3 – پارسه تهران صفر
گل ها : فرشاد امامی (2) ، محمد پهلوان (13) و یاسر درویشی (85)
همانطور که انتظار می رفت تیم خیبر با پیروزی برابر پارسه گام اول را در لیگ محکم محکم برداشت. شاگردان علی نیکبخت که از سوی 5 هزار تماشاگر لرستانی حمایت می شدند از همان شروع بازی دروازه پارسه را به توپ بستند و در همان نیمه نخست با فتح دروازه پارسه و زدن گل به این تیم بار خود را بسته و با خیالی آسوده در نیمه دوم به اداره بازی پرداختند. پارسه که در این فصل تغییرات زیادی کرده با نمایش ضعیفی داشت نشان داد کار سختی در فصل جاری خواهد داشت.

هجومی ولی بدون گل
آلومینیوم اراک صفر – نفت مسجد سلیمان صفر
دیدار دو تیم آلومینیوم و نفت مسجد سلیمان به رغم بازی تهاجمی دو تیم بدون گل به پاین رسید.
مهاجمان دو تیم اگر کمی دقت می کردند موفق به گلزنیمی شدند. لازم است تا مربیان دو تیم تمرینات ویپه ایی برای مهاجمان خود در زدن ضربات پایانی داشته باشند.

دور از انتظار
پیکان تهران 3 – داماش گیلان صفر
گل ها : مرتضی آقاخان (30 و 45) و محمد صادق بارانی (85)
نبرد تیم های پیکان و داماش به رغم سابقه و تجربه ایی که تیم داماش داشت با برد پر گل پیکان به اتمام رسید. پیکان که میزبان داماش بود خیلی با حوصله و حساب شده بازی کرد و مزد برتری اش را با سه گل گرفت. داماش که که تا 10 روز قبل وضعیتش مشخص نبود به لطف دوندگی یارانش و تجربه جهانپور قصد داشت تا در این بازی بازنده نباشد ولی زور رشتی ها به پیکان نرسید.

توقف خانگی پاس
پاس همدان 1 – شهرداری اردبیل 1
گل ها : نیما پرتوی (46) برای پاس - سید روح اله نعمتی (75)برای شهرداری
تیم شهرداری اردبیل به رغم دریافت گل در ابتدای نیمه اول با قدرت برابر پاس بازی کرد تا اینکه در آخرین دقایق بازی موفق شد گل تساوی را درون دروازه الوند نشینان جای دهد. دو تیم نشان دادند از تیم های قدرتی این دوره از بازی ها هستند.

گرما هم جلودار ماشین نشد
آلومینیوم هرمزگان 1 - ماشین سازی شهرداری تبریز 2
گل ها : مهرداد آوخ (44) برای آلومینیوم – افشین دانشیان (5) و ایمان رییسی (73) برای ماشین سازی
آلومینیوم هرمزگان با تحمل شکست خانگی برابر ماشین سازان تبریزی گام اول را لرزان برداشت. شاگردان نادر دست نشان که به دلیل هوای شرجی و دمای زیاد بندرعباس کلافه شده بودند و در نیمه دوم از شدت گرما نای راه رفتن نداشتند ولی با اینحال با شروع خوبی که در نیمه اول داشتند قفل دروازه الومینیوم را گشودند تا در نهایت با دست پر راهی تبریز شوند.

پیروزی خانگی میلیادرها
مس کرمان 1 – گیتی پسند صفر
گل : میلاد پورصف شکن (75)
تیم مس کرمان یکی از چند تیم میلیادر لیگ که هدفی جزء صعود به لیگ برتر ندارد در نخستین بازی خود در کرمان برابر تیم جوان گیتی پسند با گل مهاجم شمالی خود پیروز شد. گیتی پسند در مصاف با مس تلاس قابل قبول داشت ولی یه دلیل جوانی و کم تجربگی نتوانست تا دقایق پایانی بازی مقوامت کند و در نهایت تن به شکست داد.

برد آسان
نفت آبادان 2 – ایرانجوان بوشهر صفر
گل ها : محمد پور محمد (40) و علی عبداله زاده (45) برای نفت
نفت آبادان در نیمه اول با پیروزی آسان برابر تیم بی بضاعت ایران جوان نشان داد در این فصل از مدعیان اصلی است. در نیمه دوم نفت با توجه به پشتوانه دو گل زده به یک بازی تاکتیکی روی آورد و بازی را اداره کرد تا به اولین برد خود در اولین هفته دست یابد.
منبع: ورزش سه
برچسب ها: صراط لیگ یک فوتبال