۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸

نامه سرگشاده دانشجویان به وزیر علوم

کد خبر : ۲۵۴۱۲

۳۴ دفتر جامعه اسلامی دانشجویان در نامه سرگشاده ای به کامران دانشجو، خواستار رسیدگی شخص وزیر به مسأله اخراج دبیر و تعدادی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان از دانشگاه خلیج فارس بوشهر شدند.

به گزارش رجانیوز در این نامه آمده است: بارها اخباری را با معاونان و مشاوران حضرتعالی مبنی بر برخوردهای غیرمنصفانه و مشکوک با برادرانمان در جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر مطرح نمودیم که شوربختانه هر بار وعده های سر خرمنی شنیدیم که هیچ یک نتیجه ای در بر نداشت.

آنگاه که بیانیه ای در اعتراض به تبدیل قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه بوشهر به علفزاری متروکه منتشر شد، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه تا سرحد اخراج از دانشگاه پیش رفت و به وی اتهام ارتباط تلفنی با بی بی سی! زده شد.

آنگاه که عضو جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه با چفیه به کلاس درس وارد شد و توسط استاد درس مورد تمسخر واقع شد، پس از آنکه شخصا از شکایت خود از استاد صرف نظر کرد، نامه رضایت وی توسط برخی مسئولین اصلاح طلب دانشگاه دستکاری شده و خود دانشجو مورد اتهام قرار گرفت.

آنگاه که عضو کمیسیون تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور مورد برخورد فیزیکی یکی از کارکنان که اقوام ریاست دانشگاه بود قرار گرفت، رئیس دانشگاه به جای پاسخگویی و دلجویی از دانشجو، سکوت تأیید کننده را در پیش گرفت و آنگاه که دانشجویان ارزشی دانشگاه خواستار پاسخگویی رئیس دانشگاه شدند، ضمن طفره رفتن از پاسخگویی، حکم یک ترم اخراج را برای این دانشجویان صادر کردند.

دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سراسر کشور ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان علی الخصوص عباس عالی زاده عضو کمیسیون تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، مجتبی محمدیان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوشهر، عبدالحمید سراجی دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوشهر، و مهدی طاهری عضو جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه، بدینوسیله شکایت خود را از مدیریت دانشگاه خلیج فارس بوشهر به حضور حضرتعالی تقدیم می نمایند. همچنین خواستار ورود شخص جنابعالی به موضوع جهت حل ریشه ای این مشکل شده و اعلام می داریم که در صورت عدم دریافت نتیجه مثبت، ناچار به ارجاع موضوع به مراجع بالاتر خواهیم بود.