۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
به سوریه جنگ جهانی کوچک تحمیل شده بود

ولایتی: بشار اسد امتحان سختی را پس داد

وی ادامه داد: دولت و ملت سوریه و شخص بشار اسد امتحان سختی را در قریب به 5 سال گذشته گذراندند و با سربلند از این امتحان بیرون آمدند.
کد خبر : ۲۵۳۹۸۷
صراط: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سخنان دیروز مقام معظم رهبری فصل الخطاب سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز با عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار به رابطه ایران و سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: رابطه ایران و سوریه رابطه‌ای راهبردی و استراتژی است و از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته و مقطعی نیست، امروز هیچ کس در دنیا و منطقه در استراتژیک و راهبردی بودن این رابطه تردیدی ندارد.

وی ادامه داد: دولت و ملت سوریه و شخص بشار اسد امتحان سختی را در قریب به 5 سال گذشته گذراندند و با سربلند از این امتحان بیرون آمدند، شاید کسی در ابتدا باور نمی‌کرد دولت و ملت سوریه با امکانات محدود بتوانند در برابر تهاجم همه جانبه به این کشور که یک جنگ جهانی کوچک تحمیل شده بود، مقاومت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: هدف مهاجمین به سوریه تنها سوریه نبود بلکه خط مقاومت در برابر آمریکا و صهیونیسم بود و آنها در اهداف اولیه خود شکست خوردند و امروز به جایی رسیده‌اند که دشمنان قسم خورده سوریه نیز به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند از راه نظامی این کشور را شکست دهند.

ولایتی با اشاره حرکت دیروز شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد: معلوم نیست این اقدام به نفع ملت سوریه باشد اما این واقعیتی را نشان می‌دهد که کسانی که در صحنه بین المللی نفوذ دارند به این حقیقت رسیده‌اند که حل موضوع سوریه راه‌حل نظامی ندارد و من اضافه می‌کنم راه‌حلی که بدون رضایت دولت و ملت سوریه باشد، پذیرفتنی نیست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سخنان ارزشمند و راهبردی مقام معظم رهبری فصل الخطاب سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران درباره کشورهای منطقه و سوریه است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط ولایتی سوریه