۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
در اهر انجام شد

تجمع علیه رقص مختلط در جشنواره تئاتر

جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران رقص مختلط در جشنواره تئاتر ارسباران را محکوم کردند.
کد خبر : ۲۵۳۹۷۹
تجمع علیه رقص مختلط در جشنواره تئاتر
صراط: در پی رقص مختلط در یکی از صحنه‌های تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، ائمه جماعات مساجد اهر و بسیجیان با امضای طوماری ضمن محکوم کردن این عمل غیر اسلامی این ابتذال فرهنگی را محکوم و خواستار برخورد قاطعانه با مسببان آن شدند.

در طوماری که به همین مناسبت به امضای جمع کثیری از مردم ولایتمدار این شهرستان رسیده، آمده است:

استاندار محترم استان آذربایجان شرقی

با سلام

همانگونه که استحضار دارید انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) از همان ابتدا ماهیت فرهنگی داشته و جوهره اسلامیت آن به دلیل تاثیر فرهنگ اسلامی در آن و پیروی قاطبه ملت ایران از فرهنگ اسلامی است. در حقیقت انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است که دغدغه اصلی و هدف نهایی آن بسط و گسترش ارزش‌های الهی و فرهنگ ناب اسلامی در تمامی شئونات جامعه بشری می‌باشد. فرهنگی که بر آمده از آموزه‌های وحیانی و احکام نورانی اسلام می‌باشد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طبق رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی و نیز هدایت‌های داهیانه جانشین بر حقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌بایست مهندسی فرهنگی جامعه را از آنها الهام بگیرد و موجبات توسعه اسلامی در حوزه فرهنگی کشور را فراهم آورد.

هنر تئاتر یکی از شاخه‌های مهم و تاثیرگذار در فرهنگ هر جامعه می باشد که اگر به صورت مطلوب و ارزشی ساماندهی گردد می تواند نقش بسزایی در نهادینه کردن اصول اسلامی و ترویج ارزش‌های متعالی و هدایت جوانان ایفا نماید.

متاسفانه در جریان برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه در شهر اهر، این امر مهم نه تنها رعایت نشده است بلکه عوامل اجرایی جشنواره در قالب هنر تئاتر با کمال بی‌شرمی و وقاحت تمام، ارزش‌های اسلامی و انقلابی را زیر پا گذاشته و در روز روشن در شهر شهید پرور اهر و در مقابل دیدگان همه، مبادرت به برگزاری رقص مختلط زن و مرد نموده و بدینوسیله حرمت احکام اسلامی را شکسته‌اند و قلوب مومنین و خانواده‌های شهدا را جریحه‌دار نموده‌اند. تاسف‌بارتر اینکه این حرکت ضد فرهنگی با نام توسعه فرهنگی در منطقه صورت می‌گیرد و حمایت مسئولین فرهنگی را هم در پشت سر خود دارد مسئولینی که بنا بر وصیت نامه امام (ره) باید جلوی این مفاسد را بگیرند.  

متاسفانه جریان مشکوکی در شهر اهر وجود دارد که در دستگاه‌های فرهنگی شهر نفوذ کرده و با همراه نمودن مسئولین با افکار مسموم خویش، چنین صحنه‌های وقیحی را به وجود می‌آورند. جریانی که به صورت علنی در نشریه‌های نوشتاری و فضای مجازی به عادی سازی و شکستن قبح اینگونه مفسده‌های فرهنگی قلم فرسایی می‌نماید و سعی دارد تا با تقلید از فرهنگ بیگانه با ارزش‌های اسلامی بستیزد.

لذا ما جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و امت مسلمان اهر ضمن اعتراض شدید و محکوم نمودن این اقدام شنیع و حرکت شیطنت آمیزی که در خلال برگزاری این جشنواره صورت گرفته است از آن مقام محترم، اکیدا خواستار برخورد شدید با عاملان این اسلام زدایی و حرمت شکنی آشکار می‌باشیم.

با توجه به اینکه در موارد قبلی مانند برگزاری کنسرت‌های موسیقی مبتذل از سوی مسئولین امر اقدام موثر صورت نگرفته است لذا اعلام می‌نماییم در صورت عدم برخورد موثر با مسببان این حرمت شکنی، بر اساس وصیت نامه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، جوانان مومن به وظیفه شرعی و انقلابی خویش عمل خواهند نمود. والعاقبه للمتقین

براساس این گزارش، امروز جمعی از خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران، بسیجیان و نیروهای ارزشی ضمن حضور در مسجد صاحب الامر اهر (حاج معین) و تحصن دراین مسجد خواستار برخورد با هنجار شکنان و عاملان این حرکت غیر فرهنگی و غیر اسلامی شدند.

دراین مراسم مردم ولایتمدار از آحاد مختلف مردم حضور داشتند شرکت کنندگان در حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان ضمن محکوم کردن این حرکت نابخردانه اعلام کردند شهرستان اهر یکی از شهرهای ولایی و مذهبی استان بوده که همیشه با حضور در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حافظ ارزش‌های نظام بوده و خواهند بود که متأسفانه در این هفته شاهد برخی ناهنجاری‌های غیر فرهنگی در طول اجرای جشنواره بودیم که با بی‌تدبیری برخی مسئولان و دست‌اندکاران این جشنواره شاهد کم رنگ شدن ارزش‌ها و ترویج بدحجابی و حرمت شکنی شدند و این امر موجب نارضایتی و جریحه دار شدن قلب علاقه‌مندان نظام و انقلاب شده است.

در این تحصن یکی از متحصنان به نمایندگی از شرکت کنندگان در این جمع خواستار برخورد جدی با مسببان و عذر خواهی رسمی مسئولان دست اندرکار در نماز جمعه این هفته شد.

امام جمعه اهر نیز با محکوم کردن این حرکت‌های ضد ارزشی و دینی و با اشاره به رقص مختلط زن و مرد در ملأ عام خواستار رسیدگی جدی و برخورد قانونی با هنجار شکنان شد.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده گفت: این اتفاق نامیمون و نامبارک زشت و زننده بود که در قالب جشنواره تئاتر در این شهرستان ولایتمدار و انقلاب اتفاق افتاد.

وی افزود: ایکاش با تدابیر و هوشیاری دست اندرکاران این عمل زشت اتفاق نمی‌افتاد تا اینگونه شرمنده خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگران و جانبازان نباشیم.

حاجی‌زاده، از احساس مسئولیت و غیرت دینی شرکت کنندگان قدردانی کرد و افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و مبتنی بر ارزش‌های دینی است و همه باید در حفاظت از حریم معنویت و اسلامیت قدم‌های اساسی برداریم.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام رستم ممی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان اهر به نمایندگی از ائمه جماعات مساجد اهر با محکوم کردن این حرکت غیر ارزشی برخورد جدی را خواسته اصلی شرکت کنندگان با خاطیان این امر ذکر کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط رقص مختلط اهر